/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Afinstalerer Ubuntu
Fra : vvdriver
Vist : 779 gange
200 point
Dato : 20-02-10 11:11

For et år siden instalerede jeg ubuntu på en maskine (kører xp)
Jeg beholdt begge styresystemer.
Når maskinen starter op,skriver den, vælg styresystem
Windows xp
Ubuntu
vælg,brug pil op eller ned,foretager jeg mig intet,starter den XP.
Nu vil jeg af med ubuntu,gik i tilføj/fjern programmer.
Kunne ikke fjerne ubuntu.
Så gik jeg i programmer,fjernede alt hvad kunne se havde med Ubuntu at gøre.
Men der er stadigt noget fra Ubuntu,også når maskinen starter op.
Hvordan får jeg det hele væk?
vvdriver

Kommentar
Fra : kivi

Dato : 20-02-10 11:18

prøv revo uinstaller den er gratis og god og ligger på nettet

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 20-02-10 11:20

Fjern linjen med Ubuntu i BOOT.INI filen der ligger i roden af drev c:

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 20-02-10 11:22

ps, det kan være den er skjult, så du skal en tur i
Stifinder > Funktioner > Mappeindstillinger, Vis

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 20-02-10 11:27

Du kan også højre-klikke på Denne Computer, vælge Egenskaber
klik på fanen Avanceret
under punktet Start og Genoprettelse klikker du på Indstillinger
klik på Rediger i punktet Systemstart
find linjen med Ubuntu og fjern den, gem og luk

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 20-02-10 11:27

Du kan ikke fjerne Ubuntu men du kan formatere det drev som Ubuntu er installeret på, højre klik på Denne computer og klik på Administrer i vinduet som åbner klikker du på Diskhåndtering og formaterer den partion der står som Ukendt partion, og så bør du rette Boot.ini som Klaudi skriver det er en skjult systemfil og du skal i Mappeindstillinger fjerne markering ved Skjul beskyttede operativ system filer for at kunne se den

Kommentar
Fra : vvdriver

Dato : 20-02-10 11:37

Jeg mener ikke der blev lavet en partion dengang den blev instaleret.
Blev hentet fra nettet,instalerede sig selv,såvidt jeg husker?

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 20-02-10 11:39

Er det Wubi installation du har haft?

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 20-02-10 11:40

Prøv lige at se efter i Diskhåndtering om der er en Ukendt partion, ellers er det en Wubi du har haft og mangler lige at rette som Klaudi skriver

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 20-02-10 11:49

Uden for emnet - men jeg kan godt undre mig over at du af med Ubuntu jeg går den anden vej og sletter Windows Ubuntu er meget nemmere når man lærer den at kende

Kommentar
Fra : vvdriver

Dato : 20-02-10 12:04

Til ovn
Det var på din opfordring ubuntu i sin tid blev instaleret,jeg tror ovenikøbet du hjalp mig.
Den er sikkert udmærket,men har ikke brugt den i 1 års tid.
Kan huske, mange ting når jeg skulle instaler noget,ændre noget stod det altid på Engelsk.
Der var en hushjælp i serien Matador for mange år siden,hun sagde altid...av for en arm,hende og mig kan det samme Engelsk...englis æ mæ best.
vvdriver

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 20-02-10 12:08

Ok men du kan da få al den hjælp du kan ønske dig, bare spørg men det er for sent hvis du har afinstalleret hvis du har lyttet til mig da du installerede, så er der en partion med Ubuntu på, jeg anbefaler ALDRIG at installere med Wubi, men har måske hjulpet med at forklare lidt om hvordan og hvorledes, det kan jeg ikke huske

Kommentar
Fra : vvdriver

Dato : 20-02-10 14:31

Til klaudi

Citat
klik på Rediger i punktet Systemstart
find linjen med Ubuntu og fjern den, gem og luk

Når jeg kommer til Rediger i Systemstart står der følgende.
Lang blåt bjælke,der i står:
Standardardoperativsystem,så kan jeg vælge mellen xp,eller ubuntu,den står til xp,hvis jeg klikker den over til ubuntu,hvordan kan jeg være sikker på det er ubuntu den sletter og ikke xp

Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 200 point
Dato : 20-02-10 14:52

Klik på "Rediger"
http://peecee.dk/upload/view/226647

så åbner "Boot.ini" filen
http://peecee.dk/upload/view/226646

fjern den linje med Ubuntu, gem og luk Boot.ini,
nu står der ikke lige Ubuntu i min boot.ini, bare lige et eksempel

Kommentar
Fra : nielsjs

Dato : 20-02-10 15:28

hvis du her i systemstart sætter intervallet til visning i 0 sekunder bliver du også fri for at se på den i hvertfald og så kunne du måske senere komme i tanker om at bruge det ekstra styresystem senere!!!!
i Diskhåntering burde du kunne se en ukendt partion som ellers bare kan slettes og formateres hvis ikke du allerede har gjort det og så er ubuntu afinstalleret i hvertfald!

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 20-02-10 15:44

Nu tror jeg faktisk at vvdriver har slettet Ubuntu,
men mangler bare lige at komme af med menu punkt i boot.ini

Godkendelse af svar
Fra : vvdriver

Dato : 20-02-10 19:44

Tak for svaret Klaudi.
Dit sidste forslag gav resultat,nu starter den op uden at ubuntu giver sig til kende.
Du må være god til oprydning???
Den 29.10.09 hjalp du mig med (afinstaler program)
Har du et godt råd til hvordan jeg får støvsuget,uden jeg selv skal gøre det
Også tak til ovn
God lørdag aften
vvdriver

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 20-02-10 19:54

Velbekommen

God til oprydning.. nej da, jeg gemmer alt for meget,
har lige bidt i det sure æble og smidt 4 gamle pc'er ud, + en hel masse andet,
ok jeg tog lige det jeg "måske" kunne bruge

Den med støvsugning kan du slippe for hvis du ansætter en hushjælp