/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Kopiering af filer
Fra : ronald01
Vist : 594 gange
25 point
Dato : 23-02-10 09:41

Hej.

Jeg skal have instaleret Windows 7 og skal derfor have kopieret alle mine filer til min eksterne harddisk.
Hvordan gør jeg det og hvordan gør jeg det nemmest ?

Hilsen Ronald

Kommentar
Fra : axelbjarne

Dato : 23-02-10 10:19

Du må have et program til din eksterne harddisk. Ellers skal du hente et program på nettet, eksempelvis Paragon.

http://www.paragon-software.com/home/db-express/download.html

mvh.
axelbjarne

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 23-02-10 10:42

Hvordan installere du 7 på maskinen, er det en opgrade eller en ren installation?

Kommentar
Fra : marc43

Dato : 23-02-10 12:56

Hvis de ligger i det samme bibliotek så er det jo bare at trække biblioteket fra det ene drev til det andet i stifinder (explorer).

Kommentar
Fra : stone47

Dato : 23-02-10 13:41

windows 7 opretter selv et biblotek windows old her kan du hente det du mangler.
har ikke selv lavet øvelsen, men nogen skrev om de den anden dag jeg prøver lige at finde det.
hilsen Steen

Kommentar
Fra : McBobo

Dato : 23-02-10 22:21

Det nemmeste er at markere og trække alle filer du ønsker kopiers over på din ekstern harddisk..
Åben din ekstern harddisk, så mappen ligger nede i værktøjslinen og træk den mappe eller filer du ønsker kopier over i den ekstern mappe/harddisk...

Kommentar
Fra : Asbjørn2

Dato : 23-02-10 22:59

Citat
og skal derfor have kopieret alle mine filer til min eksterne harddisk

Først og fremmest, så velkommen på KANDU
Jeg regner med at du mener alle dine EGNE filer som excel regneark, word breve, konvolutetiketter, billeder m.m som du selv har lavet og gemt, eller fået tilsendt, og som du gerne vil gemme i samme læsbare udgave som du har nu.
I bekræftende fald, så er her hjælp at hente, da jeg så sent som i formiddags gjorde det samme.
Jeg kører XP.
Min externe harddisk ligner en mindre bibel, hedder noget som "My Book" fra Western corp., og er tilsluttet over en strømforsyning og et USB stik. Den er vist på 500 GB, og i forvejen er der flere 1/1 back up som er lagt på over et program (paragoon), men der var ca. et par hundrede GB friplads tilbage da jeg begyndte. Harddisken ses under "Min computer" som My Book under USB drev J.
ALLE mine egne filer ligger under C://Dokumenter, såvel mapper som undermapper, billeder, tegninger,breve og alt muligt andet.
Opret først en mappe på den externe harddisk, og omdøb den (f.eks Dokumenter 23-2-2010)
Jeg gik så ind under C://dokumenter/højreklik/send til/My Book under J/Dokumenter 23-2-2010
Jeg tog ud og handle, og da jeg kom hjem nogle timer senere, var kopieringen færdig.
Fordelen er, at alle dine filer og mapper er opbygget som på den "Gamle" harddisk og ligger de samme steder - det er derfor nemt at finde de samme filer igen, og de kan læses direkte uden at skulle køres over et andet program. Laver du rettelser / udvidelser, så er det bare at gemme som om det var en USB pen.
Håber dette kunne bruges - god fornøjelse.