/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Pumpe til at fjerne vand
Fra : carlarne
Vist : 5013 gange
100 point
Dato : 01-03-10 13:24

Store dele af min indkørsel sejler i vand. Jeg kan godt fjerne det ved "hævert" metoden, men det ville være lettere, hvis jeg havde en pumpe af en eller anden slags.

Jeg har købt en pumpe til boremaskinen i Jem og Fix til kr. 60-. Den kan ikke klare opgaven. Hvorfor ved jeg ikke. Jeg har før med held anvendt en sådan pumpe.

Jeg skal have vandet flyttet 15-20 m næsten vandret til et afløb i min kælderskakt. Jeg har fjernet en flise og afløbsslangen anbringes så i flise hullet, og vandet kan så fjernes ved ”hævert” metoden, men vandet er jo ikke altid lige rent så …….

Jeg bor i Ringsted, hvor jeg ikke har kunnet finde en anvendelig pumpe. En dykpumpe kan ikke anvendes, da hullet efter flisen ikke er stort nok. Og jeg vil ikke lave hullet større, da det ligger midt i flisearealet.

Gode indkøbs ideer i prisniveau under en tudse modtages med tak.

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 01-03-10 13:28
Kommentar
Fra : vvdriver

Dato : 01-03-10 15:36

Der hvor du har fjernet flisen,graver du en spand ned,således vandet løber deri.Sæt dykpumpen i spanden,så suger den ikke sand med op.
vvdriver

Accepteret svar
Fra : Dahab

Modtaget 100 point
Dato : 01-03-10 16:05

Hvad med sådan en :

http://www.harald-nyborg.dk/merinfo.asp?varenr=5893&n=10

Og så sætte et filter på indsugningen, tror jeg faktisk hører med.

Jeg bruger ovenstående til at flytte vand fra en underjordisk tank, og til regnvandstønder om sommeren.

Kommentar
Fra : alka

Dato : 01-03-10 17:47

Dahab, en pumpe til husvand, kan ikke acceptere urenheder, hvorimod en dykpumpe kan tage op til 20-30 mm!

Kommentar
Fra : Dahab

Dato : 01-03-10 18:24

ALKA , det er jo derfor jeg skriver :

Citat
Og så sætte et filter på indsugningen

Det er bestemt ikke rent vand jeg pumper, men nu har det altså fungeret i en år række.

Godkendelse af svar
Fra : carlarne

Dato : 02-03-10 10:10

Tak for svaret Dahab. Jeg havde kigget hos Harald Nyborg, men jeg fandt ikke denne pumpe.