/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Task Host
Fra : maxhankat
Vist : 2678 gange
300 point
Dato : 06-03-10 10:07

Er der nogen af de kloge hoveder i Kandu, der kan hjælpe mig med følgende:
Det sker af og til, at når jeg vil genstarte Windows eller bare lukke helt almindeligt, at der under lukningen vises sort skærm med denne besked:
Citat
1 program still needs to close: (Waiting for) Task Host Window Task Host is executing shutdown...

Teksten vises kun nogle sekunder, og så lukker computeren ellers normalt.

Jeg ved 100%, at jeg ikke ikke har nogen propgrammer åbne, så hvad betyder mon den pågældende besked.

Joan

Kommentar
Fra : refi

Dato : 06-03-10 10:12

At du trænger til at få "renset" komputer....

Du har et program der "hænger" - eller rester at et gammelt program i din opstart....

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 06-03-10 10:13

Har du været i joblisten og checket at der ikke kører nogle processer i baggrunden?

Kommentar
Fra : hardy

Dato : 06-03-10 10:23

hej
prøv dette link , http://support.microsoft.com/default.aspx/kb/975777

mvh hardy

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 310 point
Dato : 06-03-10 10:49

Jow den besked ser lidt bekendt ud, danske Windows 7 skriver beskeden på dansk
det er et program som ikke er afsluttet men den når at blive det inden du kan gøre noget, det kan være et af dine sikkerheds programmer, det er det i de få tilfælde hvor jeg har set beskeden, så du burde være glad for at få beskeden, antivirus virker helt til der bliver sort skærm,
hvis beskeden irriterer dig så prøv at få Windows til Auto end task som vi gjorde i Windows XP, muligheden er der også i Windows 7 men jeg har ikke forsøgt om det kan lukke programmer før beskeden kommer

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 06-03-10 11:23

Citat
Jeg ved 100%, at jeg ikke ikke har nogen propgrammer åbne, så hvad betyder mon den pågældende besked.
der er programmer som kører i baggrunden uden at du mærker noget til dem

Godkendelse af svar
Fra : maxhankat

Dato : 06-03-10 11:50

Tak for svaret o.v.n..

Jeg havde jo nok på fornemmelsen, at det ikke var den store ulykke for, som sagt, der lukkes helt normalt (hvad det så er..) og der er normal genstart. Men det er da godt nok lidt "iterende".

Jeg ved godt teksten er dansk, men jeg kan knap nok nå at læse den eller kopiere den, men Google kom op med den samme tekst på engelsk (i et svar), og så kunne jeg nøjes med at kopiere den ind her.

Citat
prøv at få Windows til Auto end task som vi gjorde i Windows X

Det vil jeg forsøge, og skulle det lykkes, vil jeg lave et tip om det.

Tak for alle svar!!
God Weekend!

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 06-03-10 11:57

Selv tak - jeg ser efter om der kommer et tip god weekend

Kommentar
Fra : maxhankat

Dato : 06-03-10 16:07

Ja tak o.v.n. men lad os nu se om jeg kan komme med et tip. Så vidt som jeg forstår, skal jeg ind i regestreringsdatabasen og ændre på nogle værdier, og dér træder jeg meget meget varsomt.
Så det kan være, at mit lovede tip lader vente på sig - hmmmm

Mvh
Joan