/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
spore ipadresse
Fra : sommers58
Vist : 663 gange
31 point
Dato : 20-02-10 18:45

Da jeg har modtaget en del personlige ubehaglige mail hvor jeg ved det er samme person der bare bruger forskellige navne og email kan jeg på en eller anden måde spore personen ud fra den mail jeg modtog fra personen og hvordan???

Kommentar
Fra : tararam

Dato : 20-02-10 18:51

Du kan aldrig få den nøjagtige adresse, kun ca.

prøv her.
http://cqcounter.com/whois/

Kommentar
Fra : tararam

Dato : 20-02-10 18:53

uhhh, eller denne

http://whois.domaintools.com/

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 20-02-10 18:54

http://www.geobytes.com/IpLocator.htm?GetLocation
Denne giver vist det samme..
vh Ben

Kommentar
Fra : tararam

Dato : 20-02-10 18:56

Jeg glemte at det vist ikke er alle email programmer hvor du kan se afsenders ipadresse i detaljer, men outlook og Gmail, der kan du

Kommentar
Fra : sommers58

Dato : 20-02-10 18:58

hvordan finder jeg ejeren af adressen når jeg sætter emailadressen ind kommer det frem at det er google???

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 20-02-10 19:05

du kan ikke sætte mail adressen ind...

Du skal sætte IP adressen ind....

Hvem der har mail adressen, kan du formentlig ikke finde ud af med mindre personen har lagt oplysnnger om sig selv på nettet.

vh Ben

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 20-02-10 19:13

Du kan ikke finde frem til vedkommende der sender dig mail. De eneste der vil have en mulighed er Politiet og det skal være meget alvorligt før de tager sig af det. Så glem det og spær de adresser som bruges.

Kommentar
Fra : brorteil

Dato : 20-02-10 19:33

Det er sikkert en af de ubehagelige kandutter.

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 20-02-10 19:58

Citat
Du kan ikke finde frem til vedkommende der sender dig mail

Det er så ikke helt sandt, det kan faktisk i nogle tilfælde lade sig gøre.

men tilbage til dit problem, du skal ikke bruge email-adr. der står som afsender, du skal derimod læse mailheaderen, der står info om hvor mailen kommer fra

er du heldig står der måske ovenikøbet en computer du kender i recieved-from

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 20-02-10 20:07

Jeg har før talt med en person, som når han modtog spam, - så retunerede han filer med virus retur.
Var det en ide?

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 20-02-10 20:11

det er en dårlig idé og så er det ulovligt, de fleste der sender spam sender med falsk afsender og det kan gå ud over uskyldige

Kommentar
Fra : sommers58

Dato : 20-02-10 22:44

jeg takker jer alle for svarene

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 21-02-10 00:20

Du er ny på Kandu, - så husk at afslutte spørgsmålet.

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 21-02-10 00:49

@ stilkene: Medlemsdato : 19-07-2008
hvor længe kan man kalde folk for nye på kandu?

Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 31 point
Dato : 21-02-10 07:43

Hvis du finder at email'ene du får tilsendt er på kant med loven, så politiananmelder du pågældende email-adresse.

Det kan du evt. gøre her: http://www.politi.dk/

...eller på din lokale politistation.

..og lad så dem om at tage affære. Det er det vi har politiet til

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 21-02-10 07:44

OK, men jeg så bare meget lidt deltagelse. Sorry.

Godkendelse af svar
Fra : sommers58

Dato : 21-02-10 09:44

Tak for svaret molokyle.

Kommentar
Fra : sommers58

Dato : 21-02-10 09:45

undskyld jeg mente jeg havde lukket spørgsmålet, da jeg havde givet point en gang er det så lukket nu???

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 21-02-10 09:52

Folk kan blive ved med at skrive :)