/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
brovser
Fra : ultra2
Vist : 1104 gange
100 point
Dato : 05-03-10 16:29

pludselig popper microsoft op med et valg af brovser og jeg skal vælge

hvad er nu det for noget

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 05-03-10 16:32

Hvilket IE version anvender du. Og er du helt sikker på at det er fra Microsoft

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 05-03-10 16:32

Det er sidste nye opdatering, kommet i dag

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 05-03-10 16:33

Det er så de kan holde ryggen fri når der bliver påstået at de tvinger en til at bruge deres browser,
nu kan du selv vælge en...

Kommentar
Fra : ultra2

Dato : 05-03-10 16:41

Klaudi har ret eu tvang microsoft til at man kunne vælge brovser frivilligt

og der kommer muligvis også det samme med deres media player

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 05-03-10 17:26

Du kan bare prøve dig frem, du kan sagtens have mere end 1 browser på din PC:

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 05-03-10 18:07
Kommentar
Fra : ultra2

Dato : 05-03-10 19:58

den ligger sig på skrivebordet

er der ikke andre der har fået den

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 05-03-10 21:43

Den får alle vist, selv på min XP computer er den kommet (jeg vidste godt hvad det var og valgte at hente opdateringen, jeg har sat Windows til at vise når der er opdateringer, men computeren installerer ikke opdateringer)

Kommentar
Fra : ultra2

Dato : 05-03-10 22:00

der var 5 eller 6 som jeg ikke kendte

men hvadforen er så bedst

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 05-03-10 22:44

Smag og behag er forskellig, min foretrukne er Firefox på grund af alle de 1000vis af forskellige hjælpsomme tilføjelser, den er til gengæld ikke så nem at bruge her på Kandu, der er problemer med smileys og citater med med mere,
den nyeste af mine bekendtskaber er Opera den lader til at være nem og hurtig,
Internet Explorer er ulidelig sløv og langsom på min XP computer og jeg bruger den aldrig, åbner den kun en gang imellem for at få bekræftet hvor langsom den er

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 06-03-10 07:36

Man 'behøver' ikke nøjes med een browser. Jeg har installeret seneste versioner af:

1.) IE
2.) Firefox
3.) Flock
4.) Safari
5.) Google Chrome
6.) Opera
7.) ...plus den sidste version af Netscape Navigator som frigaves.

Så kan jeg teste om mine web-applikationer og hjemmesider vises korrekt i alle de nævnte browsere uden i timevis, at skulle sidde i kø hos: http://www.browsershots.org/

Læs iøvrigt mere om browservalget hér:

http://newz.dk/danskere-skal-vaelge-browser-inden-den-27-april

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : ultra2

Dato : 06-03-10 10:06

så er der panik på

Kommentar
Fra : ultra2

Dato : 06-03-10 15:42

jeg har explorer 8 og jeg kan ikke få den til gemme koden til kandu iriterende.

så det kan være jeg skulle prøve en af de andre

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 06-03-10 16:40

Jeg bruger mest IE 8, den husker det da godt nok

Du har vel været en tur i
Funktioner>Internetindstillinger,
fanen Indhold,
Autoudførelse>Indstillinger
Marker Brugernavne....

Jeg har så også Avant som er en "overbygning" til IE
og
FireFox

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 06-03-10 21:08

ultra2 -> Måske du har bedt IE 8 om at slette dine cookies hvergang du forlader browseren?

Altså i menu'en: Værktøjer (ALT + u) -> Internetindstillinger -> fanen; 'Avanceret' -> afsnittet 'Sikkerhed' -> ..sat flueben [V] ved: Tøm mappen Temporary Internet Files, når webbrowseren lukkes.

..for så husker den sgu ik' så meget

</MOLOKYLE>

Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 100 point
Dato : 06-03-10 22:44
Kommentar
Fra : ultra2

Dato : 07-03-10 09:58

så gik der panik i skidtet igen

Kommentar
Fra : ultra2

Dato : 07-03-10 10:01

Jeg bruger mest IE 8, den husker det da godt nok

Du har vel været en tur i
Funktioner>Internetindstillinger,
fanen Indhold,
Autoudførelse>Indstillinger
Marker Brugernavne....

det er sat til men hjælper ikke

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 07-03-10 12:35

Prøv i IE 8's browsermenu dette ..(hvis ikke du har afprøvet mit bud hér: http://www.kandu.dk/spg145546.aspx#1673826 ):

Værktøjer (ALT + u) -> Internetindstillinger -> fanen: 'Sikkerhed' -> Ikonet: "Internet" -> tryk knappen; [Standardniveau]

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 07-03-10 12:39

Du piller for meget ved puteren altså...

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 07-03-10 13:12

Klaudi ->
Citat
Du piller for meget..

Ka' man dét
Min opfattelse blandt de fleste pc brugere er, ... at de 'piller' for LIDT !!!
TAE (try and error) ..er efter min bedste overbevisning det bedste værktøj ifbm. IT
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : ultra2

Dato : 07-03-10 13:31

jeg har win7 pro så der skal pilles indtil at man kender den

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 07-03-10 13:33

Det var nu ultra2 jeg mente, han har det med at experimentere lidt rigeligt tror jeg

men er vi egentlig ikke kommet lidt langt væk fra spørgsmålet
Citat
pludselig popper microsoft op med et valg af brovser og jeg skal vælge
hvad er nu det for noget

Kommentar
Fra : ultra2

Dato : 07-03-10 13:35

http://www.kandu.dk/spg145546.aspx#1673826 ):
det kan jeg godt huske

men jeg har som sagt win7 pro og den er justeret efter alle kunstens regler for hurtig start og luk
mm

og ja hvad ved jeg det er nok derfor

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 07-03-10 14:06

Sæ'fø'li' ska' man pil' ellers lære man jo ikke noget

Jeg har lige bøvlet med installering af avast, det endte i en Ghost restore,
og så virkede det squ ik' alligevel, har nu fået 4.8 engelsk til at køre på den

Godkendelse af svar
Fra : ultra2

Dato : 08-03-10 09:49

Tak for svaret molokyle.

der er vel ikke ret meget mere at sige om det emne

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 08-03-10 10:55

Ja jeg sir os tak og velbekommen

Kommentar
Fra : molokyle