/ Forside/ Teknologi / Hardware / Printer / Spørgsmål
10  Bille1948 1885
nåleprinter
Fra : ultra2
Vist : 762 gange
100 point
Dato : 28-02-10 10:25

kan det lade sig gøre at om forme signalet fra en nåleprinter til en almindelig jet printer

(det skal lige siges at printer kommandoen sidder i en boks og kan ikke redigeres)

atltså jeg sætter min box til nåleprinter og printer ud meget fint

nu vil jeg sætte min box til et eller andet og printe ud på en jet printer eller ?

Kommentar
Fra : transor

Dato : 28-02-10 10:42

Du må fortælle lidt mere om udstyret ud over at det er en boks, ellers er det ikke til at svare.

De ældre printere havde indbygget karaktersættet. De fik fra kablet kun "nummeret på bogstavet" og lavede det så selv på papiret. Desuden kunne de fleste også noget grafik, hvor oplysninger om "hver en prik" blev sendt til printeren.

Nu om dage er næsten alle printere- og alle de billige- rene grafikprintere- som ikke selv kan danne tegnene. De kaldes ofte lidt misvisende "Windows printere" .

Hvis dit system er afhængig af en tegngenerator i printeren er der ikke så mange muligheder for at skifte. Desuden skal din nye printer have det rigtige interface.
Gamle nåleprintere var typisk med rs232 serielt , eller et parallet interface. De nyere er mest med usb.

Kommentar
Fra : ultra2

Dato : 28-02-10 11:03

det er et ur med tider der bliver sat til seriel printer

uret kan ikke laves om

Accepteret svar
Fra : transor

Modtaget 100 point
Dato : 28-02-10 16:47

Så tror jeg næppe du kan bruge en af de modrene vinduesprintere.
Gætter på at interface er rs232. Det er ikke det mest gængs i dag.

Godkendelse af svar
Fra : ultra2

Dato : 28-02-10 18:01

Tak for svaret transor.

jeg prøver at rode videre