/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
skridsikring af vaskemaskine-stativ
Fra : MRJP
Vist : 4096 gange
100 point
Dato : 28-02-10 17:02

Jeg har bygget et lavt vaskemaskine-stativ af vandskyende krydsfinérplade med 10cm ben.

Vaskemaskinen skal stå i et badeværelse på terrazzo-gulv, og der er brug for at hæve den fra gulvet, så vand kan løbe under. Derfor var det ikke muligt at bruge "sokkel-modellen".

Jeg har prøvet at sætte små stykker af "gulvtæppe-skridmåtte" under benene, men alligevel begynder stativet med maskinen på at køre rundt på gulvet, når vaskemaskinen centrifugerer med mellemhastighed. Stativ og maskine står 100% i vatter.

Jeg har konstateret at "gulvtæppe-skridmåtte" i små stykker ikke er særligt skridsikkert - Faktisk er det helt glat når man presser det hårdt sammen, så jeg skal finde noget andet et lægge under benene. Men jeg har ikke kunnet finde f.eks. skridsikkert gummi nogle steder. Nogen som har forslag?

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 28-02-10 17:22

http://www.ergofloor.dk/page18.html

prøv at kontakte dem her

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 28-02-10 17:26
Kommentar
Fra : stig54

Dato : 28-02-10 17:39

To vinkeljern på de bageste ben og en skrue med rawlolug ind i væggen

Kommentar
Fra : stig54

Dato : 28-02-10 17:39

Rawlplugs skulle der stå

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-02-10 17:42

2 ben ovenpå hinanden bliver IKKE stabilt - så må du skrue den fast.....

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 28-02-10 18:13

du skal ud i en bådudstyrsforretning og have nogle steppads. det er nogle selvklæbende gummimåtter med skridsikkert mønster på. man bruger dem på dækket af både, og de kan helt sikkert holde maskinen på plads.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 28-02-10 19:00

Den skal som sagt tøjres.
Og så er det vigtigt at den støtter på alle fire ben så den ikke kan vippe over de to af benene.

Da den nok står på skråt gulv - skal der ikke meget til for at den flytter sig en smule og begynder at vippe.

Kommentar
Fra : MRJP

Dato : 01-03-10 13:07

Der var en del bud, som lige skal afprøves. Mht at tøjre den til vægen, er det nok en meget dårlig idé. Jeg kan ihvertfald godt forestille mig, at det vil få vægfliserne til at rasle ned hehe...

Det er rigtigt at gulvet hælder lidt imod et afløb, men alt er sat i vatter ( og den bevægede sig sjovt nok ikke "ned af bakke", men op.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 01-03-10 18:07

Jeg gætter på at den "kravler" op til højre, og det kan være omdrejningsretningen der gør det, når den ikke støtte på alle fire ben.

Du bør tøjte den - evt. med et par vinkler i gulvet.

Kommentar
Fra : MRJP

Dato : 02-03-10 22:30

@Eyvind: Det er nok rigtigt, at det er omdrejningsretningen der gør det. Underboen vil blive meget ked af det, hvis jeg borer huller i terazzogulvet på badeværelset... Vil lige tjekke seniorshop og Ergofloor.