|
| Kommentar Fra : HansELund |
Dato : 03-03-10 20:56 |
|
Jeg siger mange tak. Jeg har haft skilt og renset karburator og benzintank. Maskinen havde stået stille i ca 9 år, da jeg vækkede den til live omkring jul. Jo, den har fejet meget sne - både med og uden luftfilteret, som den skød af..
MVH@ns
| |
| Kommentar Fra : HansELund |
Dato : 03-03-10 22:06 |
|
Platiner ser okay ud, afstand ca 0,4 mm. tændingstidspunktet er mellem 2 og 4 mm før top. Hvor sidder indsugningsventilen? I karburatoren? Har haft denne skruet helt af og kigget ind på stemplet gennem hullet. Maskinen er forsynet med en BING med rund svømmerhus, dyset er en 95 eller 96
MVH@ns
| |
| Kommentar Fra : HansELund |
Dato : 04-03-10 22:50 |
|
Der er en meget flot blålig og regelmæssig gnist på tændrøret.
Hvad gør det "vippearrangement" der i den ene ende har forbindelse med gasspjældet og via et sindrigt arrangement i den anden ende, forsvinder ind bagtændspole mm?
| |
| Kommentar Fra : PrivateDK |
Dato : 05-03-10 00:40 |
|
Brændstoffilter?
Evt et i bunden af tanken?
| |
| Kommentar Fra : HansELund |
Dato : 05-03-10 03:38 |
|
Igen siger jeg mange tak, jeg vil tjekke "bevægeligheden" på den omtalte vinge - med hensyn til benzinfilter i bunden af tanken findes dette ikke, men jeg har, da maskinen blev vækket efter 9 års stilstand, skyllet tanken godt igennem. Jeg har senere sandblæst tanken, så godt jeg kunne indvendigt og forsynet benzinslangen med et filter. Dysen i bunden af svømmerhuset er skiftet til en ny - så på et eller andet tidspunkt rammer jeg nok årsagen til den underlige opførsel.
Jeg har ikke stået alene med forsøgene - disse er udført sammen med min erfarne ven - "Smeden Bendix" fra Mundelstrup, tak til også til dig Bendix.
MVH@ns
| |
| Kommentar Fra : olehenne |
Dato : 05-03-10 16:50 |
|
Hej, er der ikke nogen der har sagt det er en totakter? Fandt lige dette med Google:
Motor: Luftkølet Sachs. 1. cyl. 2 takt. Boring: 65. Slaglængde: 58 - 191cc. 9,7 hk ved 5000 omdr.
Denne motor sad i en kabinescooter Messerschmidt fra 1962.
Så problemet må være at tændingstidspunktet eller manglende luftfilter giver problemet.
Da vi legede med en gammel Skylon knallert, planede vi topstykket for at øge kompressionen. Det er nok ikke gjort ved din motor, men det kan også få tændingen til at virke for tidligt. Glødende koks i udstødningen kan også lave ravage. Held med veteranen!
| |
| Kommentar Fra : HansELund |
Dato : 06-03-10 13:23 |
|
Jeg har nu planlagt følgende,, næste gang Smeden og jeg skal bakse med fejemaskinen vil vi:
1. starte den og lade den blive varm
2. kontrollere tændingstidspunkt og platinafstand
3. skifte til andet tændrør og lytte om det gør nogen forskel
4. afmontere lydpotten og høre om det ændrer på motorgangen
5. eventuelt sætte anden udstødning på.
6. afmontere luftfilteret og høre om det ændrer noget
7. eventuelt sætte alternativt luftfilter på
8. kontrollere og "hastighedsautomatikken" bevæger sig overhovedet.
9. eventuelt skifte til større dyse i karburatoren
10. indimellem vil vi givetvis drikke en halv spand kaffe.
Men I skal alle have tak for jeres indput, jeg venter stadig på guldkornet, inden jeg udløser pointene.. for der er rimelig "dødt løb" mellem jeres ideer...
MVH@ns
| |
| Kommentar Fra : HansELund |
Dato : 07-03-10 18:57 |
|
Tak Spotbot
Den lidt større dyse, havde jeg jo på som punkt 9 - lige inden kaffen
Desværre gik tændrørshætten i udu og naboen brokkede sig over at jeg startede maskinen - hun vidste jo ikke at den ville dø igen. Men prøver igen imorgen. Nu er der først en arbejdsdag der skal overstås.
Men jeg vender frygteligt tilbage... håber ikke der skal ryddes sne foreløbig..
MVH@ns
| |
| Du har følgende muligheder | |
|
Dette spørgsmål er blevet annulleret, det er derfor ikke muligt for at tilføje flere kommentarer.
| |
|
|