/ Forside/ Teknologi / Hardware / Skærme / Spørgsmål
10  peet49 1562
Hvilken tv skærm skal jeg vælge?
Fra : stefong
Vist : 905 gange
40 point
Dato : 01-03-10 14:27

Vil erhverve mig et nyt fladskærms tv ca 32". Kommer an på hvad man får for prisen kontra tommer"
Har kigget på Sony KDL-32W5500 og Sony KDL-32EX500.
Men er lidt i tvivl om billede og kvalitet?
Skal bruges til film, bold og nyheder....

Håber på hjælp.. Er ganske grøn i dette forum.

Kommentar
Fra : kurtmoeller

Dato : 01-03-10 14:54

Jeg vil mene, at du er inde på noget af det rigtige, selvom jeg ikke lige kender de nævnte modeller. Men hvis du vælger en LCD skærm med 100 HZ teknologi, og med MPEG4, samt høj kontrast - er du på rette spor. Sony står altid flot i diverse udstillinger. Vil du have endnu bedre billede, med høj kontrast og ægte sort, skal du op i f.eks. Samsung LED-TV - men det er noget dyrere. 32" kan findes på tilbud! Prøv at søge på Google: "32" tv" / Wupti.com/ComputerCity er også muligheder!
Mvh

Kommentar
Fra : alka

Dato : 01-03-10 17:44

Gå ind på: Flatpanels.dk - så får du ikke bedre vejledning, men du går ikke galt i byen med Sony KDL-32W5500. Vi har et KDL-40W 2000

Accepteret svar
Fra : svendgiversen

Modtaget 40 point
Dato : 01-03-10 19:27

Nej, men betal dog de kun ca 200 kr mere for at få den nye model i EX serien...

Kommentar
Fra : stefong

Dato : 01-03-10 21:40

når du kigger på Ex serien står der nogle tal til sidst eks. 32ex550 hvad står 550 for?

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 02-03-10 10:50

Det er vist næsten som med biler,
lidt større tal er normalt lidt bedre, men ikke altid...

Ex600 serien er med LED, og dermed dyrere, men det er ex500 serien ikke,
altså ikke så smal og den bruger lidt mere strøm...

Kommentar
Fra : stefong

Dato : 02-03-10 12:00

Okay mange tak...

Kommentar
Fra : kurtmoeller

Dato : 02-03-10 13:16

Da jeg fra starten nævnte bl.a. Samsung LED TV, var det også fordi disse modeller er meget elegante med en tykkelse på kun 29mm, er sparsomme i strømforbrug, og klart varsler en ny teknik i fremtiden. MEN - vil man være med fra starten af ny teknologi, så koster det ekstra - og man vil typisk opleve, at andre senere kan købe det samme (eller mere) for de samme penge. Som du ser er en del af overvejelserne afhængige af personen, der skal købe. Der indgår økonomiske, designmæssige og økologiske elementer i valget. Og hvis du lige synes, at nu vil du lige vente til LED TV bliver billigere - så kan du vente evigt!
For næste trin er ægte bagbelyst LED - som derefter efterfølges af OLED teknologi. Hver gang bliver det bedre, og lidt dyrere. Men tendensen indenfor al elektronik er dog: det bliver hele tiden bedre, og relativt billigere (man får mere for pengene) - og med et lavere strømforbrug.
Jeg sluttede mine overvejelser med indkøb af et SAMUSUNG UE 6050 40" LED TV med et forbrug på 100 W (standby under 0,01 W) - som jeg er ovenud tilfreds med. Men allerede nu - 5 måneder efter - kan jeg for de samme penge få samme model i 46"...............

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 02-03-10 14:04

Jeg er en af dem der venter lidt...

Når man i mange år har haft et TV der er næsten 529 mm tyk,
er det så ikke ligegyldigt om det er 29 eller 59 mm tyk?

Og strømforbruget; min tørretromler kører i øjeblikket nede i kælderen,
den bruger da vist meget mere end et LCD TV??

Findes der beregninger på om El besparelsen ved køb af LED kan tjenes hjem over overskuelig tid?
Næppe??

Godkendelse af svar
Fra : stefong

Dato : 03-03-10 14:53

Tak for svaret svendgiversen.