/ Forside/ Teknologi / Hardware / Skærme / Spørgsmål
10  peet49 1562
afløser til iiyama 22`
Fra : lillelyst
Vist : 403 gange
50 point
Dato : 05-03-10 17:46

Noget tyder desværre på at billedrøret er ved at gå på min ellers udmærkede 22` skærm - men skærmen har nogle år på bagen så jeg må nok indstille mig på at det billigste vil være at købe en ny. Jeg har intet begreb om hvad jeg skal kikke efter men den skal kunne gengive topkvali grafik og den skal kunne vise mange diagrammer m.v. i samme skærmbilled. Jeg bruger i dag min 22` skærm med opløsning 1600x1200 hvilket lige akkurat passer til mit (ordrebilled).
Bruger jeg højere opløsning kan jeg godt få flere data på skærmen men jeg synes så at skriften er for lille.
Prisen er ikke umiddelbart afgørende men jeg vil mene at niveauet 4-5000 kr er ok.
Hvad kan I anbefale?

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 05-03-10 18:05

Bruger du skærmen til anden end pc

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 05-03-10 18:08
Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 05-03-10 18:14
Kommentar
Fra : denevigeuheldige

Dato : 05-03-10 21:25

Nej jeg bruger kun skærmen i forbindelse med pc arbejde.
Jeg ser på linkene. Foreløbig tak.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 07-03-10 11:22

Prisen du er villig til at spendere er meget høj vil jeg sige. For priserne for en flad er jo raslet ned.
Det du skal være opmærksom på ved køb af en skærm er opdateringshastighed/responstid, opløsning og kontrast.

1.
Opdateringshastigheden/responstid skal være under 5 ms. Det er den tid der kræves når billedet skifter karakter og skal vise noget andet. Des lavere værdi des hurtigere skærm.

2.
Opløsning bør på større skærme over 20" være minimum 1920x1080 HD kvalitet. Der er de antal punkter billedet viser. Des højere opløsning des bedre billede.

3.
Dynamisk kontrast er den evne til at vise forskel på farver fra lys til mørk

Lidt forklaring for det kan godt være noget kryptisk at forstå men det efterfølgende lionk forsøger at klarlægge for begreberne.

http://www.flatpanels.dk/hvad.php