/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
2 Mailprogrammer?
Fra : Keldd
Vist : 2829 gange
500 point
Dato : 27-02-10 16:24

Jeg foretog en opgradering af min 2 år gamle computer, med nyt bundkort, grafikkort,
og i alt 6GB Ram (der kom virkelig skub i maskineriet) samt Win7.
Een eller anden overtalte mig til at bruge Modzilla Thunderbird som mailprogram.
Det er jeg ikke ret glad for, jeg synes det arbejder forkert i forhold til de sidste 2 (Outlook Ekspress og Windows Mail) jeg har haft.
På een eller anden måde vil jeg gerne bruge Windows Mail igen, måske have både Thunderbird
og Windows Mail, på samme maskine.
Hvordan tackler jeg den operation? Og kan det lade sig gøre at have to mailprogrammer
kørende med den samme udbyder, og bruge den samme mailadresse på den indgående SMTP
adresse hedder det vist?
Hilsen Keldd

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 27-02-10 16:29

Du kan bruge alle de mail programmer du ønsker og bruge en eller flere af dem efter lyst eller behov, alle dine mails kan modtages af alle dine mail programmer, dine mail konti sættes op i hvert program og så kører det
Husk at sætte markering ved: Bevar en kopi på serveren, i alle mail programmer - ellers er mails væk efter at det første program har hentet

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 27-02-10 16:37

Du skriver at du har fået Windows 7 så er det en besværlig men ikke uladesiggørelig affære at få Windows mail aktiveret: http://social.answers.microsoft.com/Forums/en-US/w7network/thread/6251127f-e8c7-4abf-81ca-b321a4ccbf6d
se indlægget fra linket her
Citat
Windows 7 has an email client included: See folder \Program Files\Windows Mail\ Within this folder there is a HIDDEN file "WinMail.exe". This is the well-known "Windows Mail" from Vista. But this program doesn't work. To get it work you need to replace the file "msoe.dll" in this folder with a version of Vista (you need the same version from Vista: 32-bit or 64-bit). To replace "msoe.dll" in Windows 7 you need to take ownership of "msoe.dll".

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 27-02-10 17:10

o.v.n.
Fint, det kan altså lade sig gøre, desværre får jeg altid nervøse trækninger,
når jeg skal ind og rode med opsætningen af mailprogrammer.

To get it work you need to replace the file "msoe.dll" in this folder with a version of Vista (you need the same version from Vista: 32-bit or 64-bit). To replace "msoe.dll" in Windows 7 you need to take ownership of "msoe.dll".

Jeg vil prøve at kigge lidt på den her opskrift, jeg har ikke så langt til havnen, hvis noget går galt.
Foreløbig tak o.v.n.
Nu skal du jo snart ud og køre med landbrugsredskaberne går jeg ud fra, så kig forbi,
jeg bor i Sydsjælland
Hilsen Keldd

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 27-02-10 17:51

Bare spørg igen hvis der er spørgsmål om opsætning, den med Windows mail kræver at du også har eller låner en computer med Vista på.
Der er lidt langt fra det nordvest jyske over til dig, så du kommer til at se langt efter min traktor

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 27-02-10 18:17

Hvorfor ikke bare bruge Windows Live Mail
http://download.live.com/wlmail

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 27-02-10 18:25

Hæng den comp. efter cyklen i en snor og så en tur over broen og tilbage.

Der følger jo ikke mail og browser med win7 (vist noget lov noget)

Men du kan hente meget - bla.a. Live mail (microsoft)

http://download.live.com/wlmail

Hvilken mail efternavn bruger du.

Jeg bruger gmail direkte i www.google.dk > igoogle > som jeg kan styre overalt, bare der er en computer. Der ligger alle de gemte mail og adresser.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 27-02-10 18:31

Ps. Du kan jo køre dine gamle programmer til XP inde fra win 7.

Start > skriv > kompa > klik på "Brug programmer.............." > klik på avanceret > klik på "kør som administrator" > næste > find dit XP program > næste og følg guiden.

Tit og ofte er du nødt til at højreklikke på et programikon og vælge "kør som administrator"

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 27-02-10 20:04

o.v.n.
Ok, du bor lidt langt væk, altså fra mig,så den duer nok ikke, men tak for dine råd.

Eyvind:
Jeg bruger billededelen rigtigt meget i Windows mail, og fra de foregående mailprogrammer fra Microsoft.
Thunderbird er helt lam, mht. til at sende billeder med, de skal vedhæftes, før brugeren (XP)
kan gemme dem, og passer mig , dårligt. G-mail, har jeg prøvet for længe siden, heller ikke mig.

Den her:
http://download.live.com/wlmail
vil jeg koncentrere mig om, og så nøjes med at have, som eneste mailprogram.
Det er hvad jeg foreløbig, har besluttet. Men det kan jo ændre sig.

Der følger jo ikke mail og browser med win7 (vist noget lov noget)
skriver du.
Jeg var inde i en TDC forretning og spørge om det samme.
Den pæne unge mand med slips svarede, at i deres computere var der Eksplorer8 som Browser, og WindowsMail som mailprogram, jeg turde ikke spørge om det var lovligt.
Programmerne har jeg fod på, de er lagt over, men de mailprogrammer driller altid, nå, men det er sikkert et spørgsmål, om at rode tilstrækkeligt mange gange med det,
så ordner det sig sikkert, ellers kan man jo spørge.
Hilsen Keldd

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 27-02-10 20:15

Windows Live mail er meget fin til at sennde billedmails, jeg bruger den selv på min XP computer, den har en del flere funktioner end Outlook Express som allerede var der, Windows 7 har jo ikke mail program med fra start, jeg har Thunderbird til at læse mails på mine Linux computere, men jeg sender mail fra min webmail og ikke fra Thunderbird, derimod er Windows Live mail ret nem at bruge på Windows også til at sende mails

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 27-02-10 20:29

o.v.n.
Jeg har været inde at kigge på den, men jeg skal lige tage et par dybe knæbøjninger inden jeg
angriber den. (Windows Live Mail)
Problemet fra start var, at den jo ikke var med i W7, så var det jeg røg på Thunderbird, og den og mig blev hurtigt uvenner.
Jeg vil ikke sige den er dårlig, slet ikke, men den kan ikke lave brevpapir med billeder m.m.
og det kan jo windows's forskellige mails, og det er bl.a. det jeg skal bruge.
Hilsen Keldd.....

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 27-02-10 20:47

Det lyder som om du bliver en kommende bruger at Live Mail, linket har en anden bruger lagt længere oppe

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 27-02-10 20:54

Har du hørt om Incredimail? Ikke noget jeg vil anbefale, jeg prøvede den i kort tid for mange år siden, den har vistnok en masse muligheder, endnu flere end dengang jeg prøvede:
http://www.incredimail.com/english/splash.aspx

Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 500 point
Dato : 27-02-10 22:33

Glem alt om det der Incredimail, det er ikke andet end lir' og dillerdaller og en masse uønsket reklamer.

Her kan du se hvordan du tilføjer en email i Windows Live Mail
http://kundeservice.tdc.dk/privat/faq.php?id=23757

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 27-02-10 23:36

Klaudi:
Fint link fra TDC du lagde op, det klarer begreberne.
Og tak for fine indlæg til alle.
Hilsen Keldd

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 27-02-10 23:48

Når der sælges computere med styresystem og andre programmer må der godt lægges browsere og mailprogrammer ind.
Det er kun når styresystemet sælges separat, at de ikke må være med.
Du har måske observeret at der heller ikke er noget skriveprogram med udover notesblok.

Som skriveprogram kan jeg anbefale OpenOffice. Det bliver du ikke uvenner med, da det ligner microsoft office og kan hente og gemme som microsoft udgaver.

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 28-02-10 00:50

Eyvind
OpenOffice bruger jeg også, men jeg anede ikke, filosofien bag salg af tilbehør til computeren.
Bagefter denneher opgraderingen af min computer, er jeg blevet meget klog.
F.eks havde det været billigere at købe en hel ny, og så havde jeg undgået en bunke rod,
og råben og banden.
Bagefter har jeg kigget på nye computere, og skærme, og med de ydelser de præsterer,
vil jeg påstå, at tingene er billige, altså i forhold til, for ikke så længe siden.
Nu lidt af historien med min, var jo, at det til at begynde med bare var grafikkortet der var stået af,
men så røg bundkortet også, så kunne jeg ligesågodt også komme 4 Gb ekstra ram i, og nåja
nyt styresystem også.
Jeg vil undlade at fortælle hvad det kostede, men vær sikker på jeg mageligt kunne have fået en
helt ny, med fine specifikationer til, så jeg vil helst ikke have I tror jeg er dum, og går rundt og griner i flere dage, derfor fortæller jeg ikke hvad det kostede mig at opgraderer min computer.
Ikke destomindre går jeg ubevidst rundt og kigger på ny computer, altså helt ny.
De er jo flotte, jeg har set på en fin rød een, med fantastiske specifikationer, og den flinke mand i forretningen viste mig også en smuk 23" skærm.
Ikke fordi der er noget i vejen med min opgraderede computer,slet ikke, det er faktisk den hurtigste jeg har haft fat i, og min 19" skærm, laver også et flot billede.
Nu ligger det sådan, at den nye computer har 8GB DDR3 RAM, et vildt grafikkort m.m. og den nye
skærm, har jeg også plads til på arbejdsbordet.
Jeg har ikke brug for de ting, det jeg har virker fint, men jeg kender mig selv, een eller anden dag,
kommer jeg nok slæbende hjem med tingene, og det uden jeg havde til hensigt at købe det, da jeg gik hjemmefra, jeg ved det, det går galt hver gang.
Måske jeg har brug for lidt psykiatrisk assistance, for pengene kunne jeg bruge til at købe olie for,det ville faktisk være mere fornuftigt, efter den her kolde vinter.
Dog er det jo snart forår, og hvem har så brug for at være fornuftig, det er forresten også røvsygt,
at rende rundt at være fornuftig hele tiden.
På den anden side kommer varmen jo snart, hvem har så brug for olie, og en ny computer bør man
da købe engang imellem, man har da også pligt til at være opdateret.
Altid rart at tale med fornuftige folk på KanDu, der ved hvad tingene drejer sig om..
Hilsen Keldd....

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 28-02-10 01:05

Hvis nu lysten til en helt ny computer går hen og bliver til virkelighed, så bør du unde dig selv at se på en Mac med alle de billeder du arbejder med: http://www.apple.com/getamac/
nå det har ikke noget med spørgsmålet at gøre, undskyld sidespringet

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 28-02-10 09:16

o.v.n.
I denne her tråd, er sidespring tilladt, her skal ikke gåes med små sko, faktisk har jeg altid
ment og forlangt, at der skal der være plads til sidespring af alle mulige slags, når det er mig
der indleder tråden.
Så skriv bare løs, hvis der er nogen der er utilfredse med den holdning, er intet jo lettere end at springe det over.
Solen skinner udenfor, det tør på livet løs, og snart er den lange vinter fortid, og alt bliver godt.
........Hilsen.......
............Keldd..........

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 28-02-10 09:54

o.v.n.
Mht til Mac, den har og er jeg interesseret i.
Halvdelen af mine bekendte er 100% mac. den anden halvdel er imod.
Men ikke en kæft af dem har nogensinde prøvet en Mac, så jeg er nød til selv at finde en Mac,
og prøve den, og det har jeg tænkt mig at gøre, når jeg selv kan køre (MC).
Desværre er der lidt langt mellem forhandlerne i mit område, men nu lysner det, så kommer der
sikkert en åbenbaring
....................Hilsen..........
.................Keldd...........

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 28-02-10 18:49

Hvis du finder på ny comp..............................................køb ikke en bærbar uden at der kan kobles en alm. fladskærm til, når du skal lave billeder.

Dog ved jeg ikke om de flade MAC er gode til billeder.

Jeg fandt lige en pæn blomst ikke så langt fra min midlertidige lejlighed.
Jeg kalder det Kandubrokkeren.
http://peecee.dk/upload/view/228767/full

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 28-02-10 22:37

Emme
Jeg er ikke rigtig klar til en Mac endnu, har jeg fundet ud af, men bærbare og små skærme er ikke noget for mig.
Din midlertidige lejlighed ???????? Er du blevet jaget væk hjemmefra?
Blomsten er vel en orkidè af en slags, så du er da temmelig langt væk hjemmefra.
Vær ikke ked af det, du vænner dig til det, ligesom os andre.
...................Hilsen.........
..............Keldd..........

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 01-03-10 00:11

Grand Canaria > Palmitos dyre og naturparkPark

Godkendelse af svar
Fra : Keldd

Dato : 01-03-10 22:20

Tak for svaret Klaudi.
Så kom Widows Live Mail op at køre.
Altså sikken en gang spilfægteri, man skal igennem, før det virker.
I deres forkellige opsætninger til at skrive et brev, er det ikke lykkedes mig endnu at få
billederne centreret.
Jeg mener der mangler centreringsværktøjet.
Jeg har også sat fine rammer omkring nogle af billederne, men de bliver sgu lagt ind i billedet,
istedet for udenom, så der bliver amputeret en del af billedet.
Der må nok arbejdes lidt på sagen, jeg kan ikke tro, der ikke er en måde, så jeg kan få det som jeg vil have det.
Emme pas lidt på der nede, der er en Tsunami på vej.
Men tak for dennegang alle, KanDu slog til igen.
....................Hilsen............
..................Keldd..............

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 01-03-10 22:35

Velbekommen

Håber du får det til at virke, den med rammer, det kan du jo gøre inden du indsætter
billeder i mail program, brug evt Photofiltre, her kan du hente det og lære om det.
http://www.pensionistedb.dk/photofiltre_intro.htm

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 01-03-10 22:38

Her er den mere rigtige adresse
http://www.pensionistedb.dk/

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 02-03-10 15:58

Ja det er forfærdeligt med det blæsevejr - en af mine øller væltede, så jeg måtte snuppe konens, som kun var halvfuld.....................altså konens øl.

Kommentar
Fra : cardby

Dato : 23-11-11 14:07

Hej jeg har lige købt dongle til internet hos Onfone og har fået oplyst at man ikke kan få mail hos dem. Kan man integrere en eller anden mail i Mikrosoft Outlook eks. gmail eller lignende ?
mvh
Cardby

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 23-11-11 14:35
Kommentar
Fra : cardby

Dato : 23-11-11 16:27

Mange tak for hjælpen

Kommentar
Fra : cardby

Dato : 23-11-11 16:43

Jeg kunne se jeg nok skulle have givet dig stjerner inden jeg skrev tak. sorry

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 23-11-11 17:00

Du kan jo ik' gi stjerner i et næsten 2 år gammelt spørgsmål, du skulle jo ha' oprettet et selv

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 23-11-11 17:58

Jeg snupper et par sole i stedet for.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 23-11-11 18:04

du mangler lige

Kommentar
Fra : cardby

Dato : 24-11-11 10:11

Øh nå
:

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 05-01-16 22:28

Hej hej
Det er nok ca.5-6 år siden der er blevet skrevet i denne tråd, verden har forandret sig en del-
Altså min gamle computer kører endnu og en nyere( kun 5 år) står ovenpå,men jeg bruger kun en skærm,men ved hjælp af en switch, kan jeg hurtigt skifte frem og tilbage mellem dem.
Meeen,de er ved at blive lidt støvede, så en ny kan komme på tale snart.Nu er min tidligere
computer forretning flyttet fra byen, så jeg må se mig om på en anden måde efter en ny,nå, det har sikkert sparet mig for nogen penge at de flyttede.
En TV skærm er det blevet til, 49" Ultra HD og en hel bunke andet ævl,men utroligt flotte billeder
der kan laves i dag på en TV skærm. OK-det er et LG TV, og det er proppet det meste i, der er up to day 7000 kr Det gamle var et 40" Samsung, 8 år blev det, og kostede 18.000 kr.men et
lynnedslag i september kunne det ikke klare, godt de var blevet billiger.
Men jeg har også skiftet PGO'en ud med en Kymco 200cm3 .Den er faktisk det bedste 2 hjulede køretøj jeg har haft,og det er blevet til et par stykker efterhånden, så køb én, nu er det jo snart forår.Så glæd jer til det.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 06-01-16 09:47

Hej Keldd

Ja det er længe siden, at du har vist dig her på siderne.
Jeg så længere oppe at du havde vrøvl med at få et brev med billeder til at se pænt ud.
Hvis du stabler noget op på en side og gemmer som PDF vil det ikke ændre sig når du sætter det ind i en mail som vedhæftet fil.

Eyvind.