/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Acer Aspire M1641 og Vista!
Fra : axelbjarne
Vist : 1091 gange
100 point
Dato : 22-02-10 08:54

Når jeg vil installere Vista på en anden harddisk, vil den i begyndelsen af installationen have drivere, for at jeg kan komme videre med installtionen af Vista x64. Hvilke drivere der er tale om, ved jeg ikke, derfor er det jo svært at komme videre...det er mig lidt af en gåde.

mvh.
axelbjarne

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 22-02-10 11:17

Du behøver ikke installere nogen drivere, men det anbefales at man installere matrix storage manager driver under windows installation, den driver kan du finde på den cd du burde ha' modtaget sammen med computeren og ellers på acer's hjemmeside.

Kommentar
Fra : old_dane

Dato : 22-02-10 11:18

det er vel driver til din harddisk, du finder den på den skive der hører til dit bundkort
mvh Erik

Kommentar
Fra : axelbjarne

Dato : 22-02-10 13:24

Der fulgte ikke CD'er med til bundkortet. Er det driver til chipset jeg skal downloade eller?

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 22-02-10 16:02

Ja det er det.

Kommentar
Fra : axelbjarne

Dato : 22-02-10 16:47

Det virker ikke, når jeg downloader herfra:

http://downloadcenter.intel.com/confirm.aspx?httpDown=http://downloadmirror.intel.com/17882/eng/IATA89ENU.exe&agr=&ProductID=&DwnldId=17882&strOSs=&OSFullName=&lang=eng

Brænder det på en DVD, og sætter den i, når Windows Vista 64, beder om drivere til den nye harddisk. Så jeg er ikke kommet meget videre....

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 22-02-10 21:51

Ikke for noget, men hvorfor henter du ikke drivere fra Acers hjemmeside vælg Chipset under Windows Vista 64: http://support.acer-euro.com/drivers/desktop/aspire_m5641.html

Accepteret svar
Fra : old_dane

Modtaget 100 point
Dato : 23-02-10 16:08

det er en sata driver du skal bruge og du skal sørge for at det er en til din maskine mvh erik

Kommentar
Fra : axelbjarne

Dato : 23-02-10 17:42

Så nu har jeg efterhånden afprøvet det som I har skrevet. Hentet fra Acer's hjemmeside - drivere til SATA disk, driver til ChipSet, men intet af det hjælper.

Når jeg får muligheden for at gennemse, kan jeg eksempelvis ikke se hverken DVD-drev eller harddisk - har nu aldrig haft den store tiltro til Vista, og det har jeg da fået bekræftet i stor grad.

Laver jeg en sfc /scannow, beder den ikke om en DVD, på trods af, at når scanningen er færdig, kommer den med fejlmelding om at nogle systemfiler ikke kan repareres - en gang hash og nøgler.

Kommentar
Fra : axelbjarne

Dato : 23-02-10 19:00

Men tak for hjælpen...er gået over på XP, så kan Føtex få den at danse med, 2 års garanti, til sidst kom der ikke andet end blå skærm...harddisken var måske i udu....

mvh.
axelbjarne

Godkendelse af svar
Fra : axelbjarne

Dato : 23-02-10 19:02

Tak for svaret old_dane.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 23-02-10 19:02

hvilken blå skærm? Er stop kode 0x0000007B?