/ Forside/ Interesser / Dyr / Fugle / Spørgsmål
10  jakjoe 695
min grå jaco
Fra : jyttebeck
Vist : 665 gange
40 point
Dato : 08-03-10 15:57

jeg har lige købt en grå jaco den er 5 mdr. den er ikke særlig tryg hos mig jeg kan dog få den til at side på min skulder og fodre ham med mine fingre, men hvis jeg ingen fodder har bider han og det er hordt. han bider kun i mine fingre heldigvis ikke i ansigt. jeg kan ikke klø ham i nakken så bider han, det er kun min søn der kan det. mit spørgsmål er hvordan får jeg ham til at lade være med at bide. jeg siger højt nej når han bider og prøver på ikke at trække min hånd tilbage, det virker kun nogen gange. den fortvivlede fugle ejer

Kommentar
Fra : Christa.N

Dato : 08-03-10 16:23

Pust den i hovedet, så giver den slip.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 08-03-10 17:01

Gør som Christa skriver. Fuglen er kun en baby og har en hulens masse at lære. Og så brug en masse tid sammen med den. Jo mere tid jo mere fortrolighed.

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 08-03-10 17:09

Hej med dig.
Citat
det er kun min søn der kan det. mit spørgsmål er hvordan får jeg ham til at lade være med at bide.

Jeg ved godt det lyder fuldstændigt sindsygt...men et par af vores venner havde en for år tilbage.
Den kunne ikke lide mænd ...den hakkede og bed dem hvis den kunne komme afsted med det
Manden bandede og svovlede den fugl langt væk.
Da den så afgik ved døden købte konen en ny....den kunne så ikke lide kvinder opdgede hun.
Behøver jeg at sige hun fortrød sit køb .

Og manden hyggede sig med dyret

Kommentar
Fra : Christa.N

Dato : 12-03-10 10:01

Hej jyttebeck, du skal bare skrive på dette indlæg, præcis som du har gjort i din anden tråd, hvor du skriver at fuglen bedst kan lide mænd.

Citat
jyttebeck,du har følgende muligheder

Skriv en kommentar
Her kan du indlægge en kommentar til dette spørgsmål.

Kommentar
Fra : jyttebeck

Dato : 12-03-10 12:57

okay jeg syntes systemet er lidt ind indviklet.

Kommentar
Fra : Christa.N

Dato : 12-03-10 13:17

Når du kan finde ud af at stille spørgsmål, går det da foreløbig meget godt !

- det kræver da også mere at skrive et privat indlæg end bare at fortsætte med at skrive her.....

Ellers kan du læse her: http://www.kandu.dk/faq.aspx
Mvh Christa.N