/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
windows vista
Fra : bilkiario
Vist : 636 gange
100 point
Dato : 04-03-10 16:18

Hej
Jer er skiftet fra windows XP til windows Vista.
Jeg skal bruge en dll fil, som hedder dxtmeta2.dll.
Det går fint med at lægge den ind i system32, men for at få den aktiveret, skal jeg køre følgende kode: "regsvr32 dxtmeta2.dll". Men det virker ikke, istedet for jeg denne boks op:

"Modulet dxtmeta2.dll er muligvis ikke kompatibelt med denne vision af windows, der kører på denne computer. Kontroller om modulet er kompatibelt med en x86 (32 bit) eller x64 (64 bit) version af regsvr32.exe.
Her står jeg af, her er min PC kunnen for lille.

Håber at nogle af jer har en løsning på problemet.
Hilsen Jan

Kommentar
Fra : refi

Dato : 04-03-10 16:22

Gå i

Kontrolpanel
System

Der kan du læse om du kører 32-bit eller 64-bit

Kommentar
Fra : bruuno117

Dato : 04-03-10 19:56

jeg ved godt at det ikke er relevant til spørgsmålet, men hvis du har mulighed for det, ville jeg vælge at skifte til windows7 i stedet, jeg siger det bare :)

Jeg har hørt at hvis du havde en 32bit XP, skal du også installere en 32bit vista, ellers kan man rende ind I problemer. Er din vista i øvrigt original, eller taler vi om en "special" version?

Kommentar
Fra : bruuno117

Dato : 04-03-10 19:57

glemte lige at sige at det kun gælder hvis man opgraderer fra XP.

Kommentar
Fra : bilkiario

Dato : 05-03-10 16:15

Det er en ny computer, så vista er originalt.
Jeg har været inde og kikke og jeg kører med en 64 bit.
Hvordan kommer jeg videre herfra?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 05-03-10 16:36

Det gør du sikkert ikke....

Den fil er til 32-bit og med mindre den findes til 64-bit er der nok ikke meget at gøre...

HVAD skal filen bruges til ?????

Kommentar
Fra : refi

Dato : 05-03-10 16:37

Eller rettere - hvad er du installerer som "mangler" filen ???

Kommentar
Fra : voo

Dato : 05-03-10 18:49

På en 64 bit maskine kan man godt registrere en 32 bit dll, men man skal kalde den rigtige regsrv32.exe
se evt. her: http://support.microsoft.com/kb/249873

Office kører jo ikke 64 bit, iexplore kan også startes som 32 bit hvis man skal se flash.

Voo

Kommentar
Fra : bilkiario

Dato : 09-03-10 10:59

Hej igen.
Jeg har nu prøvet alle de muligheder jeg har kunnet finde uden resultat.
Jeg lukker derfor spørgsmålet, og må så leve uden den dll.fil.
Tak for jeres hjælp.
Jan

Kommentar
Fra : voo

Dato : 11-03-10 20:06

Hej
Du har ikke skrive rettigheder i til at gøre noget i system 32 mappen i windows vista.
Prøv at lægge mappen i en mappe der hedder
C:\temp\dxtmeta2.dll
åben en comando promt som administrator skift til mappen og skriv:
C:\temp\%systemroot%\SysWoW64\regsvr32.exe dxtmeta2.dll
så burde de virke.
eller skriv igen.

Voo