/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
Virus i hotmail?
Fra : solvej2
Vist : 808 gange
50 point
Dato : 01-03-10 09:47

Hej

Jeg har et problem med min hotmail. Der forsvinder mails i indbakke og under sendt post ligger der adresser som jeg aldrig har sendt noget til.
Jeg har kørt Norton Antivirus på maskinen, men uden held til at løse problemet. Den finder godt nok et problem, som den også fixer. Men der er stadig problemer med hotmailen. Resten af maskinen, lader til at fungere normalt
Jeg har prøvet at downloade noget AVG-antivirus, den fandt ca 500 problemer, men for at løse disse, skulle jeg købe programmet. Jeg har ikke så meget lyst til at smide personfølsomme oplysninger afsted, hvis jeg har virus på maskinen.
Er der nogen der har nogle gode forslag?
Hilsen solvej2

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 01-03-10 10:02

Er det ikke bare spam, du får?
Det er jo noget ganske andet.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 01-03-10 10:27

http://onecare.live.com/site/da-dk/default.htm kan hjælpe dig langt hend ad vejen, så prøv det. Den er gratis og on-line. Jeg har selv brugt den med jævne mellemrum. Kør en komplet scanning og lad maskinen arbejde i fred!

Kommentar
Fra : transor

Dato : 01-03-10 10:28

Citat
Jeg har prøvet at downloade noget AVG-antivirus, den fandt ca 500 problemer, men for at løse disse, skulle jeg købe programme

Hold dig fra den slags .

De finder en bunke- som ikke er der- bare for at få folk til at betale.
Nogle af dem anbringer ovenikøbet virus under skanningen.

De værste er meget svære at slippe af med.

Når der sker mystiske ting med din hotmail, er det nok ikke en fejl på din maskine.
Der er en eller flere fremmede som misbruger din mailadresse. du har ikke passet godt nok på koden.
Drop den og åben en anden.
du kan også prøve at lave koden om.

Kommentar
Fra : PrivateDK

Dato : 01-03-10 11:59

Prøv at downloade denne, den er gratis de første 2 måneder, så kan du bare afinstallere når de er gået.
http://www.bullguard.com/try/bullguard-internet-security.aspx

Kommentar
Fra : stone47

Dato : 01-03-10 12:50

Nu skriver vores ven hotmail
Fortæl lige ser du mailen via en hjemmeside, eller bruger du vindows mail eller outlook til at hente mailene ned til dig selv.
Hvis du bare ser dem på en hjemmeside, kan det jo være en anden der henter dem, så er der jo kun at rette passwordet, eller lave en nu postkasse.
det kan jo også være dig selv der henter dem ned med et andet program. som ikke kun henter en kopi og lader originalen ligge.
hilsen steen

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 01-03-10 16:17

Dit problem er måske at en anden har fået adgang til din hotmail, måske gættet koden.
Det er ret usandsynlig at problemet er på din egen computer, så du kan scanne i lang tid uden at finde noget, skift hurtigst mulig kodeord på din mail konto, og brug en kode som er svær at gætte, så problemet løses sikkert af sig selv

Kommentar
Fra : stone47

Dato : 01-03-10 21:57

Lige hvad jeg ville frem til O V N.
derfor denne forklaring så vores ven forstod forskellen på mail på maskinen og hotmail.
hilsen Steen
Ps vi venter lige et svar eller spørg videre-

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 01-03-10 23:11

Nemlig det sker af og til at nogen får hacket deres hotmail, det eneste som kan hjælpe er at skifte koden