/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
maling af alu drivhus
Fra : pylleb
Vist : 5495 gange
100 point
Dato : 08-03-10 15:05

Hejsa

Har en nyt drivhus til at ligge som nu skal samles samt males.
Gad vide hvad der er bedst, at male det hele inden det samles - eller efter det er blevet samlet...?

Har jeg gået og tænkt på........nu hvor foråret er lige om hjørnet, malingen er købt.

Hvad mon er nemmet og hvad holder bedst........?

Tak på forhånd for et evt. svar .........pylleb

Accepteret svar
Fra : granner01

Modtaget 60 point
Dato : 08-03-10 15:16

Jeg ville mane lodtet inden det sættes op, og sættes det op med forsigtighed, så skal det nok klare sig. Ellers kan du male sidste gang efter de er sat op for at reparere skader.

Kommentar
Fra : olarsen

Dato : 08-03-10 15:44

Undskyld, men hvorfor vil du male dit drivhus?? Efter den første sæson skaller malingen af og det ser forfærdeligt ud, du kan jo i øvrigt købe gennemfarvet alu. som så ikke kan skalle af - men du skal måske have en speciel farve som står til øjenskyggen . . . undskyld det var en dårlig vitz .

Men ellers vil jeg følge granner01 råd og male først, sætte forsigtigt sammen og så reparere skaderne bagefter. GOD FORNØJELSE!

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 08-03-10 16:08

mal først, så du ikke sjatter på glassene - men hvorfor ikke lade det stå i aluminium. Det er holdbart og ældes med ynde! Maling på aluminium kræver ganske meget forarbejde, hvis det skal hænge fast bare én sæson.
mvh
pbp

Kommentar
Fra : pylleb

Dato : 08-03-10 16:14

Hejsa PBP og i andre.

Vil jo klart makle inden vinduerne/glasset bliver sat i - siger næsten sig selv.
jeg syntes et drivhus er betydeligt flottere i en fin farve, men skal ikke lige være den farve jeg bruger til mine øjne.......smiler og dog macaraen er sort og drivhuset skal være sort.............så sikkert ef fint sammentræf.........

Godkendelse af svar
Fra : pylleb

Dato : 08-03-10 16:16

Tak for svaret granner01.

Kommentar
Fra : pylleb

Dato : 08-03-10 16:18

Hvordan giver jeg i andre point nu..........????

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 08-03-10 16:22

Du gir os point ved at fortælle til efteråret, hvordan malingen hænger fast

Kommentar
Fra : pylleb

Dato : 08-03-10 16:35

Hejsa PBP.

Alene denne vits burde du have mange point for......du tror ikke på det , får se.........................håber på det også sidder der de næste åringer.............UPS...

Kommentar
Fra : olarsen

Dato : 08-03-10 16:39

Øv jeg kom først med at malingen ikke ville sidde fast

mvh Tudefjæset

Kommentar
Fra : pylleb

Dato : 08-03-10 20:02

Olarsen.

Jamen skal jo først renses - grundes med det rette ,for derefter at blive malet med den rigtige maling.....................spændende hvem der får ret......smiler.....