/ Forside/ Interesser / Rejser / Rejser & Udflugter / Spørgsmål
10  jakjoe 1830
Weekendophold til 16 personer - fest
Fra : ingelein
Vist : 2096 gange
50 point
Dato : 07-03-10 15:33

Hej
Jeg leder efter et godt sted, hvor vi kan holde en familiefest. Der er to runde fødselsdage + guldbryllup i oktober måned, så det "knalder" vi lige sammen til en større - lidt sjovere fest. Vores bryllup var kedeligt nok!!! - arrangeret af svigermor .

Det bliver nærmeste familie bestående af børn og børnebørn. Enten kunne vi tænke os et weekendophold - gerne ved vandet et sted med mulighed for lidt traveture etc. evt. fiskeri. Vi har tænkt os 2 overnatninger.

Allerhelst ville jeg finde et stort sommerhus, hvor der er mulighed for at få fin mad udefra til en middag - eller at man kunne køre til et spisested fra sommerhuset.

Det må gerne være på Fyn, for alle gæster kommer fra Sjælland, Nordjylland og Sønderjylland. Men stedets beliggenhed er ikke det vigtigste.

Jeg håber bestemt at nogen af jer har et godt tip.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 07-03-10 16:17

HK's tidligere "Pamperly" er nu Hotel http://www.jmstrand.dk/

Kommentar
Fra : Christa.N

Dato : 07-03-10 16:46
Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 07-03-10 16:53

Hej
Tak for de gode links - men jeg glemte at sige at jeg ikke gider stables ud i festtøj, hvor man skal finde en grimasse der kan passe. Er mere til godt rart sjovt muntert samvær uden alt for mange falbelader og hvor man skal finde en grimasse som kan passe. Jeg vil ha' en sjov og festlig dag ud af det - så slot eller lignende er slet slet ikke min ambition. Vi skal have det rart. Eventuelt med en fisketur i en å - eller put and take eller noget andet friluftshalløj. En lang tur langs en strand med frokost et rart sted kunne også indgå i 2. dagen.

Til vores bryllup sad vi stive som saltstøtter - det skal sørme ikke gentages!!!

Mange hilsner
Ingelein

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 07-03-10 16:57

Hvad med en DFDS tur til Oslo... Der spiser man godt.

Lalandia en weekend er også en mulighed.

Der er også badeland i tysklan.

vh Ben

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 07-03-10 16:57

Tyskland...
Skulle der vist stå....
vh Ben

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 07-03-10 16:57

Ps til mit sidste indlæg:
Vi var stive af druk

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 07-03-10 16:59

Tysk Kro???? Fyn er jo i fornuftig køreafstand fra nordtyskland.

Har prøvet sådanne. Det er både godt og anbefalelsesværdigt. Har ikke lige link's. Den vi var på, var ret langt nede.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 07-03-10 17:02

Samsø er også dejligt. Men man bliver nakket i færgebillet.

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 07-03-10 17:04

Ha, ha,
Der skulle selvfølgelig have stået at vi IKKE var stive af druk. Det kommer der ud af en for hurtig tastefinger.
Hilsen
Ingelein

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 07-03-10 17:07

Hej
Nej - Oslo Færge er ikke god sidst i oktober. Det er heller ikke lige os.
Vi vil være for os selv!!!! Vi er ret fjollede, når vi er samlede - og det skal der være plads til. Altså enkeltværelse til 16
Nordtyskland er da en mulighed. Jeg kigger lige
Mange hilsner
Ingelein

Kommentar
Fra : Christa.N

Dato : 07-03-10 17:11
Kommentar
Fra : 3773

Dato : 07-03-10 17:16

http://www.hotelvejlefjord.dk/Fester---Arrangementer-691.aspx har været på kursus her. Det er flot, og maden god.

http://www.jerupbettekro.dk/ denne her er simpelthen bare hyggelig. Men ikke det fine forkromede køkken.

Her er det vanvittig meget i orden http://www.skagenhotel.dk/ absolut noget af det allerbedste festmad jeg nogensinde har fået.

Her er også god mad og topbetjening http://www.nilleskro.dk/velkommen/

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 07-03-10 17:21

Hej Christa N
Nej - vi skal ikke ligge i sprit - det gør vi til daglig - vi er jo i konserveringsalderen.
Næh, vi har et anderledes syn på sprit end de fleste danskere. Vi er jo født og opvokset i Flensborg - og der var der jo rigelig adgang til de våde varer, så det gør vi ikke ret meget i.
Danland ved Fåborg er aaaaalt for u-intim .
Det her er mere interessant:

http://www.gammelbrydegaard.dk/billeder.htm
Så, jeg er vist vanskelig.
Drømmen er følgende: Et lækkert stort sommerhus eventuelt med pool, tæt ved Vesterhavet - og tæt ved en god restaurant - eller en som er villig til at komme med maden - måske en kok, som er villig til at kokkerere et festmåltid.Mange hilsner
Ingelein

Kommentar
Fra : bluesky

Dato : 07-03-10 18:02

Hejsa,

Vi kan varmt anbefale Skrøbelev gods på Fyn. Vi holdt årets julefrokost med fruer og overnatning der. Lækre værelser og maden indtages ved langborde i køkkenet mens kokken står ved siden af og laver maden - bare super afslappet stemning

http://www.ritz-resorts.com/content/view/25/84/lang,da/

Bluesky

Kommentar
Fra : bluesky

Dato : 07-03-10 18:04

Hov glemte lige at nævne stor ny "Riddersal" med plankegulv og galme slots pejse

Kommentar
Fra : refi

Dato : 07-03-10 18:06

Citat
Et lækkert stort sommerhus

Med 16 ENKELTværelser Det kommer du til at lede LÆNGE efter

Mad og kok er jo ikke problemet - det kan enhver "flække" levere....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 07-03-10 18:09
Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 07-03-10 18:10

Hej Refi
DEt skulle læses som et enkeltværelse til 16 - for at vi kan komme hinanden ved
Hej bluesky
Det med maden lyder bare godt, men resten giver mig kuldegysninger. Hva' skal Ingelein i baronens seng???

Mange hilsner
Ingelein

Kommentar
Fra : bluesky

Dato : 07-03-10 18:18

Bare rolig - det behøver ikke at koste en "herregård" at sove i Baronens seng. Deres standard værelser er superhyggelige med bad og småsprossede ruder. Igen - kan varmt anbefales da der er rigeligt plads i køkkenet til 16 personer og så har de en superhyggelig vinkælder hvor fiskere - jægere og andet godtfolk kan hygge sig efter dagens strabasser

Bluesky

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 07-03-10 18:27

Hej bluesky
Jeg kigger lige igen. Lod mig totalt afskrække af forgyldninger og flitterstads. Hvis det kan blive på staldkarl niveau er det ok. Nej, det jeg mener er at det skal være en fest, hvor folk ikke i ugevis skal ud og shoppe efter tøj, som kan passe. Jeg vil gerne ha' at folk kommer i noget af det de allerede har - og måske kun skal investere i gummistøvler .

Vi har i vores familie en tradition for at vi gamle lejer et sommerhus, hvor der er frit slag for alle til at komme - bare de har en "WEBER" med.

Jeg har haft arbejde som kultursekretær - så alt det fisefornemme har jeg set for meget til - også bag kulisserne.
Mange hilsner
Ingelein

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 07-03-10 18:38

Her er det bare ...ved Henne strand ...lige ned til vandet.
http://www.sommerhus-siden.dk/katalog-sommerhus-danmark/vestjylland/henne-strand/160-B3345.htm
Skal lige hilse og siger ...der er bare SÅ skønt.

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 07-03-10 19:04

Hej Piaskov
Det har bare een hage: Det er optaget i oktober.
Mange hilsner
Ingelein ............... Så Du at ugeprisen er omkring 35.000 inkl. forbrug???
Vi vil jo ikke købe det - .

Kommentar
Fra : bluesky

Dato : 07-03-10 19:08

Hej igen Ingelein

Det var netop det afslappede med toppede brosten og lækker natur m / vandløb (om der er fisk ved jeg ikke ) som løber bag huset. Familien som har det er superhyggelige og man sætter sig bare i køkkenet når man vil have en kop kaffe. Det var derfor jeg tænkte at det kunne være noget for jer Selvfølgelig forsøger man altid at få en fotograf til at vise de bedste sider......

Bluesky

Kommentar
Fra : asta1908

Dato : 07-03-10 19:53

Hej
Trente Mølle på Fyn bliver lejet ud til fester med overnatning. Der er dejlige omgivelser med skov og sø. Det ligger tæt på Svanninge Bakker ved Fåborg.
Mange hilsner og tillyke fra asta1908