/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Andet telekom. / Spørgsmål
10  Kortoverv.. 810
analog eller ISDN
Fra : Dieter
Vist : 484 gange
100 point
Dato : 03-03-10 11:15

Hvilken type har vi i DK ?
Jeg overvejer at købe en tysk telefon og skal derfor vide, om denne er egnet til det danske telefonnet .

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 03-03-10 11:16

- begge dele...

Kommentar
Fra : Dieter

Dato : 03-03-10 11:21

Ok,
men hvordan finder jeg ud, hvad vi har ?
Jeg skulle nødig købe en forkert telefon !

Kommentar
Fra : refi

Dato : 03-03-10 11:42

Det ville jo være rart at vide om du taler mobiltelefon eller IP telefon eller måske en udgået fastnettelefon

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 03-03-10 11:50

- hvilken telefon har du kig på?

Kommentar
Fra : Dieter

Dato : 03-03-10 11:55

En tiptel. Den kan både fås som analog og digital.
Jeg vil købe den i Tyskland ! pga. prisen

Kommentar
Fra : Dieter

Dato : 03-03-10 11:56

Refi.
Jeg taler om en ganske alindelig fastnettelefon

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 03-03-10 11:57

- hvad hedder den mere end TipTel?

Kommentar
Fra : Dieter

Dato : 03-03-10 12:26

Stouenberg:
Kan det ikke være ligemneget ?
Men det er en tiptel 195

Kommentar
Fra : refi

Dato : 03-03-10 12:40

Den findes skam også herhjemme men er IKKE nogen fastnettelefon i normal forstand....

Den skal via en ISDN forbindelse (det er vist kun TDC der engang havde det) - eller gennem en komputer....

Sååååå

http://www.tempotelecom.dk/Tiptel%20195.htm

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 03-03-10 12:40

- hvis det er ligemeget, kan du jo bare købe den!

Kommentar
Fra : refi

Dato : 03-03-10 12:43

Du vil sikkert kunne "snakke" i den - resten vil kun være til "blær"

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 03-03-10 12:43

TipTel 195 er en ISDN telefon, så den kræver bare at du har ISDN i huset...

Kommentar
Fra : Dieter

Dato : 03-03-10 13:31

Sorry, jeg tog fejl af typen. Har nok søgt for meget !
Det der er tale om er:

tiptel 160
Robustes analoges Telefon mit Headset-Anschluss
€ 54,80inkl. MwSt. zzgl. Versand
Ob als Nebenstellen-Apparat an einer Telefonanlagen oder als Sologerät am Amtanschluss, das tiptel 160 überzeugt durch ein ausgezeichnetes Preis- /Leistungsverhältnis. Das Komforttelefon tiptel 160 bietet ein dreizeiliges Display mit einer übersichtlichen Menüführung sowie ein bis zu 135 Einträge fassendes Telefonregister. Dank CLIP-Funktion zeigt es die Rufnummer oder den im Telefonregister gespeicherten Namen des Anrufers an. Die letzten 60 übertragenen Rufnummern bleiben in einer Anrufliste gespeichert, aus der bequem der Rückruf eingeleitet werden kann. Professionelle Anwender werden zudem den Headsetanschluss des tiptel 160 schätzen.

Highlights

•Großes 3-zeiliges Display
•Freisprechen
•10 Zielwahltasten
•Telefonregister für 135 Rufnummer Rufnummernanzeige (CLIP) mit Anrufliste
•Wahlwiederholung der letzten 16 Rufnummern
•Wandmontagefähig
•LED zur Message-Waiting-Anzeige Nebenstellentauglich

Kan den bruges herhjemme?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 03-03-10 13:41

Det er stadig med tysk tilslutning.... De passer ikke i DK....

men igen - kan købes i DK...

http://www.headsetshop.dk/product.asp?product=1263

Kommentar
Fra : Dieter

Dato : 03-03-10 13:44

Refi:
du skriver den kan køre gennem PCén. Så skulle det vel ikke være noget problem ? Eller ?
Hvad med stikket ? Det skal vel udskiftes !?
Ved du hvordan ?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 03-03-10 13:44
Kommentar
Fra : refi

Dato : 03-03-10 13:49

Det var DEN ANDEN telefon - beslut dig.....

Du kan få de samme herhjemme (godkendt) - så hvorfor dog købe noget der ikke virker og skal ombygges...

Kommentar
Fra : refi

Dato : 03-03-10 13:51

Og begynder du at "pille" ved en telefon købt i Tyskland - ja så er løbet kørt - NUL garanti.....

Accepteret svar
Fra : transor

Modtaget 100 point
Dato : 03-03-10 13:55

Den er fin nok til den mest almindelige slag telefonnet man har i Danmark.

Til den pris diu kan købe den i Tyskland, vil du spare en del.

Men du skal kunne læse tysk brugsanvisning, og kunne skifte til et dansk stik selv.
Måske skal du også kunne omstille fra seriel til parallel kobling.

Så uden lidt sprogkundskab og teknisk indsigt skal du holde dig til at købe i Danmark.

ISDN findes skam i fuldt velgående i Danmark. Men i dag er det næsten kun firmaer med flere telefoner som bruger det.

Godkendelse af svar
Fra : Dieter

Dato : 03-03-10 18:14

Tak for svaret transor.