/ Forside/ Interesser / Fritid / Madlavning / Spørgsmål
10  dova 6027
engelske bøffer
Fra : frklaursen
Vist : 6601 gange
50 point
Dato : 23-02-10 14:58

hvis jeg skal købe en engelsk bøf, hvad hedder kødet så? og hvad laver man lammekoteletter af????

Kommentar
Fra : AG112

Dato : 23-02-10 15:12

DET BEDSTE (OG DESVÆRRE OGSÅ DYRESTE) SYNES VI ER OKSEMØRBRAD, TIL ENGELSK BØFFER.

VENLIGST
AG112

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 23-02-10 15:13

Hej .
Engelsk bøf laver du af oksefilet.Godt velhængt.
Lammekotteletter laves af lammeryg.

Accepteret svar
Fra : frieda

Modtaget 60 point
Dato : 23-02-10 15:14

hvis jeg skal købe en engelsk bøf, hvad hedder kødet så? og hvad laver man lammekoteletter af????

Tja, hvad angår lammekotelet-spørgsmålet, er jeg ikke sikker på, om du tager gas på os?

Engelsk bøf: oksefilet

PS:
Engelsk bøf: tilbehør: kogte kartofler, masser af bløde løg, engelsk sovs og asier eller en god hjemmelavet agurkesalat
Fransk bøf: tilbehør: kartofler, sauce bearnaise, haricots verts

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 23-02-10 15:14

Jeps..oksemørbrad er det bedste men ikke oprindeligt til engelsk bøf.
Det bruger man til tornedos.

Godkendelse af svar
Fra : frklaursen

Dato : 23-02-10 15:23

Tak for svaret frieda.
men laver aldrig lam, og har aldrig smagt det da men mor mener det smager af uld så det var et seriøst spørgsmål

Kommentar
Fra : frieda

Dato : 23-02-10 15:30

Undskyld
Lammekoteletter køber man oftest ... som lammekoteletter.

Pas på ikke at stege dem for længe. Smager pragtfuldt. Specielt med en myntejelly.
Lam smager ikke af uld, men en rigtig engelsk mutton stew (fåregryde) gør.

Kan sagtens give dig adskillige lækre lammeopskrifter.
Elsker lam

Kommentar
Fra : Krummen

Dato : 23-02-10 18:20

Hold da op hvor I ævler. Engelsk bøf laves af oksefilet...seed!!!!! Fransk bøf er IKKE med bearnaise.

Engelsk bøf = Oksefilet m bløde løg
Fransk bøf = Oksefilet med en smørrulle - persillesmør (maitre de hotel)
Bøf Bearnaise = Oksefilet m bearnaisesauce
Bøf Choron = Oksefilet med tomatiseret bearnaise
Towers steak = Oksefilet med smørrulle trillet i blanding af fint hakket rå løg, persille, hvidløg, basilikum

Selvfølgelig kan man, hvis man ikke har den rigtige slagter, bruge oksemørbrad, som bare smager af mindre og er meget dyrere. Men en velhængt oksefilet fra en fedekalv(stud) er luxus og nr. 1

Lammekoteletter....Gider jeg ikke kommentere. Hvis spørger er så stupid, at man ikke ved hvorfra lamme koteletter kommer, vil jeg anbefale at købe en pizza.

Kommentar
Fra : frieda

Dato : 23-02-10 18:35

Og ih, hvor er du bedrevidende

Kommentar
Fra : Krummen

Dato : 23-02-10 19:47

Nååååå det er så stort et ord - men mener du jeg ved bedre, så må jeg give dig ret frieda. Efter at have gnavet mig igennem adskilige tons oksekød og lavet lisså meget i bøffer, så har jeg en ret god idé om hvad tingene hedder. Er der noget jeg "hader" i madlavning / gastronomi så er det begrebsforvirring og forplumring. Man kan jo osse lave millionbøf af oksemørbrad og det er der i og for sig ikke forkert i...... men skide dumt er det da

Kommentar
Fra : Krummen

Dato : 23-02-10 20:04

Glemte lige en Beuf Raifort = oksefilet med en peberrodssmørrulle... Det mannemad!!!

Kommentar
Fra : Krummen

Dato : 23-02-10 20:06

Citat
mor mener det smager af uld
Spørg lige mor om hun har smagt uld...Det har hun nok ikke, så hvorfra ved hun, at lammekød smager af uld?? Smager en ko af ruskind?? Eller en hest af galopkringler