/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Troværdighed!
Fra : Cathcart
Vist : 817 gange
100 point
Dato : 22-02-10 01:01

Nedenstående er et citat fra en Kandubruger. Hvem denne bruger er, er helt lige meget i denne sammenhæng, men citatet er grundlaget for en mulig debat om troværdigheden af brugeres indlæg i de nævnte fora i citatet.
Citat
I Smalltalk, Religion og Politik er jeg bare ude på at lave rav i andedammen mere skal i ikke lægge i det, min personlige holdning bliver ALDRIG lagt frem på internettet

Har jeg totalt misforstået noget vedr. indlæg i de nævnte fora, når jeg "udleverer" mine personlige holdninger, hver gang jeg putter et indlæg ind i en tråd, uanset om det drejer sig om svar på spørgsmål eller almindelig debat?

Dette mener jeg er nødvendigt at gøre, for at være troværdig.

Mvh Chris

Accepteret svar
Fra : Majormajor

Modtaget 110 point
Dato : 22-02-10 01:53

Er det overhovedet muligt at udtale sig om noget, uden at det er personligt ????????

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 22-02-10 10:50

Jeg vil også sige at når vi udtaler og på skrift, så er det da min mening jeg giver udtryk for, og ikke andres. Hvorfor dog lave rav i en seriøs debat? Det synes jeg er tarveligt.

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 22-02-10 15:33

Man kan jo godt være ueninge på en pæn måde.....

En provokation kan være "nødvendig".
Men hvis der provokeres konstant - bare for sjov og ballade, mister provokatøren de andre brugeres tillid.

Diskuterer man for diskussionens skyld eller er for et seriøst emne......

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 22-02-10 17:45

Det er svært at diskutere på skrift.

Misforståelser opstår meget nemt, da vi hver især tolker teksten forskelligt.

Kommentar
Fra : Majormajor

Dato : 22-02-10 18:54

Kære Hanne.
Citat
Misforståelser opstår meget nemt

Og de kan da rettes, hvis vi giver hinanden tid, og også er ærlige med vores svar i indlæggene!

Hilsen Kirstine.

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 22-02-10 19:12

Nemmerlig, Kirstine

Kommentar
Fra : Asbjørn2

Dato : 22-02-10 21:55

Citat
Hvorfor dog lave rav i en seriøs debat? Det synes jeg er tarveligt.

Enig granner01

Kommentar
Fra : malmin

Dato : 22-02-10 21:58

Hvis den person kun er ude på at lave rav i andedammen, håber jeg virkeligt at vedkommende gør opmærksomt på det, inden kommentaren bliver skrevet, så vi andre kan gå let hen over profilens indput. For når man ved det på forhånd, bliver tråden ikke ødelagt af meningsløse diskussioner - men formålet var jo at lave rav i tingene Det må kaldes dårlig opdragelse. Jeg håber ikke at vedkommende er sådan i det virkelige liv - men desværre møder man ind imellem sådanne mennesker!

Hvad er formålet med at skrive noget man ikke mener - det ligner næsten noget en løgner kan finde på!! Og hvis profilen ikke skriver det han mener, må det da blive noget rod, og han kommer på et tidspunkt til at modsige sig selv - og vil hurtigt fremstå som utroværdig, men det er måske dejligt barnligt, for den kære profil, at være sådan

En god seriøs debat, med forskellige meninger er spændende, ihvertfald når man mener det man skriver.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 23-02-10 00:32

Jeg kan godt lide vores mere seriøse tråde her på Kandu, læse alle indlæg fra velmenende mennesker som har deres mening og står ved den. Man bliver klogere hele tiden. Og mange gange kan et svar give stof til eftertanke. Men sikke meget man kan lære af de tråde, og hvor er det dejlige at lære folk at kende på den måde.

Kommentar
Fra : Asbjørn2

Dato : 23-02-10 01:34

Enig granner01

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 23-02-10 14:42

Ditto her, granner01

Kommentar
Fra : Cathcart

Dato : 23-02-10 17:15

Også ditto her, Granner

Kommentar
Fra : Cathcart

Dato : 24-02-10 23:39

Citat
En god seriøs debat, med forskellige meninger er spændende, ihvertfald når man mener det man skriver.

Det er rigtigt, men nok lidt umuligt her på Kandu. For der kom ikke så meget debat i denne tråd. Måske emnet er for nærgående .

Så den lukkes og slukkes nu. Og citatudtaleren kan være glad for, at jeg ikke er af samme type som denne. Det er nemlig med stor omhu og respekt for den gode tone på Kandu, at jeg har undladt at nævne brugernavnet.

Mvh Chris og til de få deltagere.

Godkendelse af svar
Fra : Cathcart

Dato : 24-02-10 23:42

Tak for svaret Majormajor. Og mit svar på dit sp. er NEJ DA, men

Mvh Chris

Kommentar
Fra : Majormajor

Dato : 26-02-10 00:32

Velbekomme .

Men ups da. Jeg har lige skrevet sådan om dig og mænd i almindelighed:
Citat
Og til ham Chris: Mænd altså. Nogen af dem - temmelig mange - har sq livremmen spændt oven over deres små hoveder.

Og det er seriøst personligt ment, og jeg mente også det hovede, I har på halsen .

Hilsen Kirstine . Og nat nat