/ Forside/ Interesser / Fritid / Foto / Spørgsmål
10  Nordsted1 2955
Slette billeder i picassa
Fra : ilgp
Vist : 593 gange
100 point
Dato : 07-03-10 20:47

Jeg har billedprogrammet Picassa. Da jeg lige havde fået det fandt jeg et sted hvor man kunne afkrydse hvis man har det samme billede i flere mapper og kun ville slette billedet i en mappe. Det vil sige at billedet kun bliver slettet i den mappe man ber om. Jeg har nu fortrudt den indstilling og vil have slettet det samme billede i alle mapper det forekommer i. Men jeg kan ikke finde ud af hvor jeg satte fluebenet? Jeg har kigget under mappeindstillinger og flere andre steder. Er der hjælp at hente?
Mvh ilgp

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 08-03-10 15:21

Hvis du har nogle billeder som du har kopieret i et andet album, højreklikker du på billedet og vælger find på disk- så kommer du til den mappe hvor det oprindelige billede er- du højreklikker på dette billede og vælger slet fra disk.
(eller tryk delete)
Så vil billedet blive slettet efter du har bekræftet ja i en ny dialogboks. Den sletter både fra Picassamappe og på din harddisk.

mvh Smuller54

Accepteret svar
Fra : smuller54

Modtaget 100 point
Dato : 08-03-10 15:24

Hvis valget slet fra disk ikke dukker op i højreklik, er det fordi du skal finde det oprindelige billede først.

Kopi´er vil altid have valget "fjern fra album" - men det forsvinder det ikke af.

Godkendelse af svar
Fra : ilgp

Dato : 08-03-10 19:53

Tak for svaret smuller54.Jeg har nu printet dit svar ud så jeg har det, hvis jeg nu glemmer hvad jeg skal gøre.Er ikke blevet helt dus med programmet endnu.