/ Forside/ Teknologi / Hardware / Lydkort / Spørgsmål
10  Sunowich 657
Ingen lyd på HP 510
Fra : vedikkealt
Vist : 1513 gange
100 point
Dato : 21-02-10 15:35

Hej med jer

Jeg har lige fået Win 7 på min PC - HP 510.

Men lyden er væk.

Jeg har prøvet at hente et søgeprogram der skulle kigge min PC igennem for manglende drivere og opdateringer, men der kom intet frem om lyd / audio.

Jeg har søgt på HP´s egen hjemmeside...som desværre mest er Engelsk

En kollega fandt denne

http://h20000.www2.hp.com/bizsupport/TechSupport/SoftwareIndex.jsp?lang=en&cc=dk&prodNameId=3957664&prodTypeId=321957&prodSeriesId=3957663&swLang=13&taskId=135&swEnvOID=4052#113165

Men det gjorde heller ingen forskel...

Så nu ved jeg ikke lige hvad jeg skal prøve.

Venlig hilsen vedikkealt

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 21-02-10 15:50

http://h20000.www2.hp.com/bizsupport/TechSupport/SoftwareDescription.jsp?lang=en&cc=dk&prodTypeId=321957&prodSeriesId=3957663&prodNameId=3957664&swEnvOID=4052&swLang=13&mode=2&taskId=135&swItem=ob-77520-1

Det er vel denne du har hentet og installeret for den er til Win 7.
Har du kigget i din egenskaber for lydkort, måske lyden er slået fra (Mute) Det kan du se i Kontrolpanelet. Klik på Hardware og Lyd og du kan lege lidt med indstillingerne

Kommentar
Fra : JegCain

Dato : 21-02-10 15:55

Du skriver : Jeg har søgt på HP´s egen hjemmeside...som desværre mest er Engelsk
Du kan indstalere Google oversæt som så automatisk vil oversætte for dig

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 21-02-10 15:59

Jeg vil fraråde at bruge Google oversæt til en sådan side, det blir nemt rent volapyk..

Kommentar
Fra : JegCain

Dato : 21-02-10 15:59
Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 21-02-10 16:17

Man behøver jo ikke installere Google Translate, men blot klikke på (oversæt denne side) ud for linket google har fundet

Jeg ved godt det let bliver lidt volapyk, men alligevel er det forståeligt

Kommentar
Fra : vedikkealt

Dato : 21-02-10 21:41

Desværre....

Den rigtige løsning er ikke kommet endnu, jeg har også søgt på Microsoft efter en driver - fortsat uden et godt resultat.

Så er lige nu på bar bund....

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 21-02-10 23:07

Bare et forslag som hjalp på min XP da jeg havde problemer med lyden, gå til Enhedshåndtering og find lydkortet, højre klik og vælg Fjern det sletter din nuværende uvirksomme lyddriver og efter en genstart finder Windows måske en driver som virker, det løste mit problem og hos dig kan det jo ikke blive værre af at forsøge

Kommentar
Fra : vedikkealt

Dato : 22-02-10 20:08

Hej o.v.n.

Nu har jeg slettet disse drivere, og maskinen leder ikke efter andre, når jeg forsøger at afspille.

Når jeg holder musen hen over ikonet med højtaleren skriver den...

Der er ikke installeret en lydoutputenhed.

Og så har jeg ellers afprøvet...hvad jeg vil kalde...for alverdens muligheder.

Uden resultat...

Bedste hilsner fra vedikkealt

Accepteret svar
Fra : Fijala

Modtaget 100 point
Dato : 22-02-10 20:17

I enhedshåndtering kan du nu gå ind og finde dit lydkort. Der er et gult spørgsmåls tegn ud for. Dobbelt klik på det og vælg fanen Driver. Nu vælger du Opdater driver; sær hak i internet eller hvad det lige hedder. Hvis der ikke findes en driver kan du vælge at installere manuelt. Samme måde ind og denne gang vælger du den anden mulighed. Du har jo hentet den driver fra linket tidligere i denne tråd. Klik dig frem til hvor du har gemt den og lad den installere den. Genstart og se om det virker

Kommentar
Fra : vedikkealt

Dato : 22-02-10 21:40

# Fijala

Jeg har fjernet de 2 drivere fra enhedshåndtering, hvor der ganske rigtigt var en gul "klat" på.

Jeg har fundet driveren fra linket tidligere i denne tråd...og så skriver den ved install....

Den detekterede hardware understøttes ikke af denne IDT-softwarepakke....

Installationen vil blive afbrudt.

Mon det hjælper hvis jeg søger på selve lydkortets navn....??? og hvor finder jeg det navn...?

Bedste hilsner fra vedikkealt

PS. Det er som om at selve hardwaren ikke eksisterer.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 22-02-10 22:18

Citat
Det er som om at selve hardwaren ikke eksisterer
det er selvfølgelig en mulighed at lydkortet er gået til de evige komponent marker, men det er usandsynligt at det skulle ske samtidig med at du fik et ny Windows 7 installeret.
Citat
Den detekterede hardware understøttes ikke af denne IDT-softwarepakke.
du forsøger at installere en forkert driver og systemet afviser den (men det har du sikkert gættet)

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 22-02-10 22:27

Windows 7 har det som Vista, du skal højre klikke på installations filen og klikke på Kør som administrator, driveren hedder sp45137.exe (27 MB) og skal kunne bruges på din bærbare HP 510

Kommentar
Fra : vedikkealt

Dato : 23-02-10 07:14

# o.v.n.

Jeg må prøve i morgen igen.

I dag har jeg ikke tid, skal til fødselsdag med min mor, hun bliver 93, og stadig fræk som en slagterhund...

Kommentar
Fra : vedikkealt

Dato : 25-02-10 07:15

Hej o.v.n.

INTET virker....

Jeg har kørt som administrator.....

Jeg har slettet og genistalleret...

Jeg har.... jeg har ... jeg har .... jeg har .... dælme også brugt nogle timer på det....

Men "koden" er ikke knækket endnu...

Så enten er jeg en større AMATØR...end jeg selv tror...

Eller også.....JA...jeg ved det fandme snart ikke...

Godkendelse af svar
Fra : vedikkealt

Dato : 27-02-10 22:42

Tak for svaret Fijala.

Der er stadig ingen lyd på min PC, selv med din gode deltagelse...

Uanset hvad, så fortæller maskinen mig at der ikke er installeret et Enhedsdriverprogram.

Så det havde nok været nemmere med en ny PC.

Bedste hilsner fra vedikkealt

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 27-02-10 22:45

Ud med Vista og ind med Ubuntu, så kører det
http://www.ubuntu.com/getubuntu/download