/ Forside/ Teknologi / Hardware / Printer / Spørgsmål
10  Bille1948 1885
Nulstilling af tromle på Brother HL-203
Fra : wium
Vist : 3384 gange
200 point
Dato : 04-03-10 13:35

Er der nogen der ved hvorledes man nulstiller tromlen på en HL-2030 printer?
Jeg har prøvet, at trykke seks gange på Go knappen efter at have have holdt Go knappen nede når jeg tændte printeren.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 04-03-10 13:45
Kommentar
Fra : refi

Dato : 04-03-10 13:48

Hvad er det du vil NULSTILLE

Det er en laserprinter.....

Kommentar
Fra : wium

Dato : 04-03-10 13:57

Tromlen (drum) er beregnet til 12.000 sider. Derefter siger maskinen, at den gerne vil have en ny.
Men tilsyneladende kan tromlen leve længere, dersom man kan nulstille det tælleværk, der nu har talt til 12.000.
Det er det mit spørgsmål går på.
En simpel metode har været at trykke seks gange på Go knappen. Men det virker ikke længere

Kommentar
Fra : refi

Dato : 04-03-10 14:00

Hvis det er fordi din tonerlampe viser lavt med en NY toner.... ????

Åben fronten og hold knappen nede (med fronten åben) indtil enten alle lamper lyser eller blinker.

Derefter lukker du blot låget igen...

Så skulle den være på plads igen...

Kommentar
Fra : refi

Dato : 04-03-10 14:01

Det samme gælder for tromlelampen

Kommentar
Fra : refi

Dato : 04-03-10 14:03

Men du skal lige huske på at du derved ikke længere kan regne med at lampen advarer dig inden det er slut

Den starter jo forfra med at tælle og vil igen fortsætte til 12.000

Kommentar
Fra : olehenne

Dato : 04-03-10 14:59

Vi har kørt 30000 kopier med samme tromle. Så kør bare videre til kopierne bliver dårlige, så kan du overveje om det kan betale sig til den tid.

Kommentar
Fra : wium

Dato : 04-03-10 15:13

Til Refi
Det tricks har jeg prøvet, og det har også virket ganske længe, som de åbenbart også har gjort for dig.
Tricket med at trykke seks gange på "drumknappen" når alle knapper lyser ved opstart har også virket en tid.
Men nu går den åbenbart ikke længere.
Når jeg gør som du foreslår begynder "Drum" knappen blot at lyse konstant.
Så jeg frygter, at der sidder en elektronisk tæller, der på en eller anden måde skal nulstilles.
Det er mit problem.
Løsningen kunne selvfølgeligt være at købe en ny tromle, men kan det udsættes nogen tid så ville det være fint.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 04-03-10 15:30

Citat
Så jeg frygter, at der sidder en elektronisk tæller, der på en eller anden måde skal nulstilles.
Det er mit problem.
Løsningen kunne selvfølgeligt være at købe en ny tromle, men kan det udsættes nogen tid så ville det være fint.

Du kan ikke nulstille den anderledes - så virker det ikke er det nok fordi den er "slidt op" - det kan næppe svare sig at begynde at udskifte elektronik i den - en NY printer (nyere model magen til) koster kun 650.-

En NY tromle vil næppe løse DET problem....

Kommentar
Fra : refi