/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
MIni pc som media center
Fra : Fijala
Vist : 1004 gange
300 point
Dato : 20-02-10 14:34

Jeg har fået fingre i et par mini pcer hvor jeg på den ene har installeret Win 7 Pro. Det er meningen den skal bruges som media center under fjernsynet i stuen. Alt fungere perfekt og jeg skal lige have funden den rigtige fjernbetjening (til pengene ). Nu vil jeg jo så gerne have Win 7 til at sarte op så det er Windows Media Center, der som standard starter op og ikke Win 7.

Kan man det og hvordan ??

Accepteret svar
Fra : EXTERMINATOR

Modtaget 300 point
Dato : 20-02-10 15:38

start mediecenter
gå i indstillinger
start og vinduesfunktion
hak i: start mediecenter når windows starter

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 20-02-10 15:40

glemte lige at sige: tryk på gem, men det havde du jo nok fundet ud af selv

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 20-02-10 16:18

For sulan da er det så let. Jeg må indrømme at jeg faktisk aldrig rigtig har brugt WMC men nu vil jeg så pludselig. Indrømmet så har jeg endog heller ikkegjort noget for at finde ud af det.

Tak for det

Godkendelse af svar
Fra : Fijala

Dato : 20-02-10 16:18

Tak for svaret EXTERMINATOR.

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 20-02-10 16:23

var så lidt, WMC er faktisk et fremragende program.

Kommentar
Fra : stone47

Dato : 20-02-10 17:58

hej Fijala
selvfølgelig fik du svaret, jeg havde selv det samme spørgsmål så tak for det.
men til det med windows media center. Brugte selv en HP med Vista til dette. Når det kørte var det ok, men indtil alt var klar ok netdiske synkroniseret, gik der ca 15 minuter, ubrugeligt. Selvfølgelig er det meget bedre med win7, som jeg har her og sætter stor pris på. Bruger nu en WGLITE som media center. Den som ham fra "so ein ding" reklamerede for, det er en linux ting knap så fancy som windows media center, men den er klar under 30 sec.
hilsen Steen

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 20-02-10 18:13

Citat
Brugte selv en HP med Vista

to fejl:
1. vista er sq for sløvt til mediecenter
2. en del hp maskiner har et "anstrengt" forhold til opstart på vista.

har aldrig gidet finde ud af præcis hvilken process det drejer sig om men gætter på noget HP update
På nogle hpmaskiner kan man ikke lave andet end lægge 7 kabale eller browse kandu.dk de første 10-15 minutter. Hvis man sætter den til at arbejde går den helt i baglås

WGLITE ???? googlede det, kan ikke lige finde noget

Kommentar
Fra : stone47

Dato : 20-02-10 18:29

ok finder lige et ordentlig link til dig:
http://www.wdc.com/en/products/Products.asp?DriveID=735
her er den hilsen Steen

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 20-02-10 19:16

Hvordan i alverden fik du det til WGLITE

har lige kigget, det er jo slet ikke et mediecenter, kun en medieplayer.

den kan jo ikke engang optage, kun afspille.
den kræver en pc i den anden ende for at have noget at afspille, så kan man jo lige så godt springe den over, mit tv har netværk indbyget og kan streame direkte fra min pc

ja jeg ved godt at man kan sætte en usbdisk i den og afspille derfra, men det samme kan mit tv

konklusion: et overflødigt stykke strømslugende legetøj (eller er der noget jeg overser)

Kommentar
Fra : stone47

Dato : 20-02-10 19:32

ok ok selvfølgelig er der en vis forskel.
Dennne læser alle billeder og alle videoer her på mit net, og ser alle diske og PCer. Serveren i kælderen ubuntu kører samba og er med i dette. Du har da ret den kan ikke optage direkte fra tv.
Min erfaring er at til tider, må vi skære et lag af, da nok 80% af menneskene ikke finder ud af at bruge det de har købt. Selv har jeg lige brugt en uge på at køre gamle smalfilm ind på den disk tilsluttet WG dimsen Hej Hej. Det var en Dazzle100 dims efter en uge var den brændt af, har skrevet om dette på facebook. Nok for nu Hej Hej
hilsen Steen
Stone47