/ Forside/ Interesser / Fritid / Jagt / Spørgsmål
10  TheRealDe.. 4815
Bøde eller fængsel
Fra : ErasmusMontanus
Vist : 840 gange
50 point
Dato : 26-02-10 17:42

Hejsa med jer
Jeg har tre spørgsmål
1. Hvad koster det at skyde et stykke vildt i fredningstiden?
2. Hvad koster det at have glemt sin våbentilladelse eller jagttegn
3. Hvad koster det at skyde et stykke vildt på anden mands jord?

Erasmus

Kommentar
Fra : refi

Dato : 26-02-10 17:52

Citat
1. Hvad koster det at skyde et stykke vildt i fredningstiden?

1 patron - hvis du kan ramme

Kommentar
Fra : Sandhedsvidnet

Dato : 26-02-10 17:58

Der burde også være en strengere lov om ulovlig træning på anden mands ejendom

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 26-02-10 18:47

Uhada, svære spørgsmål.

At skyde et stykke vildt på en anden mands jord er krybskytteri.
Horsens Politi oplyser, at straffen for krybskytteri er konfiskation af våben, køretøj og jagttegn og så en klækkelig bøde.

Hvis du har glemt jagttegn/våbentilladelser, skal du nok regne med en tusbasse i bøde. ( Jeg er ikke 100% sikker) Nogenlunde samme takst som et glemt kørekort.

Mht. at skyde vildt i fredningstiden.??? Jeg ved det faktisk ikke, men helt billigt er et nok ikke - og det skal det heller ikke være.

Kommentar
Fra : FidoFlap

Dato : 26-02-10 20:28

Helt enig, strengere straf for ulovlig jagt, det være sig i jagttid og frednings tid, og for den slags skyld, også dem der træner hunde på anden mands jagt., lige dan dem der har køtere der strejfer.

Fido

Kommentar
Fra : droslerne

Dato : 26-02-10 21:07

Hej ErasmusMontanus

Med de spørgsmål du skriver, så vil jeg sige så er man ikke egnet til at have jagttegn.

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 26-02-10 21:36

Hvor har droslerne ret - men der er flere herinde, som lider af den samme sygdom....

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 26-02-10 22:30

Nu må i sku slappe af, bb1 og droslerne....
Hvis jeg f.eks. spurgte panelet; Hvad er straffen for at køre 140 km/t på en motorvej.?
Ville I så svare; Hvis du spørger om dette, så skulle du ikke ha' lov til at ha' kørekort.?

Altså ren og skær flueknepperi af 1.ste klasse.
Det er sku' da ikke underligt, der er krig her på tråden.

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 27-02-10 00:33

H.H.

Hvis du stiller spørgsmålet i en forening af fartglade drenge ja..............................

Her stilles spørgsmålene på et jagtforum.................................

Alle der har taget jagtegn ved at det der spørges om er ulovligt - hvorfor så spørge.......
Ingen jæger vil jo gøre det.....

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Altså ren og skær flueknepperi af 1.ste klasse.
Det er sku' da ikke underligt, der er krig her på tråden.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Du er så`gu god til selv at bære ved til bålet H.H.

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 27-02-10 06:46

Til droslerne.

Med de mange spørgsmål du stiller under PCere, burde du heller ingen PCer have - det er ligeså tåbeligt et svar som du selv har givet !

Øjenvidnet4

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 27-02-10 06:51

Og lille Ballegård øjner straks en mulighed for at komme med dumme kommentarer. Hvem er det der bærer ved til bålet, lille Nathue.

Øjenvidnet1 øh jeg mener Øjenvidnet4©®

Kommentar
Fra : Sandhedsvidnet

Dato : 27-02-10 07:14

Du er så`gu god til selv at bære ved til bålet H.H. skriver Knudsen, nu er H.H. blevet en slem dreng ja,ja, er man med Knudsen er alt tilladt, er man imod, bryder man alle love

Accepteret svar
Fra : Sandhedsvidnet

Modtaget 50 point
Dato : 27-02-10 07:51

Alle der har taget jagtegn ved at det der spørges om er ulovligt - hvorfor så spørge.......
Ingen jæger vil jo gøre det.....

Lille Knudsen dog, selv tre simple spørgsmål kan du ikke forstå meningen med, Erasmusmontanus SPØRGER om hvad det KOSTER.
Hvad koster det at skyde et stykke vildt i fredningstiden?
EM jeg tror det er forskelligt fra politidistrikt til politidistrikt, det er før set at et sted får man en bøde for at skyde et stykke vildt i fredningstiden og andre gange er nogen sluppet med en påtale og enda fået kødet med hjem
Hvad koster det at have glemt sin våbentilladelse eller jagttegn
Det er nok i den størrelsesorden som HH beskriver, jeg har aldrig prøvet det
Hvad koster det at skyde et stykke vildt på anden mands jord?
Efter det jeg har fået oplyst, så ryger bilen først, når der jages skydes fra den, MEN igen er det lidt igen fra politimester til politimester, jeg har hørt at en med kløe i fingerne, skød en buk på den anden side af skellet og han fik KUN en bøde og konfiskeret sin riffel

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 27-02-10 09:28

Hvad koster det at være dummere end andre???
Jeg spørger: Sanhedsvidnet. Øjenvidnet som sikkert er en og samme person....

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 27-02-10 09:53

Spørg Din slagter hvis det er kød Du mangler på bordet.........

Kommentar
Fra : Sandhedsvidnet

Dato : 27-02-10 10:25

Dummere end andre? Knudsen og det spørger du om

Sandhedsvidnet©®

Godkendelse af svar
Fra : ErasmusMontanus

Dato : 27-02-10 10:45

Tak for svaret Sandhedsvidnet.

Kommentar
Fra : bb1