/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
dieselpumpen lækker
Fra : klemme2006
Vist : 620 gange
100 point
Dato : 04-03-10 14:41

Jeg har en 1986 vw transporter. Dieselpumpen lækker. Nogen der ved hvad man gør ved det og hvad det koster?

Kommentar
Fra : Ekspress105

Dato : 04-03-10 14:44

Kommer godt nok an på hvor den lækker???

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 04-03-10 14:59

Er det sprække i den? eller er det rørene? Eller kommer det ud ved akselen? Måske kommer det fra en lufteskrue?

Accepteret svar
Fra : Beestone

Modtaget 110 point
Dato : 04-03-10 15:28

Dit spørgsmål er for "løst" formuleret, da problemet kan være mangfoldigt.

Lige fra en revnet/smuldret returslange til få kroner -
og så til en udslidt pumpeaksel pakdåse, som betyder en ombytter pumpe til adskillige tusser.

Da bilen er en '86-er, er der stort set mulighed for enhver tænkelig fejltype pga slid eller ælde.

Regn med, at en ombytter pumpe koster ca. 5-6000,-
En god brugt pumpe kan muligvis findes til ca. 2000,-
Dertil kommer nødvendige smådele som ikke tåler adskillelse.
Dertil montering.
Dertil en indjustering af pumpen med miljøtest.
Mit gæt er ca. 3 værksteds timer i alt.

Hvis du har erfaring med adskillelse og renovering af f.eks. bremsedele og karburatorer, kan du med held selv renovere pumpen.
Evt. nøjes med at skifte en dårlig pakning.
Men det kræver meget stor omhyggelighed og er normalt særdeles tidsrøvende.

Men som sagt kan det også bare være en stump diesel returslange til en hund der skal udskiftes.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 04-03-10 16:16

Du må altså forklare helt nøjagtigt hvor dieselen kommer ud, ellers er det umuligt at sige noget om.

Er det en turbomodel, der er nemlig lidt forskel på brændstofpumpen om det er med eller uden turbo

Kommentar
Fra : Cortina01

Dato : 04-03-10 18:55

Gå ind på www.t3nettet.dk og søg - og du skal finde......

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 04-03-10 21:24

Sæt en ombytter på hvis det kommer fra selve pumpen men det er sikkert fra et af rørene eller lign. der er problemet

Godkendelse af svar
Fra : klemme2006

Dato : 05-03-10 15:58

Tak for svaret Beestone.
Jeg har set nærmere efter og det drypper fra to metallapper, der drejer med en bolt som aksel, så jeg gætter på det er en pakning, der er røget.