/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / Linux / Spørgsmål
10  BjarneD 875
Lyd over web.
Fra : stone47
Vist : 506 gange
300 point
Dato : 27-02-10 10:47

Jeg arbejder lidt med dette for tiden.
Har en amatørradio, forøvrigt en Yaesu FT-857D, Call OZ4ID.
Vil gerne have lyden oven på, og evt styring af radioen tilbage igen med CAT.
Radioen og serveren stoneplace.dk befinder sig i radiorummet i kælderen.
Har instaleret en Mumble server på maskinen, starter en client på samme.
Har tilsluttet radioen til lydkortet. Det kan virke hvis man er heldig. men næste gang jeg booter serveren, eller genstarter programmet startet det ikke. Siger dette nogen noget ?.
Jeg har søgt efter noget lyd software, der er bedre. Har prøvet noget der hedder Speak Freely.
dette kører fint på windows, men skal compileres og på træder så som moduler nede på serveren.
Men giver en del advarsler ved compilering og jeg kan ikke få lyd over det.
Nogen der kender noget godt software eller har gode forslag ?
hilsen Steen

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 310 point
Dato : 27-02-10 11:00

Har du forsøgt med Streamripper? Du kan selv tilføje radioer men jeg ved ikke om du kan få den til grabbe din egen radio

Kommentar
Fra : stone47

Dato : 28-02-10 11:40

kikker på det, men som regel vil alle jo bestemme hvad man skal høre.
og linke til gud ved hvad for en side. Jeg vil jo bestemme selv og bare have lyden fra lydkortet streamet til den side jeg bestemmer Hej Hej
hilsen Steen

Godkendelse af svar
Fra : stone47

Dato : 30-04-10 20:24

Tak for svaret o.v.n..
Du får lige points . kører lige nu bare med Mumble det funker fint bare med lyden.
hilsen Steen