/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Montering af p-watch
Fra : scpoPro
Vist : 1516 gange
100 point
Dato : 07-03-10 14:08

Er der nogen der ved hvilke ledninger jeg skal monterer til min p-watch. Jeg er har en opel astra fra 97. jeg ved at rød er til plus, sort er til minus men den orange ledning??? Jeg ved at den orange ledning skal have strøm når der kommer tændning, og med en spændings forskel på 0,1 volt. men er der nogen der ved hvilken ledning i min opel jeg skal montere den orange til?

Kommentar
Fra : swarn

Dato : 07-03-10 14:13
Accepteret svar
Fra : Benjamin.Hansen

Modtaget 110 point
Dato : 07-03-10 14:13

Du skal bruge den ledning samme som der kommer spænding på, når du drejer nøglen til "tænding".

Den kan også findes som den ene ledning ved din autoradio.

vh Ben

Kommentar
Fra : stig54

Dato : 07-03-10 14:24

Jeg mener ikke at man kan bruge autoradioens plus forbindelse, da der er et betydeligt strømtab ved start. Jeg mener man skal ned i sikringskassen.

Kommentar
Fra : hjkofoed

Dato : 07-03-10 17:35

spændingstabet ved start betyder intet for P-watch. Hele idéen i P-w er jo, at den har et indre ur, der går konstant, mens visren standser, når tændingen afbrydes. Om den genfinder tiden, når nøglen drejes eller når motoren arbejder er inderligt ligegyldigt.

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 07-03-10 17:40

Man kan for den sags skyld sætte en afbryder på man selv tænder og slukker for. Da der i uret er en ryste kontakt sensor skal bilen også være i bevægelse.

Så det er blot at finde en ledning der er plus når motoren er i gang.

Men det har jeg jo skrevet tidligere.

vh ben

Kommentar
Fra : stig54

Dato : 07-03-10 17:40

Det er jeg ikke sikker på

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 07-03-10 17:45

Stig54

Hvis du ikke er sikker hvad, vil du så sige med dit indlæg. (ønsker du at gøre spørgeren usikker?)

Jeg har selv een i min bil og har monteret en del i andre biler ...

vh Ben

Kommentar
Fra : stig54

Dato : 07-03-10 18:25

det jeg vil sige er at strømmen går død i start øjeblikket, men det er muligt at jeg forveksler den faste plus og tændledningen.
Tvivlen bør komme den anklagede til gode.

Godkendelse af svar
Fra : scpoPro

Dato : 07-03-10 19:42

Jeg fik den monteret og den virker perfekt. jeg har monteret alle tre ledninger bag på min autoradio. Mange tak for hjælpen. Tak for svaret Benjamin.Hansen.