/ Forside/ Teknologi / Netværk / Andet Netværk / Spørgsmål
10  dk 1610
Ikke muligt at få forbindelse til netvær
Fra : flemse123
Vist : 611 gange
100 point
Dato : 26-02-10 12:33

Hej alle!
Jeg har et problem med at komme på nettet når det skal være wireless.
Går udemærket med kablet.
der er følgende ting i det:
Det er i Tyrkiet, hvor jeg har en adsl-forbindelse.
Det er meningen at 4 andre lejligheder i opgangen skal kobles på.
Men foreløbig er jeg ved at få min egen op at stå først !
Routeren er en D-link DIR-825.
Lige efter tlf. stikket er der en ADSL-moden, Speedstream.
Derpå er der et ethernetkabel til routeren.
Jeg har fulgt installations-cden nøje og der er også forbindelse til nettet.
Jeg har en ældre bærbar stående hernede.
Den har ikke n-teknologien på sig.
Dette kunne løses ved at have kablen på sig, eller n-usb stick.
Udover den har jeg en lille notebook med.
Det er en Medion Akoya.
Den har virket med krypteringen WPA2-PSK, som jeg har anvendt.
Dette var på en Belkin Router, som jeg også har hernede, men vil helst benytte den nye DIR-link, da den har en bedre rækkevidde.
Mvh
F

Accepteret svar
Fra : severino

Modtaget 100 point
Dato : 27-02-10 12:00

I stedet for at fortælle om din feriebolig i tyrkiet, så burde du nok uddybe dit problem mere detaljeret, så vi kan komme ind til sagens kerne.

Godkendelse af svar
Fra : flemse123

Dato : 01-03-10 18:04

Hej det er ikke så meget det med Tyrkiet, men nævnte det for det kunne være der var andre standarder. Har dog imidlertid fået forbindelse også med den trådløse med kryptering på.
Hvad der så end var sket.
Sagens kerne var, at der tilsyneladende var hul igennem, når den var krypteret på wireless, men det var på en eller anden måde "frosset", så jeg ikke kunne komme på nettet.
Mvh
F