/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Bredbånd / Spørgsmål
10  Nordsted1 805
Mail forward
Fra : ttharald
Vist : 594 gange
50 point
Dato : 03-03-10 11:58

Hvis jeg vælger at nedlægge min internetforbindelse hos TDC, mister jeg så også nødvendigvis mine mail konti eller kan jeg få dem hostet et andet sted uden at skulle skifte navnet på dem?
Findes der en tjeneste, som kan forwarde POP3 og SMTP?

Kommentar
Fra : Jimmy17

Dato : 03-03-10 12:05

Som udgangspunkt mister du dem.

Du kan dog flytte dem over til at opkaldsabonnement hvor du betaler et eller andet om måneden.

Har selv haft mit opsagt for 1 års tid siden.

Jeg har dog stadig mulighed for at logge på mail online.
Om det så holder evigt kan jeg jo ikke svare på - men gør heller ikke så meget da jeg er skiftet over til gmail

Kommentar
Fra : webm

Dato : 03-03-10 12:10

Nej, du skal selvfølgelig skifte til en anden E-mailadresse...

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 03-03-10 12:13

Som det er skrevet, du mister dem, men du har ca 1 uge til at flytte dem og skrive til alle at du har fået ny mailadresse.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 03-03-10 12:30

Og er det "kun" en enkelt eller to - virker den måske til evig tid.....

Mange mailudbydere "gider" simpelthen IKKE rydde op i deres mailkonti....

Vi har da mailkonti hos mange forskellige tidlige udbydere - De fungerer ALLE...

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 03-03-10 13:40

Jeg mistede også min emailadresse hos TDC, ved flytning. Da jeg forespurgte hos dem hvordan det kunne være, (for det har jeg ikke oplevet tidligere ved andre selskaber) - da sagde de at det skulle jeg have talt med dem om inden jeg flyttede, så kunne jeg have bevaret den. Så det er en af deres dårlige måder at servicere folk på, for man får jo ikke oplysningen før man selv opsøger den.
Dette hændte for ca. 2 år siden.
Så tag kontakt til dem forinden flytning.

Kommentar
Fra : ttharald

Dato : 03-03-10 13:53

Stilkene,
se det var lige sådan noget, jeg frygtede med TDC.
De forlanger kr 558,- pr år for at opretholde mine adresse. Det er en pengemaskine!

Kommentar
Fra : refi

Dato : 03-03-10 13:57

Det kommer MEGET an på om det er "subadresser" eller helt almindelige adresser......

Det er IKKE alt de gider slette..... (og så virker de stadig)

Kommentar
Fra : ttharald

Dato : 03-03-10 14:19

Refi,
hvad er en subadresse?
Jeg har ikke noget domæne hos dem. Det er en almindelig *@mail.dk adresse.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 03-03-10 14:33

Hvis der KUN er tale om en adresse så er der en 50-50 chance for de ikke gider pille ved den...

Ved subadresser mener jeg netop at man f.eks. har en hjemmeside med ret til f.eks. 10 mailadresser - det er så reelt kun 1 adresse der bliver splittet op i 10 subadresser.

Kommentar
Fra : marc43

Dato : 03-03-10 14:42

Jeg opsagde mit TDC abonnement i juli sidste år og troede også, at de lukkede den, så derfor oprettede jeg selvfølgelig en hotmailadresse, så den er uafhængig af selskaber, hvis jeg flytter igen. Den eksisterer dog endnu og jeg kan også stadig logge ind på den med outlook og via webmail.

Accepteret svar
Fra : stilkene

Modtaget 50 point
Dato : 03-03-10 15:02

Ja, jeg har oprettet en emailadresse via yahoo, og vil så formentlig ikke igen løbe i problemer, med evt. pengeafpresning. - Så skulle yahoo da finde på noget sådant, - men jeg accepterer så nogle uanseelige reklamer, så det er der de tjener deres penge.

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 03-03-10 15:06

ttharald
Citat
se det var lige sådan noget, jeg frygtede med TDC.
De forlanger kr 558,- pr år for at opretholde mine adresse. Det er en pengemaskine!

Forventer du virkeligt, at TDC gratis skulle tildele dig en E-mail adresse?

Du arbejder formodentlig heller ikke gratis?

Eller er det på samme måde, som du benytter Kandu?
Citat
Spørgsmål
- Ubesvarede 1
- Besvarede 0
- Annullerede 2
- Slettede 0
Ialt 3

Godkendelse af svar
Fra : ttharald

Dato : 03-03-10 15:12

Tak for svaret stilkene.

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 03-03-10 16:03

Jeg be`r.