/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / Andre operativsystemer / Spørgsmål
10  miritdk 585
Chrome OS?
Fra : histogram
Vist : 757 gange
60 point
Dato : 20-02-10 12:15

Jeg er lidt forvirret. Syntes ikke jeg helt ved hvad der kommer til at ske med Googles styresystem.

1. Bliver det kun til netbboks eller kommer det også til almindelige bærbare?

2. Hvorfor er jeg igang med at downloade den allerede nu? Er det en udgave ala Ubuntu som ikke kan bruges på netbooks? Eller er det det fordi folk venter på preinstallerede udgaver af det på nye PCer?

Jeg er slet ikke med.

Kommentar
Fra : brorteil

Dato : 20-02-10 12:16

google har ikke noget styresystem

Kommentar
Fra : histogram

Dato : 20-02-10 12:18

Jo det har de. Slå det op.

Kommentar
Fra : brorteil

Dato : 20-02-10 12:18

nej

Kommentar
Fra : histogram

Dato : 20-02-10 12:19

Jeg er ved at hente det herfra:

http://getchrome.eu/download.php

Kommentar
Fra : brorteil

Dato : 20-02-10 12:19

det er IKKE et styresystem

Kommentar
Fra : histogram

Dato : 20-02-10 12:20

Brorteil:
Er du sød ikke at ødelægge min tråd?

Det hedder Chrome OS. Lav lidt research selv.

Kommentar
Fra : brorteil

Dato : 20-02-10 12:20

du er squ for dum

Kommentar
Fra : histogram

Dato : 20-02-10 12:23

Jeg syntes ellers du er dejlig. Jeg tænder på dig.

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 70 point
Dato : 20-02-10 12:31

Crome er ikke et styresystem som vi plejer at definere begrebet, det er nærmere en samling værktøjer til tjenester i Google universet, du kan vist ikke gemme noget på computeren mere, alt foregår "i skyen" altså online, ingen private billeder eller dokumenter, alt ligger på Googles servere, er det det du ønsker?

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 20-02-10 12:31

1. det behøver nu ikke være en bærbar

2. "Hvorfor er jeg igang med at downloade den allerede nu?" ja undskyld, men vi kan da ikke svare på hvorfor du er veed at hente den?!!?!?!?!?!??!??!???!!!???!??!?!?!!!??!?!?!

Kommentar
Fra : histogram

Dato : 20-02-10 12:39

Hej o.v.n

Men det er vel noget man kan bruge uden andre styresystemer overhovedet?
Eller var det det brorteil prøvede at forklare med meget få ord at man ikke kan?

Hej Exterminator.

2. er jo et retorisk spørgsmål. Det skal forstås som om at jeg undrer mig over at alle skriver at det ikke er kommet og alligevel sidder jeg og hente en udgave af det.
Men tak for info.

Kommentar
Fra : histogram

Dato : 20-02-10 12:42

Ubuntu er jo lidt ligesom Chrome OS så vidt som jeg har læst mig til.
Der henter man også alle programmer fra en central server et eller andet sted.
Men forskellen er måske at det i stedet for bliver på deres server?
Det lyder da smart nok. Men måske vil det gøre det lidt langsommere? Det håber jeg ikke.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 20-02-10 12:42

For mig kan det lyde smart til en moderne mobil telefon, på en computer vil jeg foretrække et almindelig styre system, men du kan installere det lige som det passer dig, den kræver vist ikke ret meget andet end en internet forbindelse for at virke

Kommentar
Fra : webm

Dato : 20-02-10 12:44

Lidt opklaring om hvad Google Chrome.OS er...

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 20-02-10 12:44

Citat
Ubuntu som ikke kan bruges på netbooks?
vrøvl Ubuntu er fin til netboks

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 20-02-10 12:45

det er IKKE kommet endnu, det er en beta du er ved at hente = en ikke færdig testudgave

Ja det er et selvstændigt system

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 20-02-10 12:51

@ o.v.n. :
Citat
Crome er ikke et styresystem som vi plejer at definere begrebet

hvis jeg nu siger tynd klient, hvad siger du så?

Kommentar
Fra : histogram

Dato : 20-02-10 12:53

o.v.n

Hvor har du det cita fra?

Exterminator:

Ja ok. Det må vel være det.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 20-02-10 12:57

Citatet er plukket ud af dit spørgsmål allerøverst tynd klient - den er jeg med på

Kommentar
Fra : histogram

Dato : 20-02-10 13:01

Nårh.
Der skulle have stået, som kun kan bruges på netbooks

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 20-02-10 13:04

Det har du så også misforstået UNR er skuet sammen så den er tiltalende og nem til netbooks men kan ligesom Google Crome installeres på hvilken computer du ønsker

Kommentar
Fra : histogram

Dato : 20-02-10 16:40

Hej o.v.n:

Ja jeghar brugt Ubuntu et par gange.

Er det en udgave ala Ubuntu som (Blot) ikke kan bruges på netbooks? Det er nok emre korrekt formuleret

Kommentar
Fra : histogram

Dato : 20-02-10 16:41

Er det en udgave ala Ubuntu som (Blot) KUN kan bruges på netbooks? Det er nok mere korrekt formuleret.

hold da op. Det går godt her

Godkendelse af svar
Fra : histogram

Dato : 20-02-10 16:43

Tak for svaret o.v.n..
Godt formuleret, men jeg syntes nu selv at dækker definitionen på et styresystem, men bare ikke som vi kender det indtil nu.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 20-02-10 17:31

Tak - Har installeret Google Crome BETA? Er den til at finde ud af? Den er helt sikker ikke bedre men måske nemmere end Ubuntu Netbook Remix som jeg synes du skal læsa lidt mere om, for eksempel her på NetTips: http://www.nettips.dk/freeware/566-ubuntu-netbook-remix.html
der er download link i bunden af siden

Kommentar
Fra : histogram

Dato : 20-02-10 19:38

Nej jeg skulle lige til det. Men af en eller anden grund så vil den ikke boote fra CDen. Nu har jeg ikke flere, så jeg må vente lidt. Det er nok mit iso burner program der drillede (Læs: fejl 40). :D

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 20-02-10 21:08

Med Active ISO Burner er det næsten umulig at lave fejl: http://www.ntfs.com/iso-burning.htm
men hvorfor vil du brænde når det er til en netbook
se lige her: http://www.howtogeek.com/howto/linux/create-a-bootable-ubuntu-usb-flash-drive-the-easy-way/
så er det bare at lade netbooken starte fra usb, det kan du vælge i Boot menu