/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Router med USB
Fra : jesper.s
Vist : 590 gange
50 point
Dato : 06-03-10 11:09

Hej.
Jeg har en USB stick fra CallMe til mit internet. Hvordan får jeg koblet den til en router (kabel)?

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 06-03-10 11:11
Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 06-03-10 11:18

Du skal bruge en speciel router til mobil bredbånds modem, du kan ikke bruge den router du brugte til adsl bredbånd

Kommentar
Fra : jesper.s

Dato : 06-03-10 11:36

Ok, men hvad med den Peet49 foreslår?

Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 60 point
Dato : 06-03-10 11:50
Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 06-03-10 11:58
Kommentar
Fra : transor

Dato : 06-03-10 12:04

Den peet foreslår er svær at sætte op og mangler nat funktion.

Og så kan den slet ikke virke med din callme usb dims.

Den er jo kun et mobiltelefon interface som kræverat være tilsluttet en compjuter med et specielt program for at køre.
Det kan måske fås i en lille specialkasse ,som ikke ligner en normal computer. Men den er næppe billig.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 06-03-10 12:05

Den fra peet49 kan jeg ikke gennemskue hvad kan, det må du lade peet49 forklare.
Men her er den bedste af alle, eller i hvert fald den jeg kunne tænke mig hvis jeg skulle bruge en mobil bredbånds router: http://5z8.info/super-nsfw_wft
jeg er nemlig blevet ret afhængdig af at kunne printe fra alle computere på hjemme netværket

Kommentar
Fra : refi

Dato : 06-03-10 14:05

Kan du ikke forklare hvad fidusen ved at koble op via en router skulle være....

Du vil da ALDRIG kunne trække flere komputere igennem med en "anstændig" hastighed alligevel...

SÅ GODE er mobile bredbånd sgu heller ikke

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 06-03-10 14:10

Engang for ikke så mange år siden, kunne vi klare os med en 56K moden, der har mobil bredbånd langt større hastighed, også selv om forbindelsen deles, at så kæresten bliver sur når man tager usb modemet med ud på rejse - ja det er en hel anden historie

Kommentar
Fra : refi

Dato : 06-03-10 14:17

Citat
kunne vi klare os med en 56K moden

Der tog det også ½ time blot at hente post - så det gjorde man kun EEN gang om dagen

Godkendelse af svar
Fra : jesper.s

Dato : 11-03-10 07:47

Tak for svaret Klaudi. Skifter til 3.

God weekend til alle.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 11-03-10 09:29

Velbekommen