/ Forside/ Interesser / Fritid / Jagt / Spørgsmål
10  TheRealDe.. 4815
Jagt vs vedvarende energi
Fra : TheRealDeal
Vist : 636 gange
200 point
Dato : 06-03-10 15:08

Kære alle

Skal natur og muligheden for jagt vige for vedvarende energi?
http://www.jaegerforbundet.dk/page651.aspx?recordid651=1531
TRD

Kommentar
Fra : refi

Dato : 06-03-10 15:25

Forsøger I at lave et jagtforum for I 5 deltagere....

Der har da aldrig været SÅ MANGE jagttråde og der er kun 4-5 deltagere (med diverse profiler der udelukker hinanden )

Skulle antallet af disse tråde være "rettesnor" for Kandu, må der jo kun være 50 kandubrugere

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 06-03-10 15:30

Jeg synes det er vigtigere Danmark forfiner udnyttelsen af vedvarnede energi, end at et hold skydeliderlige drukkenbolte har et sted at plaffe dyr ned!

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 06-03-10 15:44

Brug Borris eller Oksbøl områderne, der er der ingen der bliver generet af larm.

Gutterne derude må selvfølgelig ikke ramme Mega Watterne

Kommentar
Fra : refi

Dato : 06-03-10 15:55

Jagt har SLET INGEN berettigelse i DK....

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 06-03-10 16:08

Der har da altid været jagt på Kandu...

De indbilsk - kloge, jagter dem de anser for ikke at være så kloge...

Men der er jo altid let bag en PC skærm, at fremvise ens mangel på pli.

Der vil altid være anderledes tænkende man helst er fri for, men sådan se de anderledes tænkende jo også på mig selv.......

vh Ben

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 06-03-10 16:11

Ja den skal, men ikke for disse tåbelige vindmøller, som alligevel ikke kan forsyne DK med tilstrækkelig energi - desuden er de vandvittigt dyre at vedligeholde !!
Den eneste og reneste form for tilstrækkelig energi, er efter min mening atomkraft. Mange tekniske landvindinger inden for dette felt kan slet ikke sammenlignes med de ældre anlæg vi kender fra Europa og Rusland, så mit bud er atomkraft, et eller andet sted som specialisterne finder. Vi er nødt til at acceptere det uundgåelige og bruge områder på bekostning af bl.a. jagt og natur i det hele taget.

Øjenvidnet4®

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 06-03-10 16:29

Skal jeg vælge imellem jagt og vindmøller vælger jeg klart vindmøller.

Men jeg syntes dog der er tegne på at mennesket igen ser sine egen eksistens og interesser som det vigtigste....

Hvis jægeren er ligeglad med naturen - og hvordan vi sviner denne til, kan det være svært at rumme forståelse for jægerens berettigelse til at være i naturen...

Jeg syntes det er fint vi prøver vindmøllerne af på landjorden, inden vi smider dem ud i vandet...

Jægeren kan set med mine øjne lige godt skyde på en skydebane...

Man kan også sende jægerne ud på en ø sammen med indvandrebander og de andre der skyder i storbyerne, så kan de da få lidt øvelse i at ramme. Så går det ikke ud over sagesløse dyr...

Og de kan også være regulerende på bestanden af dem med skydebehov...

vh Ben

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 06-03-10 17:04

Refi jeg holder med dig lad os få nogle flere skydebaner - de larmer mere end motorveje..
Så fyr du blot kanonen af - selvom du ikke er jæger....

Kommentar
Fra : TheRealDeal

Dato : 07-03-10 09:05

Kære alle

Hvorfor skal man rydde et større skovområde, for en forsøgspark af vindmølle?
Man taler så meget om skovrejsning i Danmark, men her nedlægger man gammel skov, hvorfor?
Og hvorfor går DJ så sent ind i sagen?, projektet har været kendt længe.
TRD

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 07-03-10 09:10

TRD - Det skal du spørge DJ om. Det er de eneste der kan svare på det,men hvad som man råber i skoven får man svar...

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 07-03-10 09:12

Fordi hverken du eller nogen anden, vil have en vindmølle på 250 meter stående i baghaven
Der hvor man tænker at placere disse er vindforholdne gode...

Placering af vindmøller vil altid gå ud over nogen...

Vh Ben

Accepteret svar
Fra : Sandhedsvidnet

Modtaget 200 point
Dato : 07-03-10 09:16

http://www.dr.dk/Regioner/Vest/Nyheder/Thisted/2009/10/02/080712.htm
TRD det mest besynderlige er at det røde kabinet hopper med på vognen, men som de udtaler, så skal der anlægges den samme natur et andet sted, men hvad hjælper det de lokale, de skal bare til at køre længere for at gå en tur i skoven, er det miljø rigtigt
DN har været gået ind i sagen for lang tid siden, men lille Ole er igen for sent ude, han har sikkert mere travlt med personalepleje

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 07-03-10 09:41

Det er helt utroligt så meget sanhedsvidnet ved om, hvad DJ`s formand foretager sig -
Er det noget han har læst sig til - eller gætter han bare?

Han har måske blot for travelt med at skrive her og gøre sig interessant på andres bekostning

Kommentar
Fra : TheRealDeal

Dato : 07-03-10 09:58

Kære bb1

Du skriver
Citat
Det er helt utroligt så meget sanhedsvidnet ved om, hvad DJ`s formand foretager sig -

Vil du hermed påstå at ORJ ikke plejer sit personale?
TRD

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 07-03-10 10:09

Sandhedsvidnet, du skal passe på bb1 - han er misundelig over at du har kendskab til "lille Ole" - tænk sig hvis bb1 selv skulle blive fortrængt fra pladsen ved Oles side - det ville være skrækkeligt for ham
Som om det ikke er nok at han bliver fortrængt fra Top 10 på KanDu's jagtside ?? Livet er vel nok hård ved løgnhalsen og despoten Bendt Ballegård Knudsen.

Øjenvidnet4ß®©

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 07-03-10 10:12

Stop Stop

Den nye direktør bliver forhåbentligt ikke personaleplejet, på samme måde som den gamle, inde på www. DJ Scor.dk.

Deres slogan " vi er altid på jagt efter nye muligheder, for personlige udfoldelser koste hvad det vil, vi skal ej betale "

Kommentar
Fra : Sandhedsvidnet

Dato : 07-03-10 11:14

Citat
www. DJ Scor.dk.

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 07-03-10 14:27

Nej når først vindmøller bliver til personer, så er der nogen der er sluppet ud fra blå stue.....

Kommentar
Fra : Sandhedsvidnet

Dato : 07-03-10 15:06

Knudsen meget kan man sige om DN, men de har hele tiden råbt vagt i gevær, men som sædvanlig kommer lille Ole forsent ud af busken, men nu er lille Ole jo en god borgerlig konserva-stiv og derfor har jeg ham mistænkt for ikke at råbe op, før regeringspartierne har fået flertal for vindmølle cirkuset

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 07-03-10 16:28

Godt tingene ikke afhænger af dine gætterier..............

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 07-03-10 19:19

Refi skrev;
Citat
Jagt har SLET INGEN berettigelse i DK
Det kan du så skrive, Refi, Men har du noget at ha' det i.?
Er det ikke bare et citat fra en af dine varmluftposer.?

Godkendelse af svar
Fra : TheRealDeal

Dato : 08-03-10 22:48

Tak for svaret Sandhedsvidnet.