/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Enhedsdriverprogram...?
Fra : vedikkealt
Vist : 3363 gange
500 point
Dato : 27-02-10 22:54

Hvad er det...?

Er det et program der får de øvrige drivere til at fungerer eller hvad...?

Sjovt nok kunne jeg godt installerer driveren til min Printer.

Men driveren som jeg hentede på nettet til min Nokia N90 virker ikke...den fortæller stadig...

Enhedsdriverprogrammet er ikke installeret.

Og stadig har jeg ingen lyd på min PC, har prøvet ALT.

Havde nok været nemmere at købe en ny PC....når nu man er og bliver amatør på området.

Hilsen fra vedikkealt

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 27-02-10 23:06

Citat
Men driveren som jeg hentede på nettet til min Nokia N90 virker ikke...den fortæller stadig...

Enhedsdriverprogrammet er ikke installeret.

for det første: er det til linux, freebsd, windows eller noget helt fjerde
og vær nu lidt præcis, f.ekswin7 pro- 64 bit eller ubuntu 8.04

Citat
Og stadig har jeg ingen lyd på min PC, har prøvet ALT.

realtek hda?
hvis styresystemet er windows xp sp3 så mangler du garanteret kb888111

Kommentar
Fra : vedikkealt

Dato : 27-02-10 23:31

Undskyld EXTERMINATOR

Jeg har lige fået Win 7 - 32 bit.

Maskinen er en HP 510.

Kan det være, at der er noget i installationen af Win 7 der er gået skævt...? kunne det være en kendt mulighed...?, jeg har ikke selv stået for installationen.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 27-02-10 23:52

Efter installation af win 7 skal der også installeres drivere til bundkortet (motherboard / utility) før noget andet.

Kommentar
Fra : vedikkealt

Dato : 28-02-10 00:01

# Eyvind

Og hvor kommer sådan en driver så fra...?

Kommentar
Fra : vedikkealt

Dato : 28-02-10 00:04

# Eyvind

På HP´s hjemmeside er ALT på et eller flerer sprog som jeg INTET fatter af.

Og skriver man til deres support får man svar fra et eller andet sydafrikansk land, og skulle hilse og sige, at det heller ikke er på Dansk.

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 28-02-10 00:08

hp 510, ingen drivere til win7
compaq 510, win 7 ER understøttet

ja jeg ved godt at hp og compaq er samme firma men der er altså forskel på maskinerne (endnu)

hvis din er en hp 510 og du kører win 7, så mangler du jo drivere, standard drivere dur bare ikke ret godt på en bærbar da producenterne "modificerer" hardwaren og dermed skal der bruges specielle drivere som kun producenten har (eller i dit tilfælde: IKKE har)

det er højst sansynligt derfor du har problemer

prøv at kigge en gang i enhedshåndterin og se om der nogen problemer

klik på start --> skriv enhedshåndtering --> tryk enter
se efter røde krydser og gule trekanter

Kommentar
Fra : vedikkealt

Dato : 28-02-10 00:35

# EXTERMINATOR

Under Enhedshåndtering er der gule klatter ved...

Multimedielydkort og PCI-modem.

Begge skriver...

Drivere ikke installeret ( Kode 28 )

Ved søgning efter driver opdatering skriver den følgende...

Ingen driverfiler kræves eller er blevet indlæst til denne enhed.

Har tidligere hentet audio drivere - pakket dem ud og hvad ved jeg...uden resultat.

Mon HP 510 og Win 7 bare ikke fungerer sammen....?

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 28-02-10 00:56

som jeg allerede skrev, HP har INGEN drivere til til din maskine, det med at lade windows søge, det dur bare ikke, du er nødt til at have de rigtige drivere fra hp og ikke en eller anden standard driver

den første driver du skal indstallere er altid driveren til chipsættet, men igen, ur shit out of luck
du må enten vente til hp får snøvlet sig sammen eller også ud og finde standard drivere der muligvis kan få din maskine til at virke

tredie mulighed, installere et styresystem hp understøtter (xp ell. vista)

hvis du vælger at prøve at få win7 til at virke vil jeg gerne hjælpe med at finde nogle drivere du kan bruge

Kommentar
Fra : nielsjs

Dato : 28-02-10 08:16

har du ikke de "gamle drivere" til originalen. Prøv at sætte den skive i og vælg i egenskaberne for programmet "kør som Windows XP"

Kommentar
Fra : vedikkealt

Dato : 28-02-10 10:14

# nielsjs

Nej...det har jeg desværre ikke

Kommentar
Fra : vedikkealt

Dato : 28-02-10 10:27

# EXTERMINATOR

Lige nu har jeg ikke anden mulighed, end at fortsætte med Win 7, har lige givet 1000 kr. for program og installation.

Vista er HELT udelukket, med deres Service Pack problemer.

Eller også skal jeg betale for at få XP på igen...

Det er dælme ET skridt frem og to tilbage.

Ingen kunne vel tænke sig til de problemer jeg nu sidder i...? Det var ellers en Proof der lavede det.

Så nu ender det jo nok med at jeg som AMATØR må blive træt nok af IKKE at have lyd på, og så smide skidtet ud af vinduet og købe en ny PC.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 28-02-10 10:55

Citat
Så nu ender det jo nok med at jeg som AMATØR må blive træt nok af IKKE at have lyd på, og så smide skidtet ud af vinduet og købe en ny PC.
tag nu ikke sorgerne på forskud, EXTERMINATOR har jo lovet at hjælpe, det kræver bare at du kommer med ALLE relevante oplysninger, det er ikke nemt at sidde i den anden ende af landet og skulle gætte sig frem.
Start med at hente SIW den finder alt på din computere og du kan give nøjagtige oplysninger til supporten, rul ned på siden og klik på en af de grønne knapper Download SIW, multilanguage versionen har mulighed for at vælge dansk sprog: http://www.gtopala.com/

Kommentar
Fra : vedikkealt

Dato : 28-02-10 11:13

# o.v.n.

Nu har jeg hentet dette SIW...

Prøvede at klikke på Audio / Video...og så kom der alverdens oplysninger op på skærmen, som ikke lod sig kopierer ind her.

Mon det er nogle af de oplysninger EXTERMINATOR kan eller skal bruge...?

Kommentar
Fra : vedikkealt

Dato : 28-02-10 11:21

Tænkte på OM det var nemmere at lave en fjernsupport install...

Jeg har jo intet "farligt" på min PC, men ved jo ikke OM det er farligt at gøre det.

Måske nemmere end at sidde her og skrive frem og tilbage.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 28-02-10 11:23

Hvis jeg skulle ud at lede efter drivere, så ville jeg bede om alle oplysninger om Motherboard og nu det er lyden som det er galt med, også om oplysninger fra Devices - Enheder til lyd video og spil.
Der er lydkortet imellem og på min XP computer fylder oplysninger om C-Media lydkortet en hel side, dit lydkort er næsten helt sikker indbygget i bundkortet (Motherboard) derfor skal oplysninger om den sikkert også bruges.
Men lad nu Exterminator bede om oplysninger, jeg trækker mig igen, desværre er jeg ikke ekspert og lad lyden forsvandt på min computer, så købte jeg et nyt lydkort, det er ikke så nemt for dig der har en bærbar.
Endelig er der jo Linux Ubuntu som næsten ikke har alle disse genvordigheder med at finde drivere

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 28-02-10 11:27

Fjernsupport har jeg med held udført nogen få gange med andre Kandu brugere, vi brugte TeamViewer: http://www.teamviewer.com/da/index.aspx
Så skal du i private meddelelser og aftale med en supporter du har tillid til (ikke mig jeg tror ikke jeg kan)

Kommentar
Fra : vedikkealt

Dato : 28-02-10 11:30

# o.v.n.

Så tak for din hjælp.

Men det var måske nemmere med fjernsupport, direkte på PCén, så kunne EXTERMINATOR se ALT - med egne øjne - hvad han havde brug for.

Kommentar
Fra : vedikkealt

Dato : 28-02-10 12:25

# o.v.n.

Hvis EXTERMINATOR har lyst til, og tilbyder denne fjernsupport løsnings model, ser jeg ingen problemer i det.

Når ikke man selv kan alverden på en PC, bliver man jo "opdraget" med, at andre "piller" i ens PC.

Og nu slukker jeg og er først på i aften igen....god søndag...

Accepteret svar
Fra : EXTERMINATOR

Modtaget 500 point
Dato : 28-02-10 23:11

ja ja ja ja, rolig nu, jeg har altså været ude og jobbe, regningerne skal jo betales

jo fjernsupport er nok nemmere end så meget andet når vi skal "trylle"

skriv til mig i pm, så finder vi ud af noget

Kommentar
Fra : vedikkealt

Dato : 01-03-10 07:24

# EXTERMINATOR

Det er jeg MEGET glad for, du har lyst til at rode med.

Jeg var nu også ganske rolig....var jo heller ikke selv hjemme...

Jeg venter lige med at gøre eller hente noget yderligere til vi har været i PM.

Der er jo tidligere i denne tråd indsat et link til et fjernstyringsværktøj, men jeg ved jo ikke om det er det vi skal bruge.

Godkendelse af svar
Fra : vedikkealt

Dato : 02-03-10 07:12

Tak for en F A N T A S T I S K hjælp EXTERMINATOR.

Laaangt ud over hvad jeg overhovedet havde turde håbe på...

Bedste hilsner fra Nordjylland

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 02-03-10 10:17

det var da så lidt.

MVH
EXTERMINATOR