/ Forside/ Karriere / Offentlige / Andet offentlige / Spørgsmål
10  jakjoe 697
Private kan ikke sende pakker over 20 kg
Fra : ingelein
Vist : 5543 gange
50 point
Dato : 08-03-10 15:43

Hej
Jeg er edderspændt rasende. Det er umuligt at sende en pakke på 25 kg med kurer = GLS fra Jylland til Amager fordi jeg ikke er erhvervskunde. Det samme gør sig gældende for PostDanmark, som også kun tager imod erhvervspakker når de er over 20 kg.
Hvordan i h.h.h sender man så en pakke?????
Jo tak, Danske fragtmænd skulle bare lige have 1.326 kr for denne opgave.
Alle andre steder skal man også være erhvervskunde. Måske skulle jeg lade pakken flyve derover????
Hvad er det for et lorteland vi lever i????
Hvem kender et transportfirma med rimelige priser?
Med venlig hilsen
Ingelein

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 08-03-10 15:47

Det kan da ikke være rigtigt?
Hvis du betaler for fragten??

Kommentar
Fra : Christa.N

Dato : 08-03-10 15:51

Kan i pakke delles i to ?

Kommentar
Fra : Christa.N

Dato : 08-03-10 15:52

= kan pakken deles i to ?

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 08-03-10 15:54

Engang boede jeg på kollegie hvor en af alumnerne ikke ville indordne sig gældende regler,
så sendte venlige naboer hans dør til kollegieværelset hjem til hans forældre...

Forældre ringede til sønnen og sagde: "Vi har fået en dør",
og den vejede over 20 kg.

Det går tilbage i lille Danmark...

Kommentar
Fra : skytten49

Dato : 08-03-10 15:57

det er forkert hvis nogen har bildt dig ind du ikke kan sende pakker over 25 kg - se her-
http://www.postdanmark.dk/cms/da-dk/files/prisark_pakker_danmark_1.pdf
udsnit af siden:
privatpakker over 20 kg med særlig omdeling
Højst 25 kg 161,00
Højst 30 kg 209,00
Højst 35 kg 254,00
Højst 40 kg 298,00
Højst 45 kg 345,00
Højst 50 kg 392,00
O
ver 50 kg (Volumen beregnet vægt) 392,00
+ 5,50 pr. eftf. kg

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 08-03-10 15:57

Måske skal du ikke gå på posthuset inde i byen?

Men sende den fra fragt centralen, såden er det i mange byer...

Kommentar
Fra : skytten49

Dato : 08-03-10 15:59

jeg mente over 20 kg - udskriv siden og tag med på posthuset eller få folderen om priser og vis det til dem

Kommentar
Fra : skytten49

Dato : 08-03-10 16:03

det sker jo, at dem ved skranken på posthuset ikke kender reglerne(vedkommende har sikkert kun set øverst pakkeprislisten)

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 08-03-10 16:08

Hej Skytten
Jeg har ringet til PostDanmark og da vi nåede derhen at jeg ikke var "virksomhed" - kunne det ikke lade sig gøre.
Jeg ringer een gang til.
Foreløbig tak
Med venlig hilsen
Ingelein

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 08-03-10 16:13

Hej Skytten
Ovenover den rubrik du henviser til står der faktisk
Privatpakker som sendes fra virksomheder til private.
Og det samme gælder for alle de kategorier, der er nævnt nedenunder.
Men nu ringer jeg derover een gang til.
Hilsner
Ingelein

Kommentar
Fra : clou

Dato : 08-03-10 16:14

Du skal henvende dig på selve posthuset - og IKKE postindleveringsstederne, de har ikke kapacitet til de større forsendelser, jeg tror det er der, den halter.

Ellers sætter du et opslag op et eller andet sted, hvor der kommer mange, at du har en pakke, som skal frates fra A til B, måske er der en eller anden der kører vejen alligevel, der gerne vil tage den med. Jeg har da flere gange tilbudt nogen, at tage deres pakker med i min kassevogn, når jeg alligevel kører fra Jylland til København - så prøv det!

Held og lykke med forsendelsen!

Clou

Kommentar
Fra : refi

Dato : 08-03-10 16:15

Citat
det er forkert hvis nogen har bildt dig ind du ikke kan sende pakker over 25 kg - se her-

NEJ - det er ikke forkert - du har misforstået ORDET privatpakker....

Det er pakker FRA virksomheder til PRIVATE

Så den er god nok - lille mus, der kører postbilen kan ikke bære mere end 20 kg....

Til erhvervskunder sender de store bjørn...

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 08-03-10 16:16

Hej clou
Den går ikke - der er en dame, som fra Amager skal have pakken med til Færøerne, så vi skal lige have datoerne til at passe. Hun er stadigvæk på Færøerne og min pakke i England. Såeh.........
En almindelig postforsendelse ville være på sin plads her.
Hilsner ¨
Ingelein

Kommentar
Fra : bredker

Dato : 08-03-10 16:22

ned til den lokale lille købmand eller tømmermester ( hvem du nu kender bedst ) og aftal at du bruger deres adresse som afsender , så er den klaret
de fleste små erhvervsdrivende vil nok hjælpe med sådan en lille ting ( det giver jo også god omtale af dem )

Kommentar
Fra : skytten49

Dato : 08-03-10 16:24

ja så trænger vi vist til et konkurrerende pakkefirma

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 08-03-10 16:24

Du må være en god kunde nede i garnforretningen.... kan du ikke få hende til at hjælpe med at sende den - som virksomhed??

Hvor er det en dårlig service

Jeg skulle engang sende en cykel, det blev jeg nægtet, selv om pakken ikke var tung og den overholdt målene, men bare det at det kunne ses at det var en cykel, var nok til at posthuset nægtede

Så gik jeg til cykelforretningen og fik noget embalage, man kunne udenpå det se at det var en cykel, og hun stejlede da også på posthuset, men jeg nægtede at der var en cykel indeni, så hun blev nød til at modtage den

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 08-03-10 16:27

Ja refi
Du har fuldkommen ret i at ordet PRIVATPAKKER kun kan misforståes. Det er som tidligere nævnt kun virksomheder, som kan sende privatpakker. Hvorfor hulen de så også opererer med begrebet ERHVERVSPAKKER er totalt PostDK gak gak -.
Iøvrigt nedlægger man i løbet af denne måned de to posthuse vi har i en større by som Fredericia. Men så får PostDK måske bedre råd til at få specialfremstillet alle deres øvrige tingeltangelting som ikke har en snus med postforsendelse at gøre.
Næh, herude i vores flække har vi ikke noget postindleveringssted ......
hilsen
Ingelein

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 08-03-10 16:33

Hej bredker
Næh, jeg tror næppe at den lokale købmand eller en anden jeg lige kan komme i tanker om har en "Erhvervskundeaftale" med PostDK. Det kræver at de sender mindst 300 pakker om året, så vidt jeg har forstået.

Jeg må finde ud af at demontere dele af maskinen, så vægten kommer under de 20 KG - og så sende i flere pakker.
Sikke noget - hold op hvor det får mit p.. i kog.

Nå, måske skulle jeg overtale gemalen til en Sjællandstur. Vi har da børn derovre.
Mange hilsner
Ingelein

Kommentar
Fra : skytten49

Dato : 08-03-10 16:35

jeg hørte for ca 1 uge siden at der skal fyres posbude pga. besparelser! Det lyder ulogisk for mig, da en pakke jeg skulle have lå på posthuset i 4 dage fordi de manglede postpude til omdeling af pakker

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 08-03-10 16:40

Hej
Ja, logik og god logistik skal man vist lede længe efter hos PostDanmark.
Mange hilsner
Ingelein.

Ps. Det komiske i hele denne forsendelsessag er at jeg får en maskine sendt fra England. Jeg skal afprøve maskinen inden jeg sender den videre til damen fra Færøerne. Fragten fra England til mig koster 90 £ for 2 x 25 kg pakker. Så måske skulle jeg prøve at undersøge prisen hvis jeg afsender min pakke fra Flensborg. ???
Mange hilsner
Ingelein

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 08-03-10 16:50

Yes
Prøv lige at se linket her:
http://www.dhl.de/de/paket/privatkunden/international/laenderseiten/daenemark.html
Jeg kan sende pakken fra Flensborg og betale 41 Euro = 311,60 kr. en ekstra forsikring koster 129 kr. - Pakken må veje 31,5 kg.

Det sjove er at når man sender med DHL, så er det DHL (også PostDK aftale) som kommer med pakken.
Snakker de ikke altid om EU-harmonisering???

Mange hilsner
Ingelein

Kommentar
Fra : Krummen

Dato : 08-03-10 17:39

Post Danmark og DSB kan tage hinanden i hånden. Det er de 2 værste firmaer som staten har interesser i. Ordet SERVICE er et fremmedord for dem, som de ikke engang kan udtale og deres priser er horrible.

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 08-03-10 17:55

Hvor i landet bor du?

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 08-03-10 18:36

Hej flash
Postnr. 7000
mange hilsner
Ingelein

Kommentar
Fra : Krummen

Dato : 08-03-10 18:54

Lad kollektiv traffik og private brevforsendelser finansiere over skatten. Så får vi antallet af biler ned og folk husker hvordan man skriver breve

Kommentar
Fra : skytten49

Dato : 08-03-10 19:04

ja siden HT, DSB og postvæsenet blev privatiseret, er det bare gået ned af bakke

Kommentar
Fra : Tanjaa

Dato : 08-03-10 19:28
Kommentar
Fra : StorkeHat

Dato : 08-03-10 19:36

Den pris du har fået fra fragmændene lyder helt forkert. Her er deres prisliste fra Fredericia:

http://dfdomweb.fragt.dk/fragt/takster.nsf/0/17811282892EB2BDC125767B002D888D/$file/7000NY.pdf

Sendt som stykgods skulle den koste 296 kr. + moms, afhentet hos dig. Hvis du selv indleverer den på fragtmandscentralen vil jeg mene det bliver en del billigere endnu. Du skal lægge 3% til prisen i olietillæg.

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 08-03-10 19:37

Hej Tanjaa
Tak for linkene - men du kan selv regne ud, at det kommer til at koste en bondegård. Så kan vi køre billigere selv.
mange hilsner
Ingelein

Kommentar
Fra : refi

Dato : 08-03-10 20:46

Vi kan hermed konstatere at man skal holde op med at sende pakker
Det kunne jo være "bomber".....

Så folk må selv bestille til EGEN adresse - dermed er problemet ude af de privates hænder...

PS...

Sæt nu maskinerne IKKE virker - hvordan vil du så returnere dem

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 08-03-10 21:12

Hej refi
Hvis maskinerne ikke skulle virke, må afsenderen sørge for at de bliver afhentet hos mig af en kurér. De kommer også med kurér (GLS) via Transglobal eller Feedex. Det ville ikke være vanskeligt.
Mange hilsner
Ingelein

Kommentar
Fra : skytten49

Dato : 08-03-10 22:06

et lille tip da jeg har købt i USA flre gange. Med shippingfirmaerne FEDEX og UPS går det glat de fortolder og bringer selv pakken til kunden. Mens USPS overlader fortoldning og udbringelse til postdanmark og så går der koks i alt. Det tog over 1 uge for postdanmark at fortolde og jeg havde problemer med at få det sendt til min adresse, FEDEX klarede at fortolde samme dag pakken kom til danmark.

Kommentar
Fra : skytten49

Dato : 08-03-10 22:07

flre= flere

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 08-03-10 23:20

Hej skytten
Jeg tror at problemet ligger i at Fedex ikke modtager pakker fra private. Jeg prøver igen i morgen.
@ Storkehat
Jeg har kigget på linket, men kan ikke lige greje, hvordan du er kommet til beløbet på 296,00 kr. + moms.
Vedkommende, som regnede sig frem til beløbet kom til 1296,25 + 109,46
Og at pakken havde et rumindhold på 0,22 m3.
Jeg opgav volumen til 40x40x1,50 m for at være på den sikre side.
Mange hilsner
Ingelein

Kommentar
Fra : skytten49

Dato : 08-03-10 23:47

jeg tænkte nu mest på, nu vi talte om postdamark, hvordan andre der vil købe i USA undgår postdanmarks kludder. undskyld at jeg brugte tråden til det

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 11-03-10 17:44

Hej
Jeg har sendt en forespørgsel til DHL Danmark
Her er svaret, som fik mig til at besvime:

Jo det kan godt lade sig gøre. Prisen er 3303.75kr.

Tak for din henvendelse.

Med venlig hilsen

YYYY XXXXX

DHL Express (Denmark) A/S
Jeg siger bare: Velbekomme! Så kan jeg vist få det billigere med en taxa ?

Mange hilsner
Ingelein

Kommentar
Fra : skytten49

Dato : 11-03-10 19:05

det lyder vanvittigt - mon ikke de har skrevet et 3-tal for meget, så det er 303,75 kr?

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 11-03-10 19:25

Hej skytten49
Det samme tænkte jeg og skrev til DHL

Skriver du virkelig tretusindetrehundrede og tre 75/00 kr for at sende

en pakke fra Fredericia til Amager????

og svaret lød:
Ja det er dyrt at sende med os hvis ikke man har en kundeaftale.

Så jeg overvejer at sende et pip til et af vore medier. Det lyder simpelthen utroligt at jeg som privatperson ikke kan sende en pakke over 25 kg.

Eneste mulighed er vist Danske Fragtmænd, som kun skulle have de ca. 1.300 kr.

Mange hilsner
Ingelein

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 11-03-10 19:29

Hej
Jeg har fundet ud af at mit problem kan løses på følgende måde:

Kør til Flensborg med pakken og aflever den hos DHL - de har pakkeshops mange steder og må tage imod pakker op til 31,5 kg.

Det sjove er så at det er danske DHL folk, som gerne må slæbe på disse pakker, som jeg skal give ca. 31 Euro for at sende + 17 Euro hvis jeg ønsker en speciel forsikring.

Forstå det, hvem der kan.
Det bliver billigere end at ofre en Brobillet + benzin. Så kan vi også proviantere -

mange venlige hilsner til Jer alle, som gad kommentere mit sure opstød.

Ingelein

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 11-03-10 19:41

Citat
Så jeg overvejer at sende et pip til et af vore medier. Det lyder simpelthen utroligt at jeg som privatperson ikke kan sende en pakke over 25 kg.

Det synes jeg bestemt du skal gøre f.eks Rabatten, som jo prøver at finde de billige løsninger

Kommentar
Fra : refi

Dato : 11-03-10 21:32

Stop nu lige lidt....

Du har da masser af andre muligheder...

Der er op til flere flyttefirmaer der kører dagligt mellem landsdelene - jeg husker IKKE lige prisen i øjeblikket, men det koster helt sikkert ikke 1300.- kr at få et par "papkasser" med - bare DE bestemmer tid for afhentning og levering....

Vægt er UDEN betydning i det tilfælde....

Så ring du lige lidt rundt...

Et eks. ØBRO-Ålborg kører min. een gang om ugen.....

http://www.obro.dk/201-208-private_flytninger.htm

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 11-03-10 21:46

Hej refi

Nu har jeg rent faktisk brugt 2-3 dage på at undersøge sagen og det er ikke så nemt, som du skriver.

Her er facts, hvis du har lyst til at forsøge:
Fra Postnummer 7000 til Postnummer 2300 - Pakke ca. 150 cm lang, 30x30 cm i omkreds - vægt ca. 25 kg.

Så er der frit slag. Jeg har forsøgt hos: DHL, TNT, UPS, FEDEX, GLS, Danske Fragtmænd og PostDanmark samt Mini Trans og et par andre fra nettet, som kommer frem når man søger Kurér.

Nu overlader jeg trygt opgaven i dine hænder. Prisen er max. 600 kr.
Det vil koste mindre for mig at afsende fra Flensborg.

Mange hilsner og god jagt
Ingelein

Kommentar
Fra : refi

Dato : 11-03-10 21:49

Prøv du lige at ringe til ØBRO

Flyttefirmaer er åbenbart det ENESTE du IKKE har kontaktet

Kommentar
Fra : skytten49

Dato : 11-03-10 21:56

desværre har mange flyttefirmaer den skavank, at de oplyser en pris når man bestiller og kræver en anden og højere pris når de når frem med kasserne