/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MacOS / Spørgsmål
10  hawaii7 570
styre program
Fra : hynke007
Vist : 697 gange
100 point
Dato : 26-02-10 19:44

hej.
jeg har idag købt mig en brugt imac g3, men der var ingen program cd skive med. og der er en admin code på så jeg ikke kan instalere programmer og opdateringerne på den. er der nogle der ved hvordan jeg skal fjerne den admin code??

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 26-02-10 20:11

Hvis der er et batteri i så fjern det i 1 time. Det nulstiller en maskine.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 26-02-10 20:11

Så må du lige få sælgeren til at udlevere koden til ....................tyverisikringen.

Kommentar
Fra : hynke007

Dato : 26-02-10 20:21

ok det med batteriet vil jeg prøve.

Kommentar
Fra : kipros

Dato : 26-02-10 22:20

Det med batteriet er ikke korrekt. Du skal have fat i en Mac OS X-disk. Dumt at du ikke fik den med. Hvor i landet er du? Måske kan jeg hjælpe.

Med venlig hilsen
Jens Rasmussen

Kommentar
Fra : hynke007

Dato : 26-02-10 23:11

ok det er min første mac. jeg har også kontaktet ham jeg købte den af men han havde ingen disk til den. jeg er fra nordjylland...

hilsen

kim hynkemejer

Kommentar
Fra : kipros

Dato : 26-02-10 23:16

OK, det er i den modsatte ende af landet. Prøv at spørge på dk.edb.mac, om der er en der kan hjælpe dig med en disk.

Kommentar
Fra : hynke007

Dato : 27-02-10 00:18

ok takker hvor kan man købe et styre system til sådan en gammel svend??

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 27-02-10 17:57

Jeg kender ikke MAC men du får muligvis også brug for drivere til din computer.

Kommentar
Fra : kipros

Dato : 27-02-10 23:14

Eyvind: Hvis du ikke kender Mac, så lad være med at kommentere i dette forum. Der bliver ikke brug for drivere.

Og hynke007: Du kan ikke købe det i nogen butik, da det er udgået. Så få fat i en lokal Mac-entusiast. Det er version 10.3 eller 10.4, du har brug for. Håber det lykkes for dig.

Med venlig hilsen
Jens Rasmussen

Kommentar
Fra : hynke007

Dato : 27-02-10 23:29

ok det vil jeg så prøve. kan man ikke bruge den nye mac os x 10.5 hvis man kan få den på cd? da jeg ikke har dvd drev iden..

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 27-02-10 23:57

Ja ja kipros - rolig nu.

Accepteret svar
Fra : kipros

Modtaget 100 point
Dato : 01-03-10 09:01

Nej, maskinen kan ikke køre 10.5, du skal have fat i en 10.3-cd. Spørg evt. foreningen MacBruger (webmaster@macbruger.dk) om de vil give dig nogle nordjyske kontakter.

Godkendelse af svar
Fra : hynke007

Dato : 01-03-10 09:04

Tak for svaret kipros. jeg har fået fat i en tiger og en puma. gennem en anden klub.. skal hente den imorgen.. takker for hjælpen..