/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Hvad er DAO og hvad er setup af DAO
Fra : nyfigen
Vist : 929 gange
300 point
Dato : 26-02-10 08:03

Jeg har lige købt en ny PC med Windows 7 - 64 bit.

CPU-en er Intel Core 2 Duo E7500 2.93GHz 3MB S-775.
Bundkortet er ASUS P5G41T-M LX2/GB/SI DDR3 S-775.

På min gamle PC har jeg programmet "Multisim 7" fra 2003. Det bruges til at simulere elektroniske kredsløb. Jeg har ikke installationsskiverne til programmet. Mappen på min gamle PC, med alle multisimprogrammets filer, indeholder bl.a. filen multisim.exe. Når jeg dobbeltklikker på multisim.exe starter programmet som det skal.

Jeg har kopieret mappen fra min gamle PC over på min nye PC. Når jeg på den nye PC dobbeltklikker på multisim.exe får jeg en boks med følgende besked:
"Unable to initialize DAO/Jet db engine"
Jeg klikker på "OK" og får en boks med følgende spørgsmål:
"Do you want to setup DAO now?
A system reboot will be required after the DAO setup"
Hvis jeg svarer JA til spørgsmålet kommer der en ny boks, hvor jeg bliver spurgt om jeg vil køre "setup.exe".
Det svarede jeg NEJ til for jeg er usikker på hvad der sker med min nye PC hvis jeg svarer JA.

Hilsen nyfigen

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 26-02-10 09:22

- oversat af Google:

I computer-software, er en dataadgang objekt (DAO), et objekt, der giver en abstrakt grænseflade til en form for database eller persistens mekanisme, som giver nogle særlige aktioner uden at afsløre detaljer om databasen. Det giver en kortlægning af anvendelsen opkald til den vedvarende lag. Denne isolation adskiller de bekymringer, hvilke oplysninger adgang ansøgningen behov, i form af domæne-specifikke objekter og datatyper (den offentlige grænseflade DAO), og hvordan disse behov kan være tilfredse med en specifik databasestyresystem, databaseskema, osv. ( gennemførelsen af DAO).

- så tryk du bare på knappen...

God weekend

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 26-02-10 09:26
Accepteret svar
Fra : EA_HS

Modtaget 300 point
Dato : 26-02-10 12:10

Citat
Hvis jeg svarer JA til spørgsmålet kommer der en ny boks, hvor jeg bliver spurgt om jeg vil køre "setup.exe".

Det svarede jeg NEJ til så har du sagt NEJ tak til at installere programmet, !

hvis du ikke tør,.. kan du downloade en ny udgave direkte fra nettet, (Multisim 9.0)
http://www.giveawayoftheday.com/soft/72464/

Godkendelse af svar
Fra : nyfigen

Dato : 26-02-10 17:31

Tak for svaret EA_HS. Også tak til Stouenberg.

God weekend til jer begge.

Hilsen nyfigen