/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
Hvordan låses celler i tabel i Word 2007
Fra : Brassovitski
Vist : 2775 gange
100 point
Dato : 23-02-10 13:46

Hejsan
Hvordan låser jeg en eller flere celler i en tabel i Word 2007?
Jeg har et skema der skal oprettes i word som tabel. I tabellen skal der være celler hvor brugeren kan lave input, og celler med overskrifter som ikke må kunne rettes, hvordan klarer jeg lige dette? Jeg har forsøgt at søge i Word hjælpr, men uden at have fundet noget.

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 23-02-10 13:51

Ubesvarede spørgsmål fra Brassovitski

Alle grupper side : 1 af 1

--------------------------------------------------------------------------------
# Dato Pnt Spørgsmål Gruppe

1 23-02-10 100 Hvordan låses celler i tabel i Word 2007 (0) MS-Office

2 17-02-10 200 Datoformat ændres ved brevfletning? (5) MS-Office

3 08-02-10 200 Kalender modul på hjemmeside? (1) Hjemme sider

4 19-12-09 100 Rugbrød-Franskbrød mugger hurtigere??? (4) Madlavning

5 11-12-09 200 Radio Button i Adobe LiveCycle Designer (0) Andet multimedie

--------------------------------------------------------------------------------
[1-5] af 5 side : 1 af 1

- du er ekspert i at annullere Brasso, så hvad med at lukke dine spørgsmål?

Kommentar
Fra : severino

Dato : 23-02-10 14:58

Sådan Stouenberg - vi må se at få ryddet op i disse unoder!

Desværre ser vi sådanne handlinger alt for tit, så nu må det snart høre op!

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 24-02-10 00:20

Måske du kan bruge værktøjslinien, "Formular"...

Har ikke 2007 - har 2003, men alligevel.

Hanne

Ps.
Husk, når du har fået et tilfredsstillende svar, at acceptere vedkommendes indlæg. På denne måde lukkes et spørgsmål.

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 24-02-10 00:21

Til Stouenberg
Citat
- du er ekspert i at annullere Brasso, så hvad med at lukke dine spørgsmål?

Den der bor i et glashus skal ikke kaste med sten vel?
Hvis du lige kigger lidt på din egen profil, så har du vist %vis flere Annullerede end besvarede spørgsmål, som jeg har. Så fej lige for egen dør først, og så hold lige snuden væk fra spørgsmål du ikke kan svare på, i stedet for at fylde tråden med lort.
Og severino, du burde da være klogere hva'? Jeg troede ellers at du var en af de seriøse brugere her på sitet, men alligevel hopper du på sådan noget´ævl som Stouenberg lukker ud.
Iøvrigt er der ikke et eneste af mine annullerede spørgsmål der har været et svar på som kunne fortjene pointene der er sat på.
Så hvis I ikke har noget fornuftigt til dette spørgsmål, så knyt.
Der er alt for manget tråde her på foraet, som er fyldt med smalltalk i stedet for svar på de stillede spørgsmål.

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 24-02-10 00:31

Hej Camillasmoster tak fo rpåmindelsen. Jeg lukker også normalt spørgsmål, når der er kommet et fornuftigt svar, og tak for dit bud på en løsning. Jeg har kigget lidt på funktionen 'formular', men beskrivelsen i hjælpen er lidt svær at tyde. Jeg synes det ser meget besværlig ud i den nye version. Jeg kender godt funktionen i Office 2003, hvor man kan få en række felter sat op på en liste som så udfyldes, og indholdet lægges i felter i et skema/dokument, men det virker ikke helt på samme måde i 2007.
Det kunne forresten da være en smart feature her på sitet, at man automatisk fik en påmindelse en gang i mellem, om de åbne spørgsmål man har liggende. Jeg må indrømme at jeg en gang imellem glemmer dem, når der ikke kommer noget response på dem.

Accepteret svar
Fra : Camillasmoster

Modtaget 100 point
Dato : 24-02-10 18:13

Jeg glemmer også meget nemt mine åbne spørgsmål, når der ikke er kommet noget brugbart svar. Så bliver de jo annulleret af KANDU.

Kan du evt. lave en tekst boks i feltet, og så låse den? Eller, eller, eller...

Du må lege med det - plejer jeg at gøre - stædig, til jeg får det til at virke!

Godkendelse af svar
Fra : Brassovitski

Dato : 27-02-10 17:07

Tak for svaret Camillasmoster. Du får pointene, da du er den eneste der er kommet med råd og tips til denne tråd.
Jeg har lagt samme spørgsmål på Eksperten.dk, og har fået forskellige løsninger fra brugeren 'supertekst', som arbejder med den slags professionelt, og som jeg ser det er det meget besværligt i Word 2007, at lave tabeller/formularer, der kan bruges til noget fornuftigt, uden at man er ekspert i VBA-programmereing.

De løsninger han har ridset op er kort:
1. Lægge et 'billede' af formularen på siden. Lægge felter ind over billedet. lægge en macro i hvert felt der springer til næste felt.
2. Lave en Userform i VBA, hvor felterne på samme måde lægges oven på et 'billede' af formularen/Skemaet, dette indebærer så efterfølgende at der skal generes et dokument, hvor felter, labels til felter osv. lægges ind.
Alt i alt synes jeg det er noget besværlig. Så jeg har nu bestilt en bog om formularer i Word på biblioteket, så må jeg jo se om det er noget der kan læres.

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 27-02-10 17:54

Jeg takker, Brassovitski - hvad med at prøve det inde i Excell?

Dér har jeg ikke prøvet - endnu he he.....