/ Forside/ Interesser / Hus og have / Vand og VVS / Spørgsmål
10  e.c 2605
Valg af nyt gasfyr - råd pls ;-)
Fra : bluesky
Vist : 2184 gange
300 point
Dato : 01-03-10 19:11

Hejsa,

Så "døde" vort gamle gasfyr som vi siden indflytningen i 1999 godt vidste levede på lånt tid. Alle servicemontører som vi har haft gennem årene har været tæt på at tage billeder af en så gammel model som stadig fungerede. Men nu er det slut da der er er blevet lavet jacuzzi fra overløbsventilen. Jeg har ikke tid til at søge rundt efter forskellige installatører og har været meget tilfreds med min nuværende serviceleverandør. Så mit spørgsmål er hvilket mærke af fyr ville I vælge til et 2 plans hus med fuld kælder på 250 m2 med badekar i et af 2 badeværelser. Huset er fra 1974. Vi er blevet tilbudt:
1 stk. Vaillant kondenserende gaskedel, type ecoTEC 276/4.
1 stk. Vaillant 110 liter varmtvandsbeholder.
1 stk. Lodret balanceret aftræk.
1 stk. Gasinstallation fra gasmåler til ny gaskedel.
1 stk. Vaillant klimastyring med udeføler og ugeur for dag/nat sænkning.
Diverse rørinstallationer omkring ny kedel og varmtvandsbeholder.
Opstart og indregulering.
5 års garanti og serviceabonnement, med eftersyn efter 2 & 4 år.
Er det efter jeres opfattelse den rigtige løsning eller er der andre modeller eller mærker som er bedre kvalitets- vedligeholdelsesmæssigt og frem for alt forbrugsmæssigt ?
Ordre afgives imorgen middag så ville sætte stor pris på input hurtigt fra kompetentepersoner med egne erfaringer

Fortsat god aften
Bluesky

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 01-03-10 19:19

vaillant er i det mindste et velrenomeret mærke. hvad priser angår, er der rigtig meget forskel. der kan sikkert hentes mange % i rabat ved at søge rundt, men når tiden ikke tillader det, må an forvente at havne i den dyre ende.
men hvis du er tilfreds med kvalitet og pris, er det vel som det skal være.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 01-03-10 19:39

Citat
og har været meget tilfreds med min nuværende serviceleverandør.

Så hold dig til ham - han kender dit hus

Kommentar
Fra : bluesky

Dato : 01-03-10 19:53

Hej igen,

Jeg har undret mig lidt, da jeg på div. net sider har læst dårligt om selskabet (et A/S). Jeg har aldrig oplevet de oplyste historier, og derfor holder jeg fast i dette selskab. De ønsker dog som nævnt at overtage selve serviceaftalen fra nuværende HNG som ikke umiddelbart skulle have en forskel bortset fra "gratis" reservedele de næste 5 år. Men der skulle vel næppe være noget at komme efter på et nyt anlæg når jeg kigger på hvor få dele vi gennem årene har fået udskiftet på "mormor" Nogen erfaringer med et skifte af serviceaftale som dette ?

Bluesky

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 01-03-10 19:55

Jeg vil kun lige bemærke,at vi vil vælge Vaillant igen. Når/hvis det bliver aktuelt.
Vores har kørt problemfrit siden installation i 1994.Har skiftet brænder een gang.Ellers intet.
Kender et Vaillant anlæg,der er flere år ældre end vores.Der også kører uden problemer.
Vi har ikke fast service på. Det bare kører.

Mosebaek.

Kommentar
Fra : bluesky

Dato : 01-03-10 20:00

Hej Mosebaek,

Dejligt at høre din gode erfaring med dette mærke Det er trods alt (specielt i disse tider) noget af en udskrivning som skal hives op af lommeulden

Bluesky

Kommentar
Fra : myg

Dato : 01-03-10 20:20

Vi har kun gode erfaringer med Vaillant. Det første m. 100 l tank kørte i 16 år uden anden fejl end en eller anden gummimembran, der blev udskiftet. Nu har vi lige fået installeret et nyt kondenserende Vaillant, og det var ikke fordi fyret gik i stykker. Nej det var en ventil der fordeler varmen mellem vand og radiator, men det nye skulle være meget billigere i drift, så derfor . Vi har kun 25 l vandtank med gennemstrømningsvarmer på.
Det fungerer godt, men vi er også kun 2 personer i huset nu. Jeg ved ikke om den vil kunne klare 2 bade på en gang !
Jeg har ingen fidus til styring, og har ikke brugt det siden el-varmens tid. Vi har konstant varme på vores 178 m2 med en fremløbstemp. på 42 - 45 grader - og vi fryser ikke (da der ikke bliver koldere om natten fryser vi medlemmer af NP heller ikke der )

Kommentar
Fra : bluesky

Dato : 01-03-10 20:32

Tak for en super kommentar - Myg - der er vist ikke noget der "stikker" hos jer

Bluesky

Accepteret svar
Fra : bennymanden

Modtaget 300 point
Dato : 02-03-10 00:26

Hej Bluesky !
Det anlæg du omtaler i dit spørgsmål kan anbefales
Vaillant er et godt og anerkendt mærke, så det kan du roligt gøre ...............
Det er et temmeligt stort hus du skal have varmet op og jeg går ud fra, at der er børn i familien som også er med til at øge varmtvandsforbruget.
Som dit "nye" amlæg er beskrevet kan det opfylde de flestes krav - dog vil jeg bemærke, som <myg> er inde på, at en gennemstrømsvandvarmer til alle tider kan levere det varme vand du kunne få brug for.
Jeg ville placere min serviceaftale hos den/det firma som installerer dit nye anlæg, de vil også kunne være dig behjælpelig med at ændre seviceaftalen fra den nuværende til den nye.
Et godt valg du har truffet
Held og lykke med dit nye anlæg.
mvh
Bennymanden

Godkendelse af svar
Fra : bluesky

Dato : 02-03-10 11:03

Tak for svaret bennymanden og alle andre som har bidraget til at jeg nu ikke er i tvivl
Prisen ligger sikkert lidt i den høje ende på dette mærke men med jeres personlige input/erfaringer er der vist en installatør som bliver glad idag. De kan komme allerede på torsdag og installere (tager ifgl. dem 2 dage). Jeg skal nok give jer en up-date på "oplevelsen"

Bluesky

Kommentar
Fra : bennymanden

Dato : 02-03-10 17:29

Takker og bukker
Selvom dit nye anlæg ligger lidt i den dyre ende, så er der ikke den mindste tvivl om at du nok skal blive glad for dit valg.
Vi glæder os til at høre tilbagemeldinger fra dig - held og lykke med det
hilsen
Bennymanden