/ Forside/ Interesser / Fritid / Film / Spørgsmål
10  granner01 2400
Navn på Tegnefilm.
Fra : Lassekh
Vist : 3284 gange
10 point
Dato : 20-02-10 16:22

Hej alle.

Da jeg var minder var jeg meget fasineret af en kinesisk/japansk tegnefilm som min far havde lejet på vhs. Men har glemt hvad den hedder.

Filmen:
Jeg mener hovedpersonen hedder Coco/Koko. Og så havde han en spyd som hed Astra-spyddet. Det forgik udde i rummet. Han havde bla. en makker som hed noget med Hakka, og han kavde en kæde som sjovt nok hed hakkakæden. og han kunne dreje på noget på kan mave så han ringede efter hans rumskib. Plus de havde en makker mere som jeg ikke rigtig kan huske hvad hedder/gjorde i filmen.
De skulle vist redde en prinsesse fra en isdronning ud i rummet.

Det er sådan nogle af de husker. ( kan også være det er forkert nogle af dem) Vil skyde på det var omkring 1984-1986 jeg så dem.

Håber i kan hjælpe mig.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 20-02-10 16:53

I hvilket årti var du barn? Det kan hjælpe til at finde filmen. For det er ikke abekongen du taler om?

Kommentar
Fra : Lassekh

Dato : 20-02-10 17:20

jeg er født i 1980. Det er ikke, ellers den udemærket, abekongen. Som jeg i øvrigt syntes DR snart skulle ta og genudsende. Og den legendariske stemme/fortæller Poul Dissing.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 20-02-10 18:33

Så er du født nogle år efter mine børn, men jeg skal se om jeg kan finde den, for vi har altid set tegnefilm.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 20-02-10 21:14
Kommentar
Fra : Lassekh

Dato : 21-02-10 00:51

Granner1: Tak for din indsats endtil videre. Men har kigget dem igennem men kunne ikke genkende nogle af dem.

Kommentar
Fra : jqb

Dato : 21-02-10 09:41

Jeg tror det kunne være denne her: http://en.wikipedia.org/wiki/Starzinger.

Accepteret svar
Fra : jqb

Modtaget 10 point
Dato : 21-02-10 09:42

Ups. Punktummet kom med i linket - her er adressen uden: http://en.wikipedia.org/wiki/Starzinger

Kommentar
Fra : Lassekh

Dato : 21-02-10 09:48

Det er lige præcis den jeg har let efter så længe.... 1000 tak jqb.

Kender du tegnefilmen siden du lige vidste hvad det var for en?

Godkendelse af svar
Fra : Lassekh

Dato : 21-02-10 09:49

Tak for svaret jqb.

Kommentar
Fra : jqb

Dato : 21-02-10 15:41

Nej. Jeg har aldrig hørt om den. Jeg googlede.