/ Forside/ Karriere / Erhverv / Jura / Spørgsmål
10  jakjoe 2566
Privatleasing af bil
Fra : o0nellie0o
Vist : 758 gange
100 point
Dato : 20-02-10 21:52

Hej

Har en større gæld og kan derfor ikke eje en bil ell andet for den sags skyld...
Vil nu gerne have en bil - men kan jo ikke eje en i mit navn...
Kan man privatlease en bil med sikkerhed uden at kreditorene kan røre den?
Ville gerne undgå at skulle bede familie om hjælp til at de skulle stå på en evt bil, som vi ejede - og tænkte at leasing måske var en ide... Men kan ikke finde noget om regler for hvem der må og kan lease...

Nogle herinde som kan hjælpe?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 20-02-10 21:59

Citat
Kan man privatlease en bil med sikkerhed uden at kreditorene kan røre den?

Sagtens, men det er IKKE der dit problem ligger....

Der er simpelthen INGEN der vil lease dig en bil hvis din økonomi ikke er iorden

Kommentar
Fra : o0nellie0o

Dato : 20-02-10 22:09

Her er det så bare at vi kender en som også ligesom os sidder i en kedelig situation og som har dobbelt så meget gæld som os - og han har netop leaset en bil hos fleegaard....

Er der ingen steder hvor man kan læse om deres leasing regler og betingelser??

Accepteret svar
Fra : piaskov

Modtaget 60 point
Dato : 20-02-10 22:12
Kommentar
Fra : refi

Dato : 20-02-10 22:19

Det er IKKE et spørgsmål om gældens størrelse, men din betalingsformåen og evt. registreringer....

Hvis dine kreditorer er derude hvor de vil tage dine ejendele er du med garanti registreret.....

Kommentar
Fra : o0nellie0o

Dato : 20-02-10 22:25

Korrekt refi - men det er ham vi kender jo også...

Godkendelse af svar
Fra : o0nellie0o

Dato : 20-02-10 22:28

Tak for svaret piaskov.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 20-02-10 22:32

Citat
men det er ham vi kender jo også...

Så er Fleggaard sgu dummere end jeg troede

Kommentar
Fra : o0nellie0o

Dato : 20-02-10 22:35

Hmm muligt...

Nå blev ikke meget klogere... Må vist ringe lidt rundt og forhører.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 20-02-10 22:41

Prøv nu og tænk dig lidt om

Der er da INGEN der smider penge efter en dårlig betaler

Kommentar
Fra : o0nellie0o

Dato : 20-02-10 23:00

Refi

Hvem taler om at smide penge efter mig??
Jeg spørger i en pæn tone om nogle kender reglerne da jeg ikke ønsker at tigge om hjælp fra familie om at låne deres navn på registerings attest.
Vi har en smule penge som ikke figurere nogle som helst steder og de penge ville vi så bruge som start kapital til en leasing....
Vores økonomiske situation er bestemt ikke selvforskyldt - da den ene part af familien fik en grim arbejdsskade og er ikke arbejdsdygtig. Vi er muligt dårlige betaler - selvom vi afdrager på lån og håber at en gældssanering går igennem - men har aldrig skyldt penge til nogle andre end på vores hus som vi nu har gæld fra og vi har altid betalt vores ting til tiden - så spar mig for de bemærkninger OK!!
Ønsker eller kan du ikke svare på spørgsmålene så lad være....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 21-02-10 11:11

Citat
Hvem taler om at smide penge efter mig??

Det gør jeg og det gør firmaet hvor du leaser fra...

Det har INTET med din person at gøre, men betyder at har man sat sig i en situation, forskyldt eller uforskyldt, hvor man ikke længere kan klare sine betalinger, ja så lukker KASSEN.

Uanset HVOR du har penge fra og hvor du har gemt dem, så er det stadig leasingfirmaet der UDLEVERER en bil til en værdi STØRRE end det du betaler...

Det er at smide penge efter folk.

At "nogen" så måske tager chancen pga. specielle forhold eller at de ikke har fået de rigtige oplysninger, er en helt anden historie......

Som nævnt tidligere har det INTET at gøre med HVAD du skylder væk, men hvordan du "takler" det....

Og det er tilsyneladende ved at "løbe" fra det.......