/ Forside/ Teknologi / Hardware / Printer / Spørgsmål
10  Bille1948 1885
Rensning af Canon ip 4300 pixma hoved.
Fra : 100241
Vist : 2607 gange
50 point
Dato : 09-03-10 12:28

Hvordan frigører jeg printerhovedet på min printer for rensning????

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 09-03-10 12:51

Det kan du ikke gøre selv...
(hvordan tror du printer fabrikanter tjener penge?).

Du går hen til din forhandler,
han sender den ind, og i bedste fald skal du betale det halve af hvad en ny printer koster...

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 09-03-10 13:44

Er det ikke noget printerprogrammet kan klare ?

Ellers vil det nok være billigere med en ny printer end at indlevere den gamle til service.
En sammenlignelig printer hedder PIXMA iP4700 og kan købes for 679 kr. her http://www.billigmedien.de/index.php?page=products&product_id=3556 for det beløb tror jeg ikke der kan laves autoriseret service på din gamle printer.

Jeg har selv en PIXMA iP4200 og har endnu ikke haft de problemer, men jeg bruger også kun originale farvepatroner.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 09-03-10 14:37

Jeg har sådan en printer magen til, og printerhovedet skal ikke afmonteres for at blive renset.

Fra brugervejledningen:

Grundig rensning af printhoved

Hvis udskriftskvaliteten ikke forbedres med en almindelig rensning af printhovedet, kan du prøve at foretage en grundig rensning af printhovedet, som er en mere effektiv metode. Bemærk, at rensningen af printhovedet bevirker, at det brugte blæk fyldes i spildblækbeholderen. En grundig rensning af printhovedet kræver mere blæk end en almindelig printhovedrensning, så benyt kun denne metode, hvis det er nødvendigt.

Bemærk

Kontroller, at det indvendige dæksel er lukket.

1 Tænd printeren, og læg et ark almindeligt papir i A4- eller Letter-format i den automatiske arkføder eller kassetten.

2 Tryk på åbningsknappen for at åbne papirudbakken og trække forlængeren til udbakken ud.

3 Tryk på papirfødningskontakten for at vælge den papirkilde, hvor du har lagt papiret.

4 Åbn dialogboksen [Printer Properties/Printeregenskaber].

Se Åbning af dialogboksen [Printer Properties/Printeregenskaber] direkte fra menuen [Start].

5 Start [Print Head Deep Cleaning/Ekstrarensning af printhoved].

(1) Klik på fanen [Maintenance/Vedligeholdelse].

(2) Klik på [Deep Cleaning/Grundig rensning].

(3) Vælg den blækgruppe, der skal renses.

Når du renser dyserne på sorte blækbeholdere: Vælg [Black/Sort] for at rense dyserne på PGI-5BK, og vælg [Color/Farve] for at rense dyserne på CLI-8BK.

Bemærk

Hvis du klikker på [Initial Check Items/Indledende kontrolelementer], vises de elementer, der skal kontrolleres inden den grundige rensning.

(4) Klik på [Execute/Udfør].

(5) Klik på [OK], når der vises en bekræftelsesmeddelelse.

Den grundige rensning af printhovedet starter, når [POWER] (STRØM)-indikatoren begynder at blinke grønt.

Udfør ikke andre handlinger, før den ekstra rensning af printhovedet er afsluttet. Det tager ca. 75 sekunder.

6 Kontroller printhovedets tilstand.

(1) Udskriv dysekontrolmønsteret for at kontrollere printhovedets tilstand.

Se Udskrivning af dysekontrolmønster.

Hvis en bestemt farve ikke udskrives korrekt, skal du udskifte blækbeholderen for den pågældende farve.

Se Udskiftning af en blækbeholder.

(2) Hvis printhoveddyserne stadig ikke er rene, skal du slukke printeren og foretage en ny rensning af printhovedet efter 24 timer.

(3) Hvis dette ikke løser problemet, kan printhovedet være ødelagt. Kontakt en Canon-servicerepræsentant.

1 Tænd printeren, og læg et ark almindeligt papir i A4- eller Letter-format i den automatiske arkføder eller kassetten.

2 Tryk på åbningsknappen for at åbne papirudbakken og trække forlængeren til udbakken ud.

3 Tryk på papirfødningskontakten for at vælge den papirkilde, hvor du har lagt papiret.

4 Åbn dialogboksen [Canon IJ Printer Utility/Hjælpeprogram til Canon IJ-printer].

Se Åbning af [Canon IJ Printer Utility/Hjælpeprogram til Canon IJ-printer] (Macintosh).

5 Start [Print Head Deep Cleaning/Ekstrarensning af printhoved].

(1) Kontroller, at der er valgt [Cleaning/Rensning] i genvejsmenuen.

(2) Klik på [Deep Cleaning/Grundig rensning].

(3) Vælg den blækgruppe, der skal renses.

Når du renser dyserne på sorte blækbeholdere: Vælg [Black/Sort] for at rense dyserne på PGI-5BK, og vælg [Color/Farve] for at rense dyserne på CLI-8BK.

Bemærk

Hvis du klikker på [Initial Check Items/Indledende kontrolelementer], vises de elementer, der skal kontrolleres inden den grundige rensning.

(4) Klik på [OK].

Den grundige rensning af printhovedet starter, når [POWER] (STRØM)-indikatoren begynder at blinke grønt.

Udfør ikke andre handlinger, før den ekstra rensning af printhovedet er afsluttet. Det tager ca. 75 sekunder.

6 Kontroller printhovedets tilstand.

(1) Udskriv dysekontrolmønsteret for at kontrollere printhovedets tilstand.

Se Udskrivning af dysekontrolmønster.

Hvis en bestemt farve ikke udskrives korrekt, skal du udskifte blækbeholderen for den pågældende farve.

Se Udskiftning af en blækbeholder.

(2) Hvis printhoveddyserne stadig ikke er rene, skal du slukke printeren og foretage en ny rensning af printhovedet efter 24 timer.

(3) Hvis dette ikke løser problemet, kan printhovedet være ødelagt. Kontakt en Canon-servicerepræsentant.

Kommentar
Fra : 100241

Dato : 09-03-10 19:24

Jeg har kørt rensepogrammet flere gange, men den gule er stadig ikke med,har også skiftet patron,men ikke nogen virkning.