/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Macbook vs. Aspire Timeline 5810TG
Fra : bpedersen
Vist : 610 gange
100 point
Dato : 20-02-10 15:56

Hej. min gammel bærbar der er ved at stille skoene.

Jeg har derfor været ud og kigge lidt på ny bærbar.

Min valg er faldet på overståene.

Jeg har nogle krav.
Den skal gerne være mellem 13-5 tomer skærm
God batteri tid 5-9 timer.
Den må gerne være tynd.

Max. pris ca 9000 kr.
Jeg skal bruge den til lidt af hver, men ikke som spillemaskine.

Jeg er lidt i tvivl om jeg ville kunne vænne mig til Apple's styresystem.

Køre det bedre end Windows 7?
Hvad med programmer kan jeg installer alt?

Hvad ville i vælge.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 20-02-10 16:07

Du kan IKKE installere nogen Windows programmer på en Mac, medmindre du OGSÅ installerer Windows på den, så der er den første begrænsning.

Kommentar
Fra : bpedersen

Dato : 20-02-10 16:23

Hvordan er det så med kvaliteten på sådan en macbook pro i forhold til acer.

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 20-02-10 16:27

Jeg skiftede til Mac for et halvt år siden ca.

Det er uden tvivl den bedste beslutning jeg nogensinde har truffet, det er sandt at det kræver en smule tilvænning, men det går hurtgt, og så er der altså nogle features som er fuldstændig uvurderlige når man først har lært dem at kende.

Det er sandt, at ikke alle programmer laves i en Mac version, og der er da også et par stykker jeg selv måtte undvære, men jeg har nu installeret en Windows partition på min harddisk, og der har jeg så installeret de programmer jeg ikek kan få til Mac.

Ved den lejlighed fandt jeg så også ud af, at Windows kører væsentligt bedre på min Mac end på en PC med tilsvarende specifikationer

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 20-02-10 16:29

Regn med at en Mac har en væsentligt længere levetid end en PC, den bliver simpelthen ikke lige så hurtigt "forældet" og langsom.

Og så er batteritiden på de nye Macbooks jo mange gange bedre end på PC.

En af mine venner har i forgårs præsteret at arbejde på sin maskine i over 7 timer uden strømtilførsel

Kommentar
Fra : bpedersen

Dato : 20-02-10 17:02

Hvis jeg kunne tænke mig at installer Windows på et tidspunkt er det så nok hvis jeg vælger denne model:
http://www.elgiganten.dk/product/pc-hardware/apple/macbooks/MACBPMB990DKA/apple-macbook-pro

Accepteret svar
Fra : Kortoververden

Modtaget 50 point
Dato : 28-02-10 11:14

Det kan du sagtens

Godkendelse af svar
Fra : bpedersen

Dato : 12-03-10 20:01

Tak for svaret Kortoververden.