/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
MSN, Vista og DEP
Fra : mathias123
Vist : 454 gange
35 point
Dato : 26-02-10 14:17

hej

har fået en kollega's bærbare Acer computer med hjem (vista). Problemet var at han ikke kunne logge på messenger. Den
lukkede ned af sig selv med beskeden "Messenger er stoppet med at virke." Når jeg søger efter løsningen får jeg
at vide at det skyldes "Forhindring af datakørsel"

"Forhindring af datakørsel, også kaldet DEP - Data Execution Prevention) er en sikkerhedsfunktion, der kan
beskytte din computer mod virus og andre sikkerhedstrusler..."

Jeg fulgte en guide til at slå den fra for programmer "jeg har tilid til"
det var Kontrolpanel - System og vedligeholdelse - system - advancerede systemindstillinger - "indstillinger" under
"ydeevne - forhindring af datakørsel - og marker "slå forhindring af datakørsel til for alle programmer og tjenester,
undtagen dem jeg markere.

Jeg valgte så messenger og får beskeden "Forhindring af datakørsel skal være aktiveret for dette program. Du kan ikke
deaktivere DEP for dette program"

Er løbet tør for ideer. Nogen der kan hjælpe?

Kommentar
Fra : stone47

Dato : 27-02-10 09:46

Bare lige for at følge med.
var det en mini PC og hvordan var Opkoblingen.
hilsen Steen