/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Fjeder røget af startsnor på motorsav
Fra : billebie
Vist : 2987 gange
100 point
Dato : 23-02-10 17:57

Hej

Jeg skulle skifte startsnor på min motorsav og da jeg skilte den af røg fjederen af - og den er bare møg svær af få på igen.
Nogle der har prøvet dette og har en "nem" måde at få fjederen rullet sammen og på plads i huset igen???
Jeg har brugt over 2 timer på det uden held og jeg har opbrugt min tålmodighed.
Mekanikeren sagde at det var nemmere at købe en ny fjeder der er sammenrullet - kan det passe?

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 23-02-10 18:07

En træplade med et søm i, hægt fjeder på søm og rul op

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 23-02-10 18:20

Læg den i eller oprul den i huset, (ikke at rulle den sammen først.)

Lidt på samme måde som man lægger en medisterpølse på en stegepande, starter ved kanten og slutter i midten.

Så kan du holde her omgang med en finger til du har lagt den næste.

Vh Ben

Kommentar
Fra : billebie

Dato : 23-02-10 22:58

Jeg har kun prøvet at ligge den i huset om rulle den "udefra og ind" som Ben beskriver, men det er godt nok svært og den smutter nemt når den bliver stram.

Den med at hægte den på et søm lyder egentlig ok, men hvordan får man den så ned i huset når den skal hægtes på 2 steder - altså både for inden og uden?

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 28-02-10 18:25

Li'som når du sætter en ny i, holder med højre hånds tommel og pegefinger,
eller omvendt, og sætter den i....

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 12-03-10 22:07

Haloooo, har du smidt fjederen helt væk nu

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 19-03-10 09:31

Dejligt med lidt respons....