/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
Mobil-Telefoni
Fra : Smokei
Vist : 729 gange
300 point
Dato : 06-03-10 18:30

Jeg ved godt der er skrevet stolper op og stolper ned her på Kandu om trådløst mobil bredbånd.
Men sagen er den, at sommerhuset snart kalder og til det kar jeg købt en bærebar pc som skal
på nettet når jeg opholder mig der.

Er dette link til en opkobling en go ide ?

http://www.3.dk/Privat/Mobilt-bredband/Abonnementer/EazyInternet-Exclusive/

Jeg har problemer med at forholde mig til det de skriver at der er: Loft på 20 GB pr. måned.

Jeg kan forholde mig til, at hvis jeg fylder 60 l benzin på bilen, så går den i stå efter 750 km.

Er der nogen her på Kandu der har et bud på hvad forbruget er hvis man zapper rundt på: nettet -
Kandu - emails - ser tv - læser div. aviser i 3 timer daglig.

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 06-03-10 18:32

Hej med dig.
Jeg læste en forbruger undersøgelse forleden dag ...tror...det var i berlingerne.
De anbefalede Oister...det var langt det bedste og samtidig det billigste.

Og kig så lige ind i den tråd jeg har lavet til dig .

Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 310 point
Dato : 06-03-10 18:36

Hent dette program så kan du se hvor meget du henter/uploader
http://www.shaplus.com/bandwidth-meter/

Oister er ok, søs er meget tilfreds med det

Kommentar
Fra : refi

Dato : 06-03-10 18:43

Citat
hvis man zapper rundt på: nettet -
Kandu - emails - ser tv - læser div. aviser i 3 timer daglig.

Det vil ALDRIG give 20Gb

Du skal hente musik og film for overhovedet at komme i nærheden af den storrelse....

Det er immervæk 20.000 mb - eller for dit vedkommende 200 mb pr time HVER TIME HVER DAG

Blot at downloade den mængde er i toppen af hvad hastigheden overhovedet kan klare

Kommentar
Fra : refi

Dato : 06-03-10 18:45

Men pas på - alle udbydere er IKKE lige gode på ALLE adresser - og det ved man først når man har prøvet det - UANSET hvad de lover...

Så vær sikker på du kan returnere/opsige abo hvis det ikke virker

Kommentar
Fra : refi

Dato : 06-03-10 18:48

Citat
ser tv

Den så jeg ikke lige i farten - den "stjæler" så lidt mere - hvis den overhovedet virker

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 06-03-10 19:02

Man får li'e plusli' hentet meget, hurtigt 1 gb på en dag, hvis man er lidt nysgerrig

Kommentar
Fra : transor

Dato : 06-03-10 21:26

Det bliver ikke til mange minutters TV pr dag.

Men jeg tvivler på at du kan få den op på en hastighed hvor du kan se ordentlig tv.

Alle udbyderne sælger mobilt "bredbånd" med angivelse af en hastighed på op til et antal Mb.

Tallet er ren fantasi, og de har aldrig garanteret at man opnår det.

Det er en garanteret minimum hastighed , som er interessant. Den findes bare ikke .

Kommentar
Fra : olehenne

Dato : 07-03-10 08:23

Vi har fastnet i sommerhuset, kun åbent i den tid vi er der. Med ubegrænset internet og telefoni. Resten af året er det lukket og koster 50.- kr/md. Mon ikke det er billigst?
Vi har ikke dækning med trådløst net!!
Mvh. Ole

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 07-03-10 17:14

- prøv dette i 6 mdr. for 393,- kr.

http://privat.tdc.dk/mobiltbredbaand/

- har brugt det i sommerhuset siden nytår, virker fint...

Godkendelse af svar
Fra : Smokei

Dato : 12-03-10 23:30

Tak for svaret Klaudi.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 13-03-10 08:52

Velbekommen