/ Forside/ Interesser / Dyr / Hunde / Spørgsmål
10  vaxen 2670
Agility..
Fra : AnneMBS
Vist : 678 gange
50 point
Dato : 06-03-10 22:10

Hej allesammen.
Jeg sad lige og tænkte over om man SKAL have en stambog på sin hund, for at kunne løbe agiliy konkurrencer med den? I dette tilfælde snakker jeg om agility på lavt og middelt niveau..

Mange hilsner fra mig..

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 06-03-10 22:27

Hvis det er et DKK arengement ja - hvis ikke Nej......

Accepteret svar
Fra : bevi54

Modtaget 35 point
Dato : 06-03-10 22:31

ikke til dch konkurrencer
og nok heller ikke til dkk start stadiet, men du kan ikke komme i dm klassen i dkk uden din stambog
alt det kan du læse mere om hos dkk og dch hvilke regler de bruger og hvordan du går op til en konkurrence.
Jeg mener ikke du når så langt og i visse trænings situationer er du ikke velkommen uden stambog.
Mvh Bevi54

Kommentar
Fra : AnneMBS

Dato : 06-03-10 22:37

Hmm.. Tænkte det nok var sådan..
Det er trist at blandings hunde på mange stadier ikke er velkomne, også selvom at de
i mange tilfælde er fuldstændig ligeså gode til agility, som en racehund nu er..
Så må min søgen gå dybere og min opsparing skal blive større, så jeg kan finde en vidunderlig lille
dværgpinscher eller papillon tæve med stambog..

Igen mange tak for din hjælp bevi54.. :D

Kommentar
Fra : bevi54

Dato : 06-03-10 22:43
Kommentar
Fra : bevi54

Dato : 06-03-10 22:46

god fornøjelse, der er forskellige klubber at gå til når du først er blevet ejer af en ny pusling.