/ Forside/ Interesser / Fritid / Jagt / Spørgsmål
10  TheRealDe.. 4815
Uglejagt
Fra : Flash77
Vist : 2264 gange
70 point
Dato : 08-03-10 19:11

Hvornår starter jagtsæsonen på ugler?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 08-03-10 19:13

Platugler kører fra 1-1 til 31-12

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 08-03-10 19:21

ja er 24-7-365 det hedder

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 08-03-10 19:27
Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 08-03-10 19:28

Så umiddelbart må du nøjes med Platugler og Krudtugler - evt. findes der nogen på Kandu

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 08-03-10 19:41

IBM760 - det må da vist være en fejl de har lavet derinde på den side du linker til. Det er da helt almindeligt at jage ugler.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 08-03-10 19:43

Men alle sjæl-ænderne må jagtes hele året, efter behag, men kun når vi er flyvske.

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 08-03-10 19:45

Citat
Det er da helt almindeligt at jage ugler.

Kan du finde en side, der beviser det!

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 08-03-10 19:51

Nej, men alle rigtige jægere skyder da ugler hele tiden.

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 08-03-10 19:57

Citat
Nej, men alle rigtige jægere skyder da ugler hele tiden.

Det vil jeg da ikke håbe, hvis de er totalfredet - så er det jo drab!

Og hvorfor skulle de gøre det, og ved du det fra?

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 08-03-10 20:39

Jeg læste det i et jagtblad for jægere for noget tid siden.

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 08-03-10 20:43

Det næste bliver vel at du vil prøve på at bilde mig ind at man heller ikke må skyde storke...

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 08-03-10 20:46

Ja!

Jeg springer fra - storken skal luftes!

Accepteret svar
Fra : bentjuul

Modtaget 70 point
Dato : 08-03-10 21:05

Citat
Det næste bliver vel at du vil prøve på at bilde mig ind at man heller ikke må skyde storke
Selvfølgelig må du ikke skyde storke...................de bruges jo til at jage uglerne frem fra deres skjul...

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 08-03-10 21:14

bentjuul: Det vidste jeg ikke... Men det vil jeg da huske - plejer du at fange storkene og slippe dem løs hvor der er ugler, eller hvordan gør du?

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 08-03-10 22:28

Jagtsæsonen er som andre siger - hele året -

Du må skyde med alle de kameraer du har lyst til

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 08-03-10 23:04

Alle mine storke indfanges i foråret og bruges så resten af året til at jage ugler med.
Jeg har storkene fastgjort til en lang, lang flagsnor så jeg kan trække dem tilbage igen på flagstangens top - når jeg har nedlagt det antal ugler jeg skal bruge til de bespisninger jeg afholder for gutterne på bumsebænken.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 09-03-10 00:31

Hvis du har problemer med at komme tæt nok på fuglene så du kan skyde, prøv så at drysse lidt groft salt på halen af fuglene først det gør det meget nemmere at komme helt tæt

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 09-03-10 10:22

Jeg fandt lige BentJuul's uglefangestorke i silkeborg.
De er lidt flove, fordi de egentlig skulle passe jobbet med at levere små baby'er.
http://peecee.dk/upload/view/230784

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 09-03-10 11:49

Hej Eyvind.

Billedet stammer fra en boomerangskole i Tarm, og af billedet fremgår det tydeligt, at i hvert fald et par storke har mistet hovedet. Men hvad gør det - der er alligevel for mange mennesker på Jorden.

Det undrer mig, at ingen har udvist interesse for jagt på KRUDTUGLER. Som I naturligvis ved, så domineres landskabet af PLATUGLER, men fra forsommeren og frem til 1. september er det muligt at jage KRUDTUGLER med ILDFLUER. Det kræver lidt behændighed, fordi man først skal binde en ILDFLUE fast til en lang pind, for derefter at stikke den op i r . . . . på KRUDTUGLEN. Men prøv det. Det ser smadderflot ud.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 09-03-10 12:43

Næ næ - de er ganske levende og bor hos AQUA ferskvans akvarium i udkanten af silkeborg.
Jeg har selv skudt storkene med mit camera.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 09-03-10 12:44

AQUA ferskvands akvarium

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 09-03-10 12:58

Gufaderbevaremig - findes der et storkebrug i min egen hjemby. Det vidste jeg ikke. Det må så ligge ved det gamle sanatorium ved Horsensvej, hvor man vistnok også har bæverdinger. Det må jeg se, næste gang jeg kommer til byen over alle byer.
Noget andet er så, at jeg engang besøgte et "storkeri" i en lille by i Alsass (eller hvordan det nu staves) og der opgav jeg at tælle storke. Man kunne næsten røre dem - og de gik frit omkring. En stor, stor oplevelse. Tak for oplysningen.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 09-03-10 13:05

Tag nogle børn med derhen, for dem å røre ved fisk der svømmer rundt.

http://www.google.dk/search?source=ig&hl=da&rlz=&q=aqua+silkeborg&meta=lr%3D&aq=1&oq=aqua

Kommentar
Fra : gwh

Dato : 10-03-10 03:02

Det er rigtigt, hvad andre skriver Ugler er total fredet og INGEN rigtige jæger skyder ugler.
Du er forhåbentlig ikke, en sådan jæger, der skyder på alt hvad der bevæger sig i naturen bare ,for at dræbe det. Rigtige jæger skyder det der er jagttid på for at anvende det til føde, og hvis du har erhvervet dig et jagttegn så VED du sådanne ting, ellers meld dig ind i en skydeklub der kan du plaffe løs på en skydeskive HELE året.
Mvh. gwh

Kommentar
Fra : ans

Dato : 10-03-10 11:18

Der er også uglerne i håret, men dem kan man jo rede LOOL

Medmindre du vil skyde hovedet af

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 10-03-10 13:46

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 10-03-10 20:53

Citat
Kommentar
Fra : gwh

Dato : 10-03-10 03:02

--------------------------------------------------------------------------------
Det er rigtigt, hvad andre skriver Ugler er total fredet og INGEN rigtige jæger skyder ugler.
Du er forhåbentlig ikke, en sådan jæger, der skyder på alt hvad der bevæger sig i naturen bare ,for at dræbe det. Rigtige jæger skyder det der er jagttid på for at anvende det til føde, og hvis du har erhvervet dig et jagttegn så VED du sådanne ting, ellers meld dig ind i en skydeklub der kan du plaffe løs på en skydeskive HELE året.
Mvh. gwh

En enkelt ugle af og til sker der da ikke noget ved man plaffer ned. Der er da mange af de jægere jeg kender der har skudt ugler de har fået udstoppede. Som jæger er det et statussymbol at have en udstoppet ugle. Jeg har aldrig taget jagttegn, men jeg skyder som regelt kun inde i min egen skov, så det er der nok ingen der siger noget til. Skydeskiver er der nu ikke meget sjov ved, så det lader jeg andre om.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 10-03-10 21:22

I kan skyde ugler i mosen, hvis i kan finde dem.

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 10-03-10 21:31

Citat
En enkelt ugle af og til sker der da ikke noget ved man plaffer ned. Der er da mange af de jægere jeg kender der har skudt ugler de har fået udstoppede. Som jæger er det et statussymbol at have en udstoppet ugle.

Arrrrrhhhhh kære flash77, jeg tror du tager fejl mht. til den udstoppede ugle.!

Hjemme hos min mormor står der, på købmandsdisken oven i købet, en ugle af keramik.
I denne ugle er der en elektrisk anordning der gør, at den kan slukkes og tændes - og ikke nok med det, der er lys i uglehovedet.!!
Når der er lys i uglen, er den tændt - og når der ikke er lys i uglen..???? Ja så er den forbavsende nok, slukket.!
Nå, men ikke nok med at der er lys i uglen - uglen kan også suge.!!!! Ja, suge.!!!! Når man holder håndet over dens hoved kan man mærke et svagt vacum.

Mormor....... æh mormor, spurgte jeg en forårsdag for laaaaang tid siden. Hvorfor uglen i hulen kan uglen suge.???????
Jow.!!!! Det ka' A' såmænd fortælle dig, dit bette pjevs.!
Ser du, når morfar, den gamle starut, tænder en cerut, så tænder A' uglen, fordi, uglen kan suge røgen fra cerutten ind i sig - Å' så er der nunte noget cerutrøg i stuen. Kan du forstå det, bette Heinz Didrik.?

Derfor flash77, tror jeg, at du har taget så grufuldt fejl af en udstoppet ugle - og så den vacum-starut jeg lige har fortalt dig om.
Tror du ik' selv det da.?

Kommentar
Fra : Christa.N

Dato : 10-03-10 21:59

Sådan en ugle kunne jeg godt tænke mig

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 10-03-10 22:00

Pudsigt nok har de rigtigt meget med ugler i Tyskland, jeg lagde især mærke til det i Harzen og Lübek

Smørrebrædder, dørskilte, marsipanfigurer mm, jeg spurgte om hvorfor, for det har vi da ikke i samme stil i Danmark, de svarede at det er fordi de har mange ugler i Tyskland

Jeg lagde mærke til det, fordi jeg har familie der bor på Uglevej, og gerne ville købe en ting med hjem, så de fik et par marsipanugler... de var godt nok ikke meget for at bide hovederne af dem, men nu er de altså blevet halshugget

Kommentar
Fra : gwh

Dato : 11-03-10 12:12

Citat
En enkelt ugle af og til sker der da ikke noget ved man plaffer ned. Der er da mange af de jægere jeg kender der har skudt ugler de har fået udstoppede.
Se lige hvad du selv skriver !! Det drejer sig jo ikke om en enkelt ugle ,når så mange amatør plaffere ( jeg vil undlade at kalde dem jægere) skyder dem
Citat
Som jæger er det et statussymbol at have en udstoppet ugle.
DU behøver ingen statussymbol hvorherre bevares lad være at kalde dig jæger, tag dig et jagttegn og få dig en anden jagt moral
Citat
men jeg skyder som regel kun inde i min egen skov, så det er der nok ingen der siger noget til.
. JO !! det er stadig forbudt at skyde ugler!! også selv om den befinder sig i DIN skov, HOLD da op Hvor har du en dårlig jagt moral FØJ.
Der findes en meget godt og fornuftig grund til at frede Fugle /dyr , det er fordi bestanden er truet og kan uddø og så hjælper det jo ikke, at du og andre skyder dem for at få et status symbol som i på INGEN måde har fortjent.
Mvh. gwh.

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 11-03-10 12:35

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 11-03-10 13:35

>gwh
LÆS lige mellem linjerne og se lige hvem der er kommet med spørgsmålet "Flash77"...
Det er vist mest ment som en provokation og for at få lidt "gang i den"

Og nu får jeg på hatpullen af Flash77 så sorry med samme

Kommentar
Fra : gwh

Dato : 11-03-10 19:33

Citat
gwh
LÆS lige mellem linjerne og se lige hvem der er kommet med spørgsmålet "Flash77"...

Ok, Tak Klaudi , jeg kender heldigvis ikke, Flash77, men kan forstå, at det er en af de useriøse Kandubruger, er ikke har andet for, end at spilde andres tid, jeg kan jo håbe på, at det hele er noget vås ,så uglerne kan leve i fred og uden fare for at uddø.
Bare træls, at kandu skal bruges til useriøst pjat.
Mvh. gwh

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 11-03-10 21:14

Citat
Kommentar
Fra : gwh

Dato : 11-03-10 19:33

--------------------------------------------------------------------------------

Citat
gwh
LÆS lige mellem linjerne og se lige hvem der er kommet med spørgsmålet "Flash77"...

Ok, Tak Klaudi , jeg kender heldigvis ikke, Flash77, men kan forstå, at det er en af de useriøse Kandubruger, er ikke har andet for, end at spilde andres tid, jeg kan jo håbe på, at det hele er noget vås ,så uglerne kan leve i fred og uden fare for at uddø.
Bare træls, at kandu skal bruges til useriøst pjat.
Mvh. gwh

Useriøst pjat?

Her prøver man ihærdigt at hæve standarden af indlæg i denne kategori, og så kalder du det useriøst pjat???

Hvis du havde prøvet at være med på uglejagt, så ville du helt sikkert ændre holdning. Der er masser af ugler at skyde løs på, så der er ingen fare for at de vil uddø fordi vi plaffer et par stykker af dem i ny og næ. Det samme gælder svaner - hvis man en gang har smagt svanesteg, så kan jeg love dig for at man nok skal finde nogle flere at plaffe når man er på jagt. Og ligesom med ugler, så er der masser af svaner.

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 11-03-10 21:16

Jeg har en udstoppet ugle jeg har bygget både lys og sug ind i. Jeg synes det med at det er procelæn lidt ødelægger oplevelsen. Det skal være den ægte vare.

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 11-03-10 21:17

Ovenstående indlæg er et svar til dette:

Citat
Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 10-03-10 21:31

--------------------------------------------------------------------------------

Citat
En enkelt ugle af og til sker der da ikke noget ved man plaffer ned. Der er da mange af de jægere jeg kender der har skudt ugler de har fået udstoppede. Som jæger er det et statussymbol at have en udstoppet ugle.

Arrrrrhhhhh kære flash77, jeg tror du tager fejl mht. til den udstoppede ugle.!

Hjemme hos min mormor står der, på købmandsdisken oven i købet, en ugle af keramik.
I denne ugle er der en elektrisk anordning der gør, at den kan slukkes og tændes - og ikke nok med det, der er lys i uglehovedet.!!
Når der er lys i uglen, er den tændt - og når der ikke er lys i uglen..???? Ja så er den forbavsende nok, slukket.!
Nå, men ikke nok med at der er lys i uglen - uglen kan også suge.!!!! Ja, suge.!!!! Når man holder håndet over dens hoved kan man mærke et svagt vacum.

Mormor....... æh mormor, spurgte jeg en forårsdag for laaaaang tid siden. Hvorfor uglen i hulen kan uglen suge.???????
Jow.!!!! Det ka' A' såmænd fortælle dig, dit bette pjevs.!
Ser du, når morfar, den gamle starut, tænder en cerut, så tænder A' uglen, fordi, uglen kan suge røgen fra cerutten ind i sig - Å' så er der nunte noget cerutrøg i stuen. Kan du forstå det, bette Heinz Didrik.?

Derfor flash77, tror jeg, at du har taget så grufuldt fejl af en udstoppet ugle - og så den vacum-starut jeg lige har fortalt dig om.
Tror du ik' selv det da.?

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 12-03-10 09:38

Citat
Jeg har en udstoppet ugle jeg har bygget både lys og sug ind i. Jeg synes det med at det er procelæn lidt ødelægger oplevelsen. Det skal være den ægte vare
Jeg har min tvivl.
Mange gange hører man folk snakke om sin ugle, når man så går dem lidt på klingen viser det sig, at være noget helt andet.
Tag f.eks. min nabo. En meget respektabel mand i byen. Går tidligt i seng, er tidligt oppe. Ligger altid med begge hænder ovenpå dynen, som hans mor nu engang har lært ham. Drikker ikke, går ikke med andre piger - altså kort sagt en mand man kan stole på.
Han kom en dag over til mig og sagde; "Hjælp mig lige lidt, jeg tror jeg har fanget en slørugle".
Da vi kom over til hans hus viste det sig, at det var en solsort der havde forvildret sig ind under et net.!!????? Han mente bestemt, at når det var en fugl under et net....Ja, så måtte det være en slørugle...
Et andet eks. jeg liiiige vil fremhæve. En aften var jeg på kro og kom i snak med en vidunderlig kvinde, da vi havde fået et par gewesener, spurgte hun om noget interessant. "Vil du med hjem og se min natugle.??" Hmmmmmm....det ville jeg da godt. Da vi kom hjem til hende, viste det sig, at det jeg troede var en ugle - altså en fugl - var i hendes verden noget helt andet...!!! HUBBA HUBBA kært barn har mange navne, he, he, he, som man siger.

Derfor flash77, jeg tror du tager fejl.!
Tror du ikke selv det da.??

Godkendelse af svar
Fra : Flash77

Dato : 13-03-10 01:10

Tak for svaret bentjuul.