/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Router
Fra : okjk
Vist : 434 gange
100 point
Dato : 07-03-10 15:02

Hej, Jeg har en pc, og skal snart skifte til en ny. Jeg har en trådløs router siddende fra engang hvor jeg også havde en bærbar pc. Men når jeg kun har en pc - har jeg så overhovedet nogen nytte af at forbindelsen går igennem en router ?
Kan man ikke bare sætte ledningen direkte i pc en og slippe for routeren, eller er den også en slags firewall ?

Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 110 point
Dato : 07-03-10 15:14

Citat
Kan man ikke bare sætte ledningen direkte i pc en og slippe for routeren

Jo det kan du, men som du selv skriver, så er der firewall i router, så hvis du skipper router vil jeg anbefale en god firewall, f.eks. Zonealarm

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 07-03-10 16:20

Ja for en router er jo bare en vejfordeler, og da du ikke har noget at dele ud til, er den ikke nøvendig, altså lige bortset fra det med den firewall.

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 07-03-10 17:07

- hvis du anskaffer dig en WiFi radio på et tidspunkt, kan du få megen glæde af din trådløse router...

Kommentar
Fra : severino

Dato : 07-03-10 23:30

Det kunne jo være at du fik en bærebar med trådløs igen, eller får andre på besøg, som du vil låne en forbindelse til.
Det kunne jo også tænkes at du vil have en eller anden form for IP-telefon.
Mulighederne er mange, selv om du måske ikke lige i øjeblikket har behovet.

Godkendelse af svar
Fra : okjk

Dato : 08-03-10 12:33

Tak for svaret Klaudi.
Også tak for de gode råd andre har givet, tror jeg beholder min router og lever videre med ledningerne.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 08-03-10 12:39

Velbekommen

Ja du kunne jo os bare gemme den til hvis du nu fik brug for den